vytisknout velikost písma Citroën C4 Cactus: hmotnosť 965 kg a airbag umiestnený v streche

Citroën C4 Cactus: hmotnosť 965 kg a airbag umiestnený v streche

Citroën ešte pred ženevským autosalónom oficiálne predstavil nový model C4 Cactus. Cenovo dostupné auto ponúkne rázvor náprav 2600 mm (rovnako ako C4), na dĺžku meria 4,16 m, široké je 1,73 m a vysoké 1,48 m. Ako už bolo povedané predtým, inžinieri dbali na nízke náklady, takže všetky tvary karosérie sú hladké a jednoduché.

To isté platí aj o kabíne. Cieľom bolo ponúknuť čo najviac priestoru, interiér by mal byť vzdušný. Na miesto akýchkoľvek ovládačov teda vnútri nájdete jednu sedempalcovú obrazovku, cez ktorú možno obsluhovať úplne všetko, na miesto prístrojového štítu sa nasťahoval ďalší displej. Airbag spolujazdca bol umiestnený do stropu, čo umožnilo vytvoriť ďalší odkladací priestor.

cactus_01.jpgcactus_02.jpgcactus_03.jpg

Snahu o jednoduchosť a nízke výrobné náklady potvrdzujú tiež tlačidlá na mieste klasického voliča prevodovky, alebo napríklad kožená mädlá pripomínajúce kufor tam, kde zvyčajne nájdete pevné držadlo dverí. Predné sedadlá sa tvária, že sú spojené, zadné sedadlo je už naozaj vyrobené z jedného kusu, čo okrem iného šetrí aj hmotnosť. Ďalšie kilogramy sa mimochodom ušetrili vďaka použitiu výklopných zadných okien.

S priestorom na tom má byť Cactus rovnako ako klasická C4. Minimálne to tvrdí tlačová správa, ktorá konkrétne uvádza miesto na zadných sedadlách. Batožinový priestor ponúkne v základnom usporiadaní 358 litrov.

Ako bude vyzerať ponuka motorov, to ešte Citroën nespresnil. Stane sa tak v Ženeve. Istá je veľmi nízka hmotnosť. Okrem spomínaného sedadlá a okien použili inžinieri v záujme redukcie kilogramov aj hliníkové diely karosérie a predovšetkým veľmi ľahkú platformu. Váha automobilu tým pádom má začínať na hodnote 965 kilogramov. Bližšie nešpecifikovaný naftový motor si má vystačiť s prídelom 3,1 l/100 km.

Citroën C4 Cactus sa bude vyrábať v Madride, na trhu sa objaví v lete. K dispozícii je desať farieb karosérie, štyri farebné prevedenia bočných panelov Air Bump a tri verzie interiéru.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY