vytisknout velikost písma Citroën c-Quatre VTS: oficiálny čínsky sedan C4

Čínska divízia Citroënu predstavuje už skôr avizovanú športovú verziu svojho sedanu c-Quatre VTS. Nakoniec má slušných 150 koní, ale na štylistických doplnkoch sa tvorcovia vybláznili...
Citroën c-Quatre VTS: oficiálny čínsky sedan C4

Tesne pred premiérou na nadchádzajúcom autosalóne v Pekingu, kde Citroën primárne predstaví novú štúdiu Citroën DS 5LS R, unikli Citroënu snímky a informácie k sériovému športovému sedanu Citroën c-Quatre VTS. Ide o výhradne čínsky model s karosériou sedan, ktorý je odvodený zo známeho hatchbacku Citroën C4 (verzia Citroën C4 Sedan bola pritom na európskych trhoch doménou predchádzajúcej generácie).

Citroen C4 VTS 1.jpgCitroen C4 VTS 5.jpgCitroen C4 VTS 2.jpgCitroen C4 VTS 3.jpgCitroen C4 VTS 4.jpg

O pohon nového modelu Citroën c-Quatre VTS sa nakoniec postará zážihový, atmosféricky plnený štvorvalcový dvojliter s výkonom 150 koní (110 kW), pričom doteraz sa hovorilo o preplňovanej jednotke 1,6 l s výkonom 120 koní (88 kW). Na prvý pohľad si všimneme dôsledkov starostlivosti, ktorú výrobca venoval šľachtenia karosérie vozidla. Po podrobnejšie prehliadke zrejme budete súhlasiť s tým, že v Európe by zrejme taká modifikácia neuspela.

Základné modifikácie nárazníkov (vzadu so zdvojenými koncovkami výfuku) , a koniec koncov ani výrazné krídlo na zadku, samy o sebe vyslovene nepatrične nepôsobia, ale napríklad výrazne vystupujúce prahové obklady snáď až príliš dokazujú, že sú dodatočne inštalovanými dielmi. Sú tu ale aj postranné červené linky ešte zdôrazňujúce prinajmenšom diskutabilné proporcie zadných blatníkov, ale hlavne falošné mriežky ventilácie po stranách prelisov kapoty, ktoré vyzerajú, ako by ich výrobca nakúpil na benzínke za rohom.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY