vytisknout velikost písma Citroën C4 Cactus: hmotnosť 965 kg a airbag umiestnený v streche

Citroën C4 Cactus: hmotnosť 965 kg a airbag umiestnený v streche

Citroën ešte pred ženevským autosalónom oficiálne predstavil nový model C4 Cactus. Cenovo dostupné auto ponúkne rázvor náprav 2600 mm (rovnako ako C4), na dĺžku meria 4,16 m, široké je 1,73 m a vysoké 1,48 m. Ako už bolo povedané predtým, inžinieri dbali na nízke náklady, takže všetky tvary karosérie sú hladké a jednoduché.

To isté platí aj o kabíne. Cieľom bolo ponúknuť čo najviac priestoru, interiér by mal byť vzdušný. Na miesto akýchkoľvek ovládačov teda vnútri nájdete jednu sedempalcovú obrazovku, cez ktorú možno obsluhovať úplne všetko, na miesto prístrojového štítu sa nasťahoval ďalší displej. Airbag spolujazdca bol umiestnený do stropu, čo umožnilo vytvoriť ďalší odkladací priestor.

cactus_01.jpgcactus_02.jpgcactus_03.jpg

Snahu o jednoduchosť a nízke výrobné náklady potvrdzujú tiež tlačidlá na mieste klasického voliča prevodovky, alebo napríklad kožená mädlá pripomínajúce kufor tam, kde zvyčajne nájdete pevné držadlo dverí. Predné sedadlá sa tvária, že sú spojené, zadné sedadlo je už naozaj vyrobené z jedného kusu, čo okrem iného šetrí aj hmotnosť. Ďalšie kilogramy sa mimochodom ušetrili vďaka použitiu výklopných zadných okien.

S priestorom na tom má byť Cactus rovnako ako klasická C4. Minimálne to tvrdí tlačová správa, ktorá konkrétne uvádza miesto na zadných sedadlách. Batožinový priestor ponúkne v základnom usporiadaní 358 litrov.

Ako bude vyzerať ponuka motorov, to ešte Citroën nespresnil. Stane sa tak v Ženeve. Istá je veľmi nízka hmotnosť. Okrem spomínaného sedadlá a okien použili inžinieri v záujme redukcie kilogramov aj hliníkové diely karosérie a predovšetkým veľmi ľahkú platformu. Váha automobilu tým pádom má začínať na hodnote 965 kilogramov. Bližšie nešpecifikovaný naftový motor si má vystačiť s prídelom 3,1 l/100 km.

Citroën C4 Cactus sa bude vyrábať v Madride, na trhu sa objaví v lete. K dispozícii je desať farieb karosérie, štyri farebné prevedenia bočných panelov Air Bump a tri verzie interiéru.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY