vytisknout velikost písma Citroën Aircross je crossover bez B-stĺpika. Jazdí za 1,7 l / 100 km

Citroën Aircross je crossover bez B-stĺpika. Jazdí za 1,7 l / 100 km

Ani Citroën nechýba na aktuálnom autosalóne, kto prezentuje štúdiu crossoveru budúcnosti. Opäť sa jedná o hybridný automobil, ktorý sľubuje (opäť) rozprávkovú spotrebu. Aircross, ako sa novinka volá, si údajne vystačí v kombinovanom cykle iba s prídelom necelých dvoch litrov. A k tomu pridá jednoduchý prístup do interiéru.

Aircross totiž nemá, podobne ako napríklad BMW i3 alebo Ford B-Max, stredový stĺpik a jeho dvere sa otvárajú proti sebe. Znamená to na jednej strane fakt, že sa na zadné sedadlá dostanete veľmi ľahko, ale na strane druhej sa na ne vôbec nedostanete, pokiaľ budete parkovať kolmo k vozovke v rade blízko zaparkovaných automobilov.

Hybrid tentoraz kombinuje benzínový štvorvalec 1.6 THP (165 kW / 218 k) s elektromotorom, ktorý poháňa samostatne zadnú nápravu. Ten pridá ďalších 70 kW (95 k) a 200 Nm. Aj Aircross vie jazdiť iba na elektromotor. Sľubovaný maximálny dojazd v takomto prípade činí 50 km.

aircross_04.JPGaircross_08.JPGaircross_09.JPGaircross_02.JPGaircross_03.JPGaircross_10.JPGaircross_05.JPGaircross_06.JPGaircross_07.JPGaircross_01.JPGaircross_11.JPGaircross_12.JPGaircross_13.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY