vytisknout velikost písma Citroen C-XR vyráža dobyť čínsky trh malých SUV

Európske automobilky berú autosalón v Pekingu útokom. Bokom nezostáva ani francúzsky Citroen, ktorý priviezol koncept pripravovaného SUV.
Citroen C-XR vyráža dobyť čínsky trh malých SUV

Citroen C-XR má síce v názve aj slovko "Concept", ale pri prvom pohľade je jasné, že skôr ako divoká vízia budúcnosti je to vozidlo blízke sériovej výrobe. Všeobecne vcelku triezvemu dizajnu dominuje rozmerná chrómovaná maska ​​a diódy denného svietenia, usporiadané do takmer vertikálnych pásov po stranách predného nárazníka.

CL 14.076.001.jpgCL 14.076.002.jpgCL 14.076.003.jpg
Citroen C-XR Concept má motor 1.6 THP, ktorý pohaňajú predné kolesá

Vonkajšími rozmermi (4,26 x 1,79 x 1,56 m) sa Citroen C-XR radí medzi SUV nižšej triedy, ale rázvor náprav 2,65 m takmer zodpovedá segmentu C. Technicky novinka vychádza z malého crossoveru Peugeot 2008.

Pri jazde mimo kvalitný asfalt by mali pomôcť nielen sedemnásťpalcové kolesá s celoročnými pneumatikami, ale aj systém "Grip Control", ktorý reguluje trakciu poháňaných predných kolies podľa povrchu pod kolesami. Systém 4x4 Citroen do konceptu nezabudovalo, pretože slovami tlačové správy "zvyšuje spotrebu a emisie CO2".

Pod kapotou má Citroen C-XR Concept známy preplňovaný zážihový motor 1.6 THP so systémom štart-stop a automatickou prevodovkou.

Automobilka sľubuje "vynikajúcu dynamiku" a tiež "významné zníženie spotreby paliva a emisií CO2". Nie je však zrejmé, oproti čomu vlastne, ani aké sú konkrétne hodnoty.

Sériový Citroen C-XR sa na čínsky trh dostane budúci rok. Bude ho vyrábať spoločný podnik firiem Citroen a Donfeng Motor Group.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY