vytisknout velikost písma Citroën C4 Cactus: hmotnosť 965 kg a airbag umiestnený v streche

Citroën C4 Cactus: hmotnosť 965 kg a airbag umiestnený v streche

Citroën ešte pred ženevským autosalónom oficiálne predstavil nový model C4 Cactus. Cenovo dostupné auto ponúkne rázvor náprav 2600 mm (rovnako ako C4), na dĺžku meria 4,16 m, široké je 1,73 m a vysoké 1,48 m. Ako už bolo povedané predtým, inžinieri dbali na nízke náklady, takže všetky tvary karosérie sú hladké a jednoduché.

To isté platí aj o kabíne. Cieľom bolo ponúknuť čo najviac priestoru, interiér by mal byť vzdušný. Na miesto akýchkoľvek ovládačov teda vnútri nájdete jednu sedempalcovú obrazovku, cez ktorú možno obsluhovať úplne všetko, na miesto prístrojového štítu sa nasťahoval ďalší displej. Airbag spolujazdca bol umiestnený do stropu, čo umožnilo vytvoriť ďalší odkladací priestor.

cactus_01.jpgcactus_02.jpgcactus_03.jpg

Snahu o jednoduchosť a nízke výrobné náklady potvrdzujú tiež tlačidlá na mieste klasického voliča prevodovky, alebo napríklad kožená mädlá pripomínajúce kufor tam, kde zvyčajne nájdete pevné držadlo dverí. Predné sedadlá sa tvária, že sú spojené, zadné sedadlo je už naozaj vyrobené z jedného kusu, čo okrem iného šetrí aj hmotnosť. Ďalšie kilogramy sa mimochodom ušetrili vďaka použitiu výklopných zadných okien.

S priestorom na tom má byť Cactus rovnako ako klasická C4. Minimálne to tvrdí tlačová správa, ktorá konkrétne uvádza miesto na zadných sedadlách. Batožinový priestor ponúkne v základnom usporiadaní 358 litrov.

Ako bude vyzerať ponuka motorov, to ešte Citroën nespresnil. Stane sa tak v Ženeve. Istá je veľmi nízka hmotnosť. Okrem spomínaného sedadlá a okien použili inžinieri v záujme redukcie kilogramov aj hliníkové diely karosérie a predovšetkým veľmi ľahkú platformu. Váha automobilu tým pádom má začínať na hodnote 965 kilogramov. Bližšie nešpecifikovaný naftový motor si má vystačiť s prídelom 3,1 l/100 km.

Citroën C4 Cactus sa bude vyrábať v Madride, na trhu sa objaví v lete. K dispozícii je desať farieb karosérie, štyri farebné prevedenia bočných panelov Air Bump a tri verzie interiéru.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY