vytisknout velikost písma Čínsky Volkswagen NMC sa odhaľuje na prvej snímke

Volkswagen neustrážil únik oficiálnej fotky nového modelu NMC. Alebo to bol marketing? Kto vie. Snímka síce nevyniká kvalitou, ale základné tvary už možno spoznať.
Čínsky Volkswagen NMC sa odhaľuje na prvej snímke

Koncept New Midsize Coupé bol predstavený až tento rok v apríli na autosalóne v Pekingu. "Kupé" je pochopiteľne len marketingové označenie, v skutočnosti sa jedná o štvordverový sedan. Má len športovejšie tvary (na VW určite) a nižšiu strechu.

Áno, v rámci koncernovej stratégie aj tak vyzerá usadlo, ale klienti ho taký chcú. Stane sa menšou alternatívou k Passatu CC. Označenie NMC určite nie je definitívne, môže byť zaradený do nejakej existujúcej modelovej rady. Určite máte v pamäti americký Passat NMS (New Midsize Sedan).

NMC je však menší, má platformu MQB, zadnú viacprvkovú nápravu a dostane veľmi známe motory TSI objemom 1,4 a 2,0 l. Prvý je spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, DSG v prípade druhého má len šesť rýchlostí. Podľa čínskeho servera auto.163.com sa chystá aj úsporná varianta BlueMotion.

Koncept bol 4597 mm dlhý, 1838 mm široký a 1422 vysoký, teda kratší ako Jetta! Päťstolitrový kufor do série určite vydrží, tu nebolo treba veľa meniť. Auto sa samozrejme trochu zcivilizovalo, z predného nárazníka zmizli chrómované ozdoby a na maske naopak jedna pribudla, tá horná. Červený voz z Pekingu ju nemal. Zmenil sa aj tvar hmloviek, miesto diódového pásku sú klasické a kruhové.

Prečo bol predstavený na jar v Ríši stredu, je jasné. Volkswagen NMC sa totiž bude vyrábať a pochopiteľne tiež predávať iba tam. Prvých oficiálnych snímkov sa snáď dočkáme už 29. augusta. Produkcia pobeží v šanghajskej továrni Volkswagenu.

Určite zamieri do čínskych showroomov v prvej polovici budúceho roka a odhadovaná základná cena hovorí o 180 tisícoch jüanoch. Panoramatické strešné okno má byť súčasťou základnej výbavy. Pochopiteľne sériovú verziu ešte predtým čaká výstavná premiéra, konkrétne na decembrovom autosalóne v Kantone. Server 163.com však uvádza, že bude predstavená už 2. novembra na výstave v Chengdu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY