vytisknout velikost písma Citroën Aircross predvádza budúcnosť. Spotrebuje iba 1,7 l / 100 km

Citroën Aircross predvádza budúcnosť. Spotrebuje iba 1,7 l / 100 km

Citroën predstavil nový koncept Aircross. Ide o štúdiu crossoveru, ktorá má naznačovať budúcnosť tejto francúzskej automobilky. V tlačovej správe nájdeme veľa všeobecných informácií, takže sa radšej zamerajme na techniku. Ide o hybrid, ktorý je schopný pokoriť stovku za 4,5 s, ale ktorý zároveň spotrebuje v kombinovanej prevádzke 1,7 l / 100 km.

Aircross je automobil dlhý 458 cm, široký 210 cm a vysoký 173 cm. Jeho rázvor činí 280 cm. V porovnaní so súčasným Cactusom je teda voz výrazne dlhší, širší, vyšší a má aj dlhší rázvor. Auto stojí na diskoch veľkosti 22 palcov obutých do pneumatík Continental s rozmerom 275/45 R22.

Hybridný systém pohonu kombinuje benzínový štvorvalec 1.6 THP s výkonom 165 kW (218 k) s elektromotorom umiestneným pri zadnej náprave. Ten pridáva ďalších 70 kW (95 k) a 200 Nm. Pretože ide o full-hybrid, môže vozidlo jazdiť aj v čisto elektrickom režime. Dojazd v takomto prípade činí 50 km.

crosser_5.jpgcrosser_1.jpgcrosser_2.jpgcrosser_3.jpgcrosser_4.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY