vytisknout velikost písma Citroen C4 Cactus chce byť štýlovejším variantom k Dacii

Radšej si to zdôraznime hneď na úvod: toto NIE JE koncept. C4 Cactus skrýva za avantgardným vzhľadom jednoduchú a ľahkú konštrukciu.
Citroen C4 Cactus chce byť štýlovejším variantom k Dacii
Zoznam kapitol
  1. Citroen C4 Cactus
  2. Citroen C4 Cactus: Fotogaléria

Citroen C4 Cactus, ktorý má v Ženeve svetovú premiéru, na prvý pohľad pôsobí ako štylistické cvičenie. Vysoký predok so štíhlymi LED svetlometmi a efektné vzduchové vrecká na bokoch ale nevystihujú podstatu auta, ktoré možno v mnohých smeroch považovať za nástupcu legendárnej kačice.

_DSC0534.JPG_DSC0535.JPG_DSC0536.JPG
C4 Cactus je v Ženeve možné vidieť aj ako expedičný koncept Aventure

Na palubnej doske sa nachádza len tucet tlačidiel. Márne by ste hľadali sťahovanie zadných okien alebo otáčkomer. Sedadlá majú podobu plochých kresiel bez výraznejšieho tvarovania.

Rádio, klimatizácia, navigácia a ďalšie funkcie tu sú, ale obsluhujú sa výhradne cez dotykové rozhranie. Panel je rovnaký ako v Peugeote 308, ktorý nás absenciou tlačidiel pre základné funkcie príliš nenadchol. Za príplatok dostanete obvyklé moderné vymoženosti ako parkovaciu kameru, Bluetooth a pod.

Citroen hovorí o "stopercentne digitalizovanom ovládaní". Dokonca aj návod na obsluhu je v jedničkách a nulách.

Auto bolo skonštruované pre najvyššiu rýchlosť iba 190 km/h. Čo znamená, že všetky komponenty od konštrukcie karosérie cez zavesenie a brzdy až k motorom sú dimenzované práve tak akurát.

_DSC0550.JPG_DSC0551.JPG_DSC0552.JPG
Podľa Citroenu ponúka Cactus na menšom pôdoryse podobný vnútorný priestor ako hatchback C4; batožinový priestor má objem 358 litrov

Výsledkom je hmotnosť 965 kilogramov. No a čo, pýtate sa? C4 Cactus ale nie je supermini. V skutočnosti je len o niečo menšie ako bežné hatchbacky nižšej strednej triedy, ktoré bežne vážia asi o pätinu viac.

Auto meria 4,16 m na dĺžku, 1,73 m na šírku a 1,48 m na výšku. Rázvor 2,6 m však zodpovedá Citroenu C4.

Ponuka motorov začína trojvalcom VTi 1,0 l s výkonom 82 koní a vrcholí stokoňovým dieselom BlueHDI, ktorý sa pýši spotrebou 3,1 l/100 km. Vzhľadom k nízkej hmotnosti by mali motory zaručovať Cactusu obstojnú dynamiku.

Tarify ako pri mobilných operátoroch

Citroen sľubuje, že vďaka nízkej hmotnosti a premyslenej konštrukcii budú celkové náklady na prevádzku a údržbu C4 Cactus asi o 15 percent menšie, než je pri autách podobnej veľkosti obvyklé. Navyše ponúknu zákazníkom možnosť zaobstarať si auto formou mesačného tarifu: vyberiete si výbavu, motor a predpokladaný kilometrový nájazd a potom už len platíte mesačnú sadzbu, ktorá zahŕňa aj poistenie a servis.

Popri produkčnej verzii C4 Cactus vystavuje Citroen v Ženeve i štúdiu C4 Cactus Aventure so zvýšeným podvozkom, ochrannými rámami a univerzálnymi pneumatikami. Či nám naznačuje príchod "scout" verzie Cactus, nie je v tejto chvíli jasné.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY