vytisknout velikost písma Citroën C4 Cactus Airflow 2L jazdí na vzduch (a za dva litre na sto)

Citroën C4 Cactus Airflow 2L jazdí na vzduch (a za dva litre na sto)

Koncepciu hybridu, ktorý používa namiesto elektrickej energie stlačený vzduch, sme si v súvislosti s koncernom PSA Peugeot-Citroën predstavili. V zásade ide o to, že nádrže na stlačený vzduch sú ľahšie ako akumulátory a tiež je ich výroba omnoho ekologickejšia. Samotné auto je potom aj jednoduchšie.

PSA s touto technológiou experimentuje a ďalším vozidlom, ktorý dostáva hybridné ústrojenstvo využívajúce stlačený vzduch je Citroën C4 Cactus. Automobilka ho označuje ako Airflow 2L a ako názov napovedá, jazdí buď len na vzduch, alebo v kombinácii za dva litre paliva na 100 km.

Citroën a Peugeot hľadajú pre výrobu hybridného systému na vzduch strategického partnera, aby sa im investície vyplatili. Francúzske automobilky by rady tento pohon zaviedli do sériovej výroby v nižšej strednej triede už v roku 2016.

citroen_1.JPGcitroen_2.JPGcitroen_3.JPGcitroen_4.JPG

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY