vytisknout velikost písma Citroën Aircross predvádza budúcnosť. Spotrebuje iba 1,7 l / 100 km

Citroën Aircross predvádza budúcnosť. Spotrebuje iba 1,7 l / 100 km

Citroën predstavil nový koncept Aircross. Ide o štúdiu crossoveru, ktorá má naznačovať budúcnosť tejto francúzskej automobilky. V tlačovej správe nájdeme veľa všeobecných informácií, takže sa radšej zamerajme na techniku. Ide o hybrid, ktorý je schopný pokoriť stovku za 4,5 s, ale ktorý zároveň spotrebuje v kombinovanej prevádzke 1,7 l / 100 km.

Aircross je automobil dlhý 458 cm, široký 210 cm a vysoký 173 cm. Jeho rázvor činí 280 cm. V porovnaní so súčasným Cactusom je teda voz výrazne dlhší, širší, vyšší a má aj dlhší rázvor. Auto stojí na diskoch veľkosti 22 palcov obutých do pneumatík Continental s rozmerom 275/45 R22.

Hybridný systém pohonu kombinuje benzínový štvorvalec 1.6 THP s výkonom 165 kW (218 k) s elektromotorom umiestneným pri zadnej náprave. Ten pridáva ďalších 70 kW (95 k) a 200 Nm. Pretože ide o full-hybrid, môže vozidlo jazdiť aj v čisto elektrickom režime. Dojazd v takomto prípade činí 50 km.

crosser_5.jpgcrosser_1.jpgcrosser_2.jpgcrosser_3.jpgcrosser_4.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY