vytisknout velikost písma Čínu ovládol „Passat pre chudobných“ Volkswagen Lavida

Voz postavený na základe pôvodnej Škody Octavia je už dlhšiu dobu najobľúbenejším vozidlom na čínskom trhu, ktorý je v očiach väčšiny svetových výrobcov spásou oblasti v neľahkých časoch.
Čínu ovládol „Passat pre chudobných“ Volkswagen Lavida

Čínsky automobilový trh zostáva jedným z mála, kde údaje o predaných autách stále rastú a zrejme sa ešte nejaký čas nezastavia.

Ostatne čísla z prvých ôsmych mesiacov roku 2013 a ôsmych mesiacov roka 2012 hovoria dosť jasne. Z 326 modelov, ktoré sú tento rok v ponuke pre čínskych zákazníkov, ich 146 vykázalo pokles až o desiatky percent, ale zvyšné značky vykazujú hocikedy rast aj o tisíce percent - predovšetkým domáce čínske a iné ázijské automobilky.

Volkswagen Lavida si polepšil o 109 percent (vlani až na 9. mieste), Hyundai Elantra Langdong na 12. priečke skočil o 1074 percent! Great Wall Havala M4 vyrástol o 379 percent, Changan Eado o 231 percent a rekordmanom je Brilliance H230, ten narástol o zázračných 2595 percent (z 1530 ks na 41241 v roku 2013).

Podobne úspešný je aj na druhom mieste Changan Yuexiang V3 - plus 2107 percent (z 2217 ks v roku 2012 na 48 925 od januára do augusta 2013). Stovky percent rastu vykázali aj ďalšie čínske modely.

Vysoký rast čínskych modelov ale v celkových počtoch zatiaľ nedosahuje ani zďaleka predajov áut veľkých svetových výrobcov. Čo sa môže v dohľadnej dobe zmeniť.

Zo sortimentu tradičných značiek si dobre viedol napríklad Ford Focus (+56%), Nissan Sylph (+72%), VW Polo a Santana (+41, resp. +40 Percent). Chevrolet Malibu si polepšil o vynikajúcich 214%.

Top 10 najpredávanejších áut v Číne (1-8/2013)
1. VW Lavida 291 894 ks
2. Ford Focus 249 576 ks
3. Buick Excelle 192 772 ks
4. VW Sagitar (Jetta) 185 963 ks
5. Chevrolet Sail (varianta Opelu Corsa) 183 485 ks
6. VW Jetta 160 375 ks
7. VW Passat 159 640 ks
8. VW Bora 157 804 ks
9. Nissan Sylphy (Bluebird) 148 491 ks
10. Chevrolet Cruze 146 619 ks

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY