vytisknout velikost písma Citroën C4 Cactus dostal v rámci faceliftu inteligentné tlmiče PHC

Citroën modernizoval model C4 Cactus. Zaujímavou novinkou sú "chytré" tlmiče PHC. Rozšírili sa farebné kombinácie a možnosti individualizácie. Modernizovaný bol aj zábavný systém.
Citroën C4 Cactus dostal v rámci faceliftu inteligentné tlmiče PHC

Citroën modernizoval model C4 Cactus. Prvou veľkou zmenou, ktorú si hneď všimnete, je absencia "airbagov" na dverách a v rohoch blatníkov. Tento zaujímavý detail, ktorý mal slúžiť ako ochrana proti krvným výronom, sa presunul do prahov dverí a bol viac zakomponovaný do dizajnu auta. Ako sa Citroën C4 Cactus zmenil po stránke dizajnu, to sa môžete pozrieť na priloženom videu:

Technika sa žiadnym zásadným spôsobom nemení, ale predsa len sa tu objavuje jedna prvotina. Citroën C4 Cactus dostal nové tlmiče PHC (Progressive Hydraulic Cushions), ktoré majú nahradiť vzduchový podvozok. Podľa automobilky poskytnú onen sľubovaný zážitok ako z lietajúceho koberca. Celý systém funguje mechanicky. Aj pre tieto nové tlmiče zverejnil Citroën vysvetľujúce video:

Pod kapotou zostáva trojvalec 1,2 l PureTec vo verziách 110 alebo 130 koní. Tá silnejšia má iba šesťstupňový manuál, slabší má buď päťstupňový manuál alebo šesťstupňový automat s hydrodynamickým meničom, čo je v tejto triede veľká vzácnosť. Úplným základom je atmosférická verzia tisícdvestovka s výkonom 82 koní a manuálnou prevodovkou.

Diesely zastúpi tisícšesťstovka BlueHDI s výkonom 100 koní, ktorá môže mať zatiaľ len šesťstupňový manuál, ale budúci rok pribudne aj verzia s šesťstupňovým automatom. Príde aj silnejšie prevedenie s výkonom 120 koní, ktoré sa má ponúkať výhradne s automatom. Na niektoré trhy sa bude voziť slabšie prevedenie ešte s robotizovanou prevodovkou.

Ako to býva vo faceliftoch obvyklé, modernizovala sa aj výbava. C4 Cactus môže mať až 12 rôznych asistenčných systémov vrátane samočinného núdzového brzdenia, stráženie opustenia jazdného pruhu či sledovanie pozornosti vodiča. Pár zmien sa udialo v interiéri, sú tu potrebné väčšie odkladacie priehradky a k zlepšeniu malo dôjsť v oblasti ergonómie. Nové sú farby, poťahy a teraz je tých rôznych farebných kombinácií ešte viac. Infotainment potom ponúka tri rôzne systémy konektivity.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY