vytisknout velikost písma Citroën c-Quatre VTS: oficiálny čínsky sedan C4

Čínska divízia Citroënu predstavuje už skôr avizovanú športovú verziu svojho sedanu c-Quatre VTS. Nakoniec má slušných 150 koní, ale na štylistických doplnkoch sa tvorcovia vybláznili...
Citroën c-Quatre VTS: oficiálny čínsky sedan C4

Tesne pred premiérou na nadchádzajúcom autosalóne v Pekingu, kde Citroën primárne predstaví novú štúdiu Citroën DS 5LS R, unikli Citroënu snímky a informácie k sériovému športovému sedanu Citroën c-Quatre VTS. Ide o výhradne čínsky model s karosériou sedan, ktorý je odvodený zo známeho hatchbacku Citroën C4 (verzia Citroën C4 Sedan bola pritom na európskych trhoch doménou predchádzajúcej generácie).

Citroen C4 VTS 1.jpgCitroen C4 VTS 5.jpgCitroen C4 VTS 2.jpgCitroen C4 VTS 3.jpgCitroen C4 VTS 4.jpg

O pohon nového modelu Citroën c-Quatre VTS sa nakoniec postará zážihový, atmosféricky plnený štvorvalcový dvojliter s výkonom 150 koní (110 kW), pričom doteraz sa hovorilo o preplňovanej jednotke 1,6 l s výkonom 120 koní (88 kW). Na prvý pohľad si všimneme dôsledkov starostlivosti, ktorú výrobca venoval šľachtenia karosérie vozidla. Po podrobnejšie prehliadke zrejme budete súhlasiť s tým, že v Európe by zrejme taká modifikácia neuspela.

Základné modifikácie nárazníkov (vzadu so zdvojenými koncovkami výfuku) , a koniec koncov ani výrazné krídlo na zadku, samy o sebe vyslovene nepatrične nepôsobia, ale napríklad výrazne vystupujúce prahové obklady snáď až príliš dokazujú, že sú dodatočne inštalovanými dielmi. Sú tu ale aj postranné červené linky ešte zdôrazňujúce prinajmenšom diskutabilné proporcie zadných blatníkov, ale hlavne falošné mriežky ventilácie po stranách prelisov kapoty, ktoré vyzerajú, ako by ich výrobca nakúpil na benzínke za rohom.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY