vytisknout velikost písma Citroën c-Quatre VTS: oficiálny čínsky sedan C4

Čínska divízia Citroënu predstavuje už skôr avizovanú športovú verziu svojho sedanu c-Quatre VTS. Nakoniec má slušných 150 koní, ale na štylistických doplnkoch sa tvorcovia vybláznili...
Citroën c-Quatre VTS: oficiálny čínsky sedan C4

Tesne pred premiérou na nadchádzajúcom autosalóne v Pekingu, kde Citroën primárne predstaví novú štúdiu Citroën DS 5LS R, unikli Citroënu snímky a informácie k sériovému športovému sedanu Citroën c-Quatre VTS. Ide o výhradne čínsky model s karosériou sedan, ktorý je odvodený zo známeho hatchbacku Citroën C4 (verzia Citroën C4 Sedan bola pritom na európskych trhoch doménou predchádzajúcej generácie).

Citroen C4 VTS 1.jpgCitroen C4 VTS 5.jpgCitroen C4 VTS 2.jpgCitroen C4 VTS 3.jpgCitroen C4 VTS 4.jpg

O pohon nového modelu Citroën c-Quatre VTS sa nakoniec postará zážihový, atmosféricky plnený štvorvalcový dvojliter s výkonom 150 koní (110 kW), pričom doteraz sa hovorilo o preplňovanej jednotke 1,6 l s výkonom 120 koní (88 kW). Na prvý pohľad si všimneme dôsledkov starostlivosti, ktorú výrobca venoval šľachtenia karosérie vozidla. Po podrobnejšie prehliadke zrejme budete súhlasiť s tým, že v Európe by zrejme taká modifikácia neuspela.

Základné modifikácie nárazníkov (vzadu so zdvojenými koncovkami výfuku) , a koniec koncov ani výrazné krídlo na zadku, samy o sebe vyslovene nepatrične nepôsobia, ale napríklad výrazne vystupujúce prahové obklady snáď až príliš dokazujú, že sú dodatočne inštalovanými dielmi. Sú tu ale aj postranné červené linky ešte zdôrazňujúce prinajmenšom diskutabilné proporcie zadných blatníkov, ale hlavne falošné mriežky ventilácie po stranách prelisov kapoty, ktoré vyzerajú, ako by ich výrobca nakúpil na benzínke za rohom.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY