vytisknout velikost písma Citroën C4 Cactus: hmotnosť 965 kg a airbag umiestnený v streche

Citroën C4 Cactus: hmotnosť 965 kg a airbag umiestnený v streche

Citroën ešte pred ženevským autosalónom oficiálne predstavil nový model C4 Cactus. Cenovo dostupné auto ponúkne rázvor náprav 2600 mm (rovnako ako C4), na dĺžku meria 4,16 m, široké je 1,73 m a vysoké 1,48 m. Ako už bolo povedané predtým, inžinieri dbali na nízke náklady, takže všetky tvary karosérie sú hladké a jednoduché.

To isté platí aj o kabíne. Cieľom bolo ponúknuť čo najviac priestoru, interiér by mal byť vzdušný. Na miesto akýchkoľvek ovládačov teda vnútri nájdete jednu sedempalcovú obrazovku, cez ktorú možno obsluhovať úplne všetko, na miesto prístrojového štítu sa nasťahoval ďalší displej. Airbag spolujazdca bol umiestnený do stropu, čo umožnilo vytvoriť ďalší odkladací priestor.

cactus_01.jpgcactus_02.jpgcactus_03.jpg

Snahu o jednoduchosť a nízke výrobné náklady potvrdzujú tiež tlačidlá na mieste klasického voliča prevodovky, alebo napríklad kožená mädlá pripomínajúce kufor tam, kde zvyčajne nájdete pevné držadlo dverí. Predné sedadlá sa tvária, že sú spojené, zadné sedadlo je už naozaj vyrobené z jedného kusu, čo okrem iného šetrí aj hmotnosť. Ďalšie kilogramy sa mimochodom ušetrili vďaka použitiu výklopných zadných okien.

S priestorom na tom má byť Cactus rovnako ako klasická C4. Minimálne to tvrdí tlačová správa, ktorá konkrétne uvádza miesto na zadných sedadlách. Batožinový priestor ponúkne v základnom usporiadaní 358 litrov.

Ako bude vyzerať ponuka motorov, to ešte Citroën nespresnil. Stane sa tak v Ženeve. Istá je veľmi nízka hmotnosť. Okrem spomínaného sedadlá a okien použili inžinieri v záujme redukcie kilogramov aj hliníkové diely karosérie a predovšetkým veľmi ľahkú platformu. Váha automobilu tým pádom má začínať na hodnote 965 kilogramov. Bližšie nešpecifikovaný naftový motor si má vystačiť s prídelom 3,1 l/100 km.

Citroën C4 Cactus sa bude vyrábať v Madride, na trhu sa objaví v lete. K dispozícii je desať farieb karosérie, štyri farebné prevedenia bočných panelov Air Bump a tri verzie interiéru.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY