vytisknout velikost písma Citroën C4 Cactus dostal v rámci faceliftu inteligentné tlmiče PHC

Citroën modernizoval model C4 Cactus. Zaujímavou novinkou sú "chytré" tlmiče PHC. Rozšírili sa farebné kombinácie a možnosti individualizácie. Modernizovaný bol aj zábavný systém.
Citroën C4 Cactus dostal v rámci faceliftu inteligentné tlmiče PHC

Citroën modernizoval model C4 Cactus. Prvou veľkou zmenou, ktorú si hneď všimnete, je absencia "airbagov" na dverách a v rohoch blatníkov. Tento zaujímavý detail, ktorý mal slúžiť ako ochrana proti krvným výronom, sa presunul do prahov dverí a bol viac zakomponovaný do dizajnu auta. Ako sa Citroën C4 Cactus zmenil po stránke dizajnu, to sa môžete pozrieť na priloženom videu:

Technika sa žiadnym zásadným spôsobom nemení, ale predsa len sa tu objavuje jedna prvotina. Citroën C4 Cactus dostal nové tlmiče PHC (Progressive Hydraulic Cushions), ktoré majú nahradiť vzduchový podvozok. Podľa automobilky poskytnú onen sľubovaný zážitok ako z lietajúceho koberca. Celý systém funguje mechanicky. Aj pre tieto nové tlmiče zverejnil Citroën vysvetľujúce video:

Pod kapotou zostáva trojvalec 1,2 l PureTec vo verziách 110 alebo 130 koní. Tá silnejšia má iba šesťstupňový manuál, slabší má buď päťstupňový manuál alebo šesťstupňový automat s hydrodynamickým meničom, čo je v tejto triede veľká vzácnosť. Úplným základom je atmosférická verzia tisícdvestovka s výkonom 82 koní a manuálnou prevodovkou.

Diesely zastúpi tisícšesťstovka BlueHDI s výkonom 100 koní, ktorá môže mať zatiaľ len šesťstupňový manuál, ale budúci rok pribudne aj verzia s šesťstupňovým automatom. Príde aj silnejšie prevedenie s výkonom 120 koní, ktoré sa má ponúkať výhradne s automatom. Na niektoré trhy sa bude voziť slabšie prevedenie ešte s robotizovanou prevodovkou.

Ako to býva vo faceliftoch obvyklé, modernizovala sa aj výbava. C4 Cactus môže mať až 12 rôznych asistenčných systémov vrátane samočinného núdzového brzdenia, stráženie opustenia jazdného pruhu či sledovanie pozornosti vodiča. Pár zmien sa udialo v interiéri, sú tu potrebné väčšie odkladacie priehradky a k zlepšeniu malo dôjsť v oblasti ergonómie. Nové sú farby, poťahy a teraz je tých rôznych farebných kombinácií ešte viac. Infotainment potom ponúka tri rôzne systémy konektivity.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY