vytisknout velikost písma Čínsky Volkswagen NMC sa odhaľuje na prvej snímke

Volkswagen neustrážil únik oficiálnej fotky nového modelu NMC. Alebo to bol marketing? Kto vie. Snímka síce nevyniká kvalitou, ale základné tvary už možno spoznať.
Čínsky Volkswagen NMC sa odhaľuje na prvej snímke

Koncept New Midsize Coupé bol predstavený až tento rok v apríli na autosalóne v Pekingu. "Kupé" je pochopiteľne len marketingové označenie, v skutočnosti sa jedná o štvordverový sedan. Má len športovejšie tvary (na VW určite) a nižšiu strechu.

Áno, v rámci koncernovej stratégie aj tak vyzerá usadlo, ale klienti ho taký chcú. Stane sa menšou alternatívou k Passatu CC. Označenie NMC určite nie je definitívne, môže byť zaradený do nejakej existujúcej modelovej rady. Určite máte v pamäti americký Passat NMS (New Midsize Sedan).

NMC je však menší, má platformu MQB, zadnú viacprvkovú nápravu a dostane veľmi známe motory TSI objemom 1,4 a 2,0 l. Prvý je spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, DSG v prípade druhého má len šesť rýchlostí. Podľa čínskeho servera auto.163.com sa chystá aj úsporná varianta BlueMotion.

Koncept bol 4597 mm dlhý, 1838 mm široký a 1422 vysoký, teda kratší ako Jetta! Päťstolitrový kufor do série určite vydrží, tu nebolo treba veľa meniť. Auto sa samozrejme trochu zcivilizovalo, z predného nárazníka zmizli chrómované ozdoby a na maske naopak jedna pribudla, tá horná. Červený voz z Pekingu ju nemal. Zmenil sa aj tvar hmloviek, miesto diódového pásku sú klasické a kruhové.

Prečo bol predstavený na jar v Ríši stredu, je jasné. Volkswagen NMC sa totiž bude vyrábať a pochopiteľne tiež predávať iba tam. Prvých oficiálnych snímkov sa snáď dočkáme už 29. augusta. Produkcia pobeží v šanghajskej továrni Volkswagenu.

Určite zamieri do čínskych showroomov v prvej polovici budúceho roka a odhadovaná základná cena hovorí o 180 tisícoch jüanoch. Panoramatické strešné okno má byť súčasťou základnej výbavy. Pochopiteľne sériovú verziu ešte predtým čaká výstavná premiéra, konkrétne na decembrovom autosalóne v Kantone. Server 163.com však uvádza, že bude predstavená už 2. novembra na výstave v Chengdu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY