vytisknout velikost písma Citroën C4 Cactus Airflow 2L jazdí na vzduch (a za dva litre na sto)

Citroën C4 Cactus Airflow 2L jazdí na vzduch (a za dva litre na sto)

Koncepciu hybridu, ktorý používa namiesto elektrickej energie stlačený vzduch, sme si v súvislosti s koncernom PSA Peugeot-Citroën predstavili. V zásade ide o to, že nádrže na stlačený vzduch sú ľahšie ako akumulátory a tiež je ich výroba omnoho ekologickejšia. Samotné auto je potom aj jednoduchšie.

PSA s touto technológiou experimentuje a ďalším vozidlom, ktorý dostáva hybridné ústrojenstvo využívajúce stlačený vzduch je Citroën C4 Cactus. Automobilka ho označuje ako Airflow 2L a ako názov napovedá, jazdí buď len na vzduch, alebo v kombinácii za dva litre paliva na 100 km.

Citroën a Peugeot hľadajú pre výrobu hybridného systému na vzduch strategického partnera, aby sa im investície vyplatili. Francúzske automobilky by rady tento pohon zaviedli do sériovej výroby v nižšej strednej triede už v roku 2016.

citroen_1.JPGcitroen_2.JPGcitroen_3.JPGcitroen_4.JPG

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY