vytisknout velikost písma Citroën C4 Cactus Airflow 2L jazdí na vzduch (a za dva litre na sto)

Citroën C4 Cactus Airflow 2L jazdí na vzduch (a za dva litre na sto)

Koncepciu hybridu, ktorý používa namiesto elektrickej energie stlačený vzduch, sme si v súvislosti s koncernom PSA Peugeot-Citroën predstavili. V zásade ide o to, že nádrže na stlačený vzduch sú ľahšie ako akumulátory a tiež je ich výroba omnoho ekologickejšia. Samotné auto je potom aj jednoduchšie.

PSA s touto technológiou experimentuje a ďalším vozidlom, ktorý dostáva hybridné ústrojenstvo využívajúce stlačený vzduch je Citroën C4 Cactus. Automobilka ho označuje ako Airflow 2L a ako názov napovedá, jazdí buď len na vzduch, alebo v kombinácii za dva litre paliva na 100 km.

Citroën a Peugeot hľadajú pre výrobu hybridného systému na vzduch strategického partnera, aby sa im investície vyplatili. Francúzske automobilky by rady tento pohon zaviedli do sériovej výroby v nižšej strednej triede už v roku 2016.

citroen_1.JPGcitroen_2.JPGcitroen_3.JPGcitroen_4.JPG

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY