vytisknout velikost písma Čínu ovládol „Passat pre chudobných“ Volkswagen Lavida

Voz postavený na základe pôvodnej Škody Octavia je už dlhšiu dobu najobľúbenejším vozidlom na čínskom trhu, ktorý je v očiach väčšiny svetových výrobcov spásou oblasti v neľahkých časoch.
Čínu ovládol „Passat pre chudobných“ Volkswagen Lavida

Čínsky automobilový trh zostáva jedným z mála, kde údaje o predaných autách stále rastú a zrejme sa ešte nejaký čas nezastavia.

Ostatne čísla z prvých ôsmych mesiacov roku 2013 a ôsmych mesiacov roka 2012 hovoria dosť jasne. Z 326 modelov, ktoré sú tento rok v ponuke pre čínskych zákazníkov, ich 146 vykázalo pokles až o desiatky percent, ale zvyšné značky vykazujú hocikedy rast aj o tisíce percent - predovšetkým domáce čínske a iné ázijské automobilky.

Volkswagen Lavida si polepšil o 109 percent (vlani až na 9. mieste), Hyundai Elantra Langdong na 12. priečke skočil o 1074 percent! Great Wall Havala M4 vyrástol o 379 percent, Changan Eado o 231 percent a rekordmanom je Brilliance H230, ten narástol o zázračných 2595 percent (z 1530 ks na 41241 v roku 2013).

Podobne úspešný je aj na druhom mieste Changan Yuexiang V3 - plus 2107 percent (z 2217 ks v roku 2012 na 48 925 od januára do augusta 2013). Stovky percent rastu vykázali aj ďalšie čínske modely.

Vysoký rast čínskych modelov ale v celkových počtoch zatiaľ nedosahuje ani zďaleka predajov áut veľkých svetových výrobcov. Čo sa môže v dohľadnej dobe zmeniť.

Zo sortimentu tradičných značiek si dobre viedol napríklad Ford Focus (+56%), Nissan Sylph (+72%), VW Polo a Santana (+41, resp. +40 Percent). Chevrolet Malibu si polepšil o vynikajúcich 214%.

Top 10 najpredávanejších áut v Číne (1-8/2013)
1. VW Lavida 291 894 ks
2. Ford Focus 249 576 ks
3. Buick Excelle 192 772 ks
4. VW Sagitar (Jetta) 185 963 ks
5. Chevrolet Sail (varianta Opelu Corsa) 183 485 ks
6. VW Jetta 160 375 ks
7. VW Passat 159 640 ks
8. VW Bora 157 804 ks
9. Nissan Sylphy (Bluebird) 148 491 ks
10. Chevrolet Cruze 146 619 ks

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY