vytisknout velikost písma Čínsky zákazník úmyselne poškodil svoju Teslu hneď po prevzatí

Čínsky zákazník úmyselne poškodil svoju Teslu hneď po prevzatí

Ťaženie automobilky Tesla sa podľa posledných správ zdá byť veľmi úspešné, ale nie všetci sú evidentne spokojní. The Wall Street Journal informoval o prípade, kedy istý čínsky zákazník na protest úmyselne poškodil svoj ​​nový exemplár. Chcel tak upozorniť na arogantné správanie značky.

V Číne údajne existujú problémy s dodávkou niektorých exemplárov, respektíve s predlžovaním dodacej lehoty, čo viedlo k protestom budúcich majiteľov. Dokonca aj sám Elon Musk sa v Číne zastavil, aby celú situáciu vyriešil.

Spomínaný zákazník si objednal nový automobil v októbri minulého roka s tým, že bude jedným z prvých čínskych majiteľov Tesly Model S. Keď potom v apríli dorazili prvé exempláre do Číny, ten jeho tam nebol a navyše sa zistilo, že ani nebol zadaný do výroby. Svoj automobil mal dostať počas šiestich týždňov s ospravedlnením a inštaláciou domácej dobíjacej stanice zdarma.

Kvôli nedostatku servisných stredísk mimo Šanghaja a Pekingu vraj Tesla nemôže praktizovať postup "kto skôr príde...". Yu Xinquan, ako sa dotyčný volá, bohužiaľ k svojej smole nežije ani v jednom spomínanom meste. Počas podpisu objednávky ho ale na túto skutočnosť nikto neupozornil.

O ďalší odklad sa potom postarala chyba, kedy číslo vozidla nezodpovedalo záznamom a čínske colné úrady auto zadržali, čo dotyčného zákazníka nahnevalo ešte viac. Výsledkom teda je fakt, že Yu Xinquan hneď po prevzatí rozbil na svojom aute sklo a poničil kapotu. Zjavne si ale dával pozor, aby poškodenie nebolo príliš veľké.

Napríklad pri vlaňajšom autosalóne vo Frankfurte došlo priamo pred hlavnou bránou k podobnému protestu, kde ale majiteľ BMW M6 v podstate zdemoloval kompletne celé auto.

tesla_smash.jpg
Zdroj: The Wall Street Journal

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY