vytisknout velikost písma Čínsky Qoros predal prvý rok v Európe 51 áut. Všetky na Slovensku

Čínsky Qoros predal prvý rok v Európe 51 áut. Všetky na Slovensku

Čínsko-izraelská automobilka Qoros vstúpila v roku 2013 na európsky trh a v minulom roku dokázala predať 51 vozidiel cez svoje zatiaľ jediné dílerstvo v Bratislave, informujú stránky left-lane.com. Automobilka však nemá príliš veľké plány, prvé roky sa chce na európskom trhu predovšetkým učiť.

Qoros chce tiež zlepšiť povedomie o čínskych automobilkách. Európski zákazníci sa stále boja kvality, spoľahlivosti a predovšetkým bezpečnosti po niekoľkých fatálnych zlyhaniach čínskych áut v minulosti. Avšak nový Qoros 3 ukázal, že na bezpečnosť myslí. Stal sa dokonca najbezpečnejším autom roka 2013 podľa Euro NCAP.

Qoros chce v Európe predávať 10 percent svojej produkcie, ale automobilka nepovedala, kedy chce tento cieľ dosiahnuť. Vieme len, že sa jedná o "dlhodobý výhľad". V súčasnej ponuke je len sedan, čoskoro príde hatchback a hlavne crossover. Tieto modely dorazia do predaja zrejme ešte tento rok.

Značka Qoros sa tiež potrebuje presadiť na domácom čínskom trhu. Domáce predaje majú potenciál generovať zisky, ktoré potom značka môže investovať nielen do vývoja, ale aj do rozširovania predajnej siete mimo Číny.

Súčasný Qoros 3 stojí na Slovensku zrhuba 20 tisíc eur, ale auto je veľmi dobre vybavené a dostanete preplňovaný štvorvalec 1,6 l s výkonom 154 koní a krútiacim momentom 210 Nm. Silu prenáša na predné kolesá štandardne dvojspojková prevodovka.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY