vytisknout velikost písma Citroen C-XR vyráža dobyť čínsky trh malých SUV

Európske automobilky berú autosalón v Pekingu útokom. Bokom nezostáva ani francúzsky Citroen, ktorý priviezol koncept pripravovaného SUV.
Citroen C-XR vyráža dobyť čínsky trh malých SUV

Citroen C-XR má síce v názve aj slovko "Concept", ale pri prvom pohľade je jasné, že skôr ako divoká vízia budúcnosti je to vozidlo blízke sériovej výrobe. Všeobecne vcelku triezvemu dizajnu dominuje rozmerná chrómovaná maska ​​a diódy denného svietenia, usporiadané do takmer vertikálnych pásov po stranách predného nárazníka.

CL 14.076.001.jpgCL 14.076.002.jpgCL 14.076.003.jpg
Citroen C-XR Concept má motor 1.6 THP, ktorý pohaňajú predné kolesá

Vonkajšími rozmermi (4,26 x 1,79 x 1,56 m) sa Citroen C-XR radí medzi SUV nižšej triedy, ale rázvor náprav 2,65 m takmer zodpovedá segmentu C. Technicky novinka vychádza z malého crossoveru Peugeot 2008.

Pri jazde mimo kvalitný asfalt by mali pomôcť nielen sedemnásťpalcové kolesá s celoročnými pneumatikami, ale aj systém "Grip Control", ktorý reguluje trakciu poháňaných predných kolies podľa povrchu pod kolesami. Systém 4x4 Citroen do konceptu nezabudovalo, pretože slovami tlačové správy "zvyšuje spotrebu a emisie CO2".

Pod kapotou má Citroen C-XR Concept známy preplňovaný zážihový motor 1.6 THP so systémom štart-stop a automatickou prevodovkou.

Automobilka sľubuje "vynikajúcu dynamiku" a tiež "významné zníženie spotreby paliva a emisií CO2". Nie je však zrejmé, oproti čomu vlastne, ani aké sú konkrétne hodnoty.

Sériový Citroen C-XR sa na čínsky trh dostane budúci rok. Bude ho vyrábať spoločný podnik firiem Citroen a Donfeng Motor Group.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY