vytisknout velikost písma Čínsky Qoros predal prvý rok v Európe 51 áut. Všetky na Slovensku

Čínsky Qoros predal prvý rok v Európe 51 áut. Všetky na Slovensku

Čínsko-izraelská automobilka Qoros vstúpila v roku 2013 na európsky trh a v minulom roku dokázala predať 51 vozidiel cez svoje zatiaľ jediné dílerstvo v Bratislave, informujú stránky left-lane.com. Automobilka však nemá príliš veľké plány, prvé roky sa chce na európskom trhu predovšetkým učiť.

Qoros chce tiež zlepšiť povedomie o čínskych automobilkách. Európski zákazníci sa stále boja kvality, spoľahlivosti a predovšetkým bezpečnosti po niekoľkých fatálnych zlyhaniach čínskych áut v minulosti. Avšak nový Qoros 3 ukázal, že na bezpečnosť myslí. Stal sa dokonca najbezpečnejším autom roka 2013 podľa Euro NCAP.

Qoros chce v Európe predávať 10 percent svojej produkcie, ale automobilka nepovedala, kedy chce tento cieľ dosiahnuť. Vieme len, že sa jedná o "dlhodobý výhľad". V súčasnej ponuke je len sedan, čoskoro príde hatchback a hlavne crossover. Tieto modely dorazia do predaja zrejme ešte tento rok.

Značka Qoros sa tiež potrebuje presadiť na domácom čínskom trhu. Domáce predaje majú potenciál generovať zisky, ktoré potom značka môže investovať nielen do vývoja, ale aj do rozširovania predajnej siete mimo Číny.

Súčasný Qoros 3 stojí na Slovensku zrhuba 20 tisíc eur, ale auto je veľmi dobre vybavené a dostanete preplňovaný štvorvalec 1,6 l s výkonom 154 koní a krútiacim momentom 210 Nm. Silu prenáša na predné kolesá štandardne dvojspojková prevodovka.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY