vytisknout velikost písma Citroën C4 Cactus Airflow 2L jazdí na vzduch (a za dva litre na sto)

Citroën C4 Cactus Airflow 2L jazdí na vzduch (a za dva litre na sto)

Koncepciu hybridu, ktorý používa namiesto elektrickej energie stlačený vzduch, sme si v súvislosti s koncernom PSA Peugeot-Citroën predstavili. V zásade ide o to, že nádrže na stlačený vzduch sú ľahšie ako akumulátory a tiež je ich výroba omnoho ekologickejšia. Samotné auto je potom aj jednoduchšie.

PSA s touto technológiou experimentuje a ďalším vozidlom, ktorý dostáva hybridné ústrojenstvo využívajúce stlačený vzduch je Citroën C4 Cactus. Automobilka ho označuje ako Airflow 2L a ako názov napovedá, jazdí buď len na vzduch, alebo v kombinácii za dva litre paliva na 100 km.

Citroën a Peugeot hľadajú pre výrobu hybridného systému na vzduch strategického partnera, aby sa im investície vyplatili. Francúzske automobilky by rady tento pohon zaviedli do sériovej výroby v nižšej strednej triede už v roku 2016.

citroen_1.JPGcitroen_2.JPGcitroen_3.JPGcitroen_4.JPG

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY