vytisknout velikost písma Citroën Aircross je crossover bez B-stĺpika. Jazdí za 1,7 l / 100 km

Citroën Aircross je crossover bez B-stĺpika. Jazdí za 1,7 l / 100 km

Ani Citroën nechýba na aktuálnom autosalóne, kto prezentuje štúdiu crossoveru budúcnosti. Opäť sa jedná o hybridný automobil, ktorý sľubuje (opäť) rozprávkovú spotrebu. Aircross, ako sa novinka volá, si údajne vystačí v kombinovanom cykle iba s prídelom necelých dvoch litrov. A k tomu pridá jednoduchý prístup do interiéru.

Aircross totiž nemá, podobne ako napríklad BMW i3 alebo Ford B-Max, stredový stĺpik a jeho dvere sa otvárajú proti sebe. Znamená to na jednej strane fakt, že sa na zadné sedadlá dostanete veľmi ľahko, ale na strane druhej sa na ne vôbec nedostanete, pokiaľ budete parkovať kolmo k vozovke v rade blízko zaparkovaných automobilov.

Hybrid tentoraz kombinuje benzínový štvorvalec 1.6 THP (165 kW / 218 k) s elektromotorom, ktorý poháňa samostatne zadnú nápravu. Ten pridá ďalších 70 kW (95 k) a 200 Nm. Aj Aircross vie jazdiť iba na elektromotor. Sľubovaný maximálny dojazd v takomto prípade činí 50 km.

aircross_04.JPGaircross_08.JPGaircross_09.JPGaircross_02.JPGaircross_03.JPGaircross_10.JPGaircross_05.JPGaircross_06.JPGaircross_07.JPGaircross_01.JPGaircross_11.JPGaircross_12.JPGaircross_13.JPG

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY