vytisknout velikost písma Čínsky Volkswagen NMC sa odhaľuje na prvej snímke

Volkswagen neustrážil únik oficiálnej fotky nového modelu NMC. Alebo to bol marketing? Kto vie. Snímka síce nevyniká kvalitou, ale základné tvary už možno spoznať.
Čínsky Volkswagen NMC sa odhaľuje na prvej snímke

Koncept New Midsize Coupé bol predstavený až tento rok v apríli na autosalóne v Pekingu. "Kupé" je pochopiteľne len marketingové označenie, v skutočnosti sa jedná o štvordverový sedan. Má len športovejšie tvary (na VW určite) a nižšiu strechu.

Áno, v rámci koncernovej stratégie aj tak vyzerá usadlo, ale klienti ho taký chcú. Stane sa menšou alternatívou k Passatu CC. Označenie NMC určite nie je definitívne, môže byť zaradený do nejakej existujúcej modelovej rady. Určite máte v pamäti americký Passat NMS (New Midsize Sedan).

NMC je však menší, má platformu MQB, zadnú viacprvkovú nápravu a dostane veľmi známe motory TSI objemom 1,4 a 2,0 l. Prvý je spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, DSG v prípade druhého má len šesť rýchlostí. Podľa čínskeho servera auto.163.com sa chystá aj úsporná varianta BlueMotion.

Koncept bol 4597 mm dlhý, 1838 mm široký a 1422 vysoký, teda kratší ako Jetta! Päťstolitrový kufor do série určite vydrží, tu nebolo treba veľa meniť. Auto sa samozrejme trochu zcivilizovalo, z predného nárazníka zmizli chrómované ozdoby a na maske naopak jedna pribudla, tá horná. Červený voz z Pekingu ju nemal. Zmenil sa aj tvar hmloviek, miesto diódového pásku sú klasické a kruhové.

Prečo bol predstavený na jar v Ríši stredu, je jasné. Volkswagen NMC sa totiž bude vyrábať a pochopiteľne tiež predávať iba tam. Prvých oficiálnych snímkov sa snáď dočkáme už 29. augusta. Produkcia pobeží v šanghajskej továrni Volkswagenu.

Určite zamieri do čínskych showroomov v prvej polovici budúceho roka a odhadovaná základná cena hovorí o 180 tisícoch jüanoch. Panoramatické strešné okno má byť súčasťou základnej výbavy. Pochopiteľne sériovú verziu ešte predtým čaká výstavná premiéra, konkrétne na decembrovom autosalóne v Kantone. Server 163.com však uvádza, že bude predstavená už 2. novembra na výstave v Chengdu.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY