vytisknout velikost písma Čínsky Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP - a uspel

Čínsky Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP - a uspel

Agentúra Euro NCAP dostala do rúk ďalšiu automobilovú novinku, aby ju vyslala proti bariére. K testu sa dostavila Kia Carens a tiež Qoros 3 Sedan, ktorý má namierené na európske trhy (na Slovenskom sa už predáva). Pre čínske autá bývali nárazové skúšky veľkým problémom, lenže situácia sa mení. Okrem toho, že Qoros už v Ženeve pôsobil pomerne nečínským dojmom, tak si tiež dokázal odniesť z nárazových testov veľmi zaujímavé hodnotenie.

Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše, kto čakal dve, maximálne tri hviezdy, ten sa pomýlil. Qoros 3 Sedan si odniesol maximálne päťhviezdičkové ohodnotenie, pričom v žiadnej z meraných kategórií veľa nestratil. Ochrana dospelých cestujúcich je za 95%, ochrana detí 87%, v prípade chodcov dostal Qoros 77% a pri bezpečnostných asistentoch sa dostal na 81%.

Porovnanie napríklad s výsledkami posledného kola nárazových testov nie je vôbec nezaujímavé. Lexus IS 300h dostal lepšie hodnotenie iba v kategórii ochrany detí (80%), Mazda 6 je podľa Euro NCAP horší vo všetkých smeroch (len v kategórii bezpečnostných asistentov sa Qorosu vyrovná), Toyota Corolla vykazuje horšie výsledky vo všetkých smeroch.

Niet pochýb o tom, že Qoros postavil trojkový sedan s ohľadom na podmienky testov Euro NCAP. Uvidíme, čo sa s týmto modelom stane, až si ho vezme do parády americký inštitút IIHS. V tejto chvíli ale s pokojným svedomím môžeme hovoriť o veľmi dobrom výsledku.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY