vytisknout velikost písma Citroen C-XR vyráža dobyť čínsky trh malých SUV

Európske automobilky berú autosalón v Pekingu útokom. Bokom nezostáva ani francúzsky Citroen, ktorý priviezol koncept pripravovaného SUV.
Citroen C-XR vyráža dobyť čínsky trh malých SUV

Citroen C-XR má síce v názve aj slovko "Concept", ale pri prvom pohľade je jasné, že skôr ako divoká vízia budúcnosti je to vozidlo blízke sériovej výrobe. Všeobecne vcelku triezvemu dizajnu dominuje rozmerná chrómovaná maska ​​a diódy denného svietenia, usporiadané do takmer vertikálnych pásov po stranách predného nárazníka.

CL 14.076.001.jpgCL 14.076.002.jpgCL 14.076.003.jpg
Citroen C-XR Concept má motor 1.6 THP, ktorý pohaňajú predné kolesá

Vonkajšími rozmermi (4,26 x 1,79 x 1,56 m) sa Citroen C-XR radí medzi SUV nižšej triedy, ale rázvor náprav 2,65 m takmer zodpovedá segmentu C. Technicky novinka vychádza z malého crossoveru Peugeot 2008.

Pri jazde mimo kvalitný asfalt by mali pomôcť nielen sedemnásťpalcové kolesá s celoročnými pneumatikami, ale aj systém "Grip Control", ktorý reguluje trakciu poháňaných predných kolies podľa povrchu pod kolesami. Systém 4x4 Citroen do konceptu nezabudovalo, pretože slovami tlačové správy "zvyšuje spotrebu a emisie CO2".

Pod kapotou má Citroen C-XR Concept známy preplňovaný zážihový motor 1.6 THP so systémom štart-stop a automatickou prevodovkou.

Automobilka sľubuje "vynikajúcu dynamiku" a tiež "významné zníženie spotreby paliva a emisií CO2". Nie je však zrejmé, oproti čomu vlastne, ani aké sú konkrétne hodnoty.

Sériový Citroen C-XR sa na čínsky trh dostane budúci rok. Bude ho vyrábať spoločný podnik firiem Citroen a Donfeng Motor Group.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY