vytisknout velikost písma Čínu ovládol „Passat pre chudobných“ Volkswagen Lavida

Voz postavený na základe pôvodnej Škody Octavia je už dlhšiu dobu najobľúbenejším vozidlom na čínskom trhu, ktorý je v očiach väčšiny svetových výrobcov spásou oblasti v neľahkých časoch.
Čínu ovládol „Passat pre chudobných“ Volkswagen Lavida

Čínsky automobilový trh zostáva jedným z mála, kde údaje o predaných autách stále rastú a zrejme sa ešte nejaký čas nezastavia.

Ostatne čísla z prvých ôsmych mesiacov roku 2013 a ôsmych mesiacov roka 2012 hovoria dosť jasne. Z 326 modelov, ktoré sú tento rok v ponuke pre čínskych zákazníkov, ich 146 vykázalo pokles až o desiatky percent, ale zvyšné značky vykazujú hocikedy rast aj o tisíce percent - predovšetkým domáce čínske a iné ázijské automobilky.

Volkswagen Lavida si polepšil o 109 percent (vlani až na 9. mieste), Hyundai Elantra Langdong na 12. priečke skočil o 1074 percent! Great Wall Havala M4 vyrástol o 379 percent, Changan Eado o 231 percent a rekordmanom je Brilliance H230, ten narástol o zázračných 2595 percent (z 1530 ks na 41241 v roku 2013).

Podobne úspešný je aj na druhom mieste Changan Yuexiang V3 - plus 2107 percent (z 2217 ks v roku 2012 na 48 925 od januára do augusta 2013). Stovky percent rastu vykázali aj ďalšie čínske modely.

Vysoký rast čínskych modelov ale v celkových počtoch zatiaľ nedosahuje ani zďaleka predajov áut veľkých svetových výrobcov. Čo sa môže v dohľadnej dobe zmeniť.

Zo sortimentu tradičných značiek si dobre viedol napríklad Ford Focus (+56%), Nissan Sylph (+72%), VW Polo a Santana (+41, resp. +40 Percent). Chevrolet Malibu si polepšil o vynikajúcich 214%.

Top 10 najpredávanejších áut v Číne (1-8/2013)
1. VW Lavida 291 894 ks
2. Ford Focus 249 576 ks
3. Buick Excelle 192 772 ks
4. VW Sagitar (Jetta) 185 963 ks
5. Chevrolet Sail (varianta Opelu Corsa) 183 485 ks
6. VW Jetta 160 375 ks
7. VW Passat 159 640 ks
8. VW Bora 157 804 ks
9. Nissan Sylphy (Bluebird) 148 491 ks
10. Chevrolet Cruze 146 619 ks

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY