vytisknout velikost písma Citroën C4 Cactus: hmotnosť 965 kg a airbag umiestnený v streche

Citroën C4 Cactus: hmotnosť 965 kg a airbag umiestnený v streche

Citroën ešte pred ženevským autosalónom oficiálne predstavil nový model C4 Cactus. Cenovo dostupné auto ponúkne rázvor náprav 2600 mm (rovnako ako C4), na dĺžku meria 4,16 m, široké je 1,73 m a vysoké 1,48 m. Ako už bolo povedané predtým, inžinieri dbali na nízke náklady, takže všetky tvary karosérie sú hladké a jednoduché.

To isté platí aj o kabíne. Cieľom bolo ponúknuť čo najviac priestoru, interiér by mal byť vzdušný. Na miesto akýchkoľvek ovládačov teda vnútri nájdete jednu sedempalcovú obrazovku, cez ktorú možno obsluhovať úplne všetko, na miesto prístrojového štítu sa nasťahoval ďalší displej. Airbag spolujazdca bol umiestnený do stropu, čo umožnilo vytvoriť ďalší odkladací priestor.

cactus_01.jpgcactus_02.jpgcactus_03.jpg

Snahu o jednoduchosť a nízke výrobné náklady potvrdzujú tiež tlačidlá na mieste klasického voliča prevodovky, alebo napríklad kožená mädlá pripomínajúce kufor tam, kde zvyčajne nájdete pevné držadlo dverí. Predné sedadlá sa tvária, že sú spojené, zadné sedadlo je už naozaj vyrobené z jedného kusu, čo okrem iného šetrí aj hmotnosť. Ďalšie kilogramy sa mimochodom ušetrili vďaka použitiu výklopných zadných okien.

S priestorom na tom má byť Cactus rovnako ako klasická C4. Minimálne to tvrdí tlačová správa, ktorá konkrétne uvádza miesto na zadných sedadlách. Batožinový priestor ponúkne v základnom usporiadaní 358 litrov.

Ako bude vyzerať ponuka motorov, to ešte Citroën nespresnil. Stane sa tak v Ženeve. Istá je veľmi nízka hmotnosť. Okrem spomínaného sedadlá a okien použili inžinieri v záujme redukcie kilogramov aj hliníkové diely karosérie a predovšetkým veľmi ľahkú platformu. Váha automobilu tým pádom má začínať na hodnote 965 kilogramov. Bližšie nešpecifikovaný naftový motor si má vystačiť s prídelom 3,1 l/100 km.

Citroën C4 Cactus sa bude vyrábať v Madride, na trhu sa objaví v lete. K dispozícii je desať farieb karosérie, štyri farebné prevedenia bočných panelov Air Bump a tri verzie interiéru.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY