vytisknout velikost písma Citroën bude predávať malý elektromobil E-Mehari bez batérií

Citroën bude predávať malý elektromobil E-Mehari bez batérií

Citroën nedávno v Ženeve okrem iného predstavil aj model E-Mehari. Nejde o nič iné, než o trochu prepracované elektrické vozidlo zvané Bluesummer, ktoré má na svedomí spoločnosť Bolloré Group. Teraz sa objavila správa, že francúzska automobilka chystá pomerne zaujímavý model predaja tohto elektromobilu. Môžete si ho zaobstarať bez batérií.

Píšu o tom kolegovia z InsideEVs. Základná cena tohto vozítka je vo Francúzsku 25 000 eur, kedy ale môžete dostať dotáciu 6 300 eur, takže E-Mehari v podstate začína na sume 18 700 eur. Lenže za túto sumu dostanete elektrické auto, ktoré nemá batérie.

Batérie totiž dodáva spoločnosť Bolloré, ktorá ich vždy prenajíma. Takže okrem samotného nákupu si budete musieť ešte prenajať akumulátory za 79 eur mesačne. Alternatívnou možnosťou je prenájom celého vozidla vrátane batérií za 299 eur mesačne. V takom prípade budete môcť E-Mehari užívať viac ako 49 mesiacov úplne bez starostí.

Zábavná je na nákupe E-Mehari ešte jedna vec. Vo Francúzsku môžete dostať navyše dotáciu 3 800 eur, keď kvôli tomuto elektromobilu (alebo inému) zošrotujete starý diesel. Tento Citroën však nejde viac ako 110 km/h a v najlepšom prípade prejde 200 km na jedno nabitie...

em_2.jpgem_3.jpgem_4.jpgem_1.jpg
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY