vytisknout velikost písma Čínsky Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP - a uspel

Čínsky Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP - a uspel

Agentúra Euro NCAP dostala do rúk ďalšiu automobilovú novinku, aby ju vyslala proti bariére. K testu sa dostavila Kia Carens a tiež Qoros 3 Sedan, ktorý má namierené na európske trhy (na Slovenskom sa už predáva). Pre čínske autá bývali nárazové skúšky veľkým problémom, lenže situácia sa mení. Okrem toho, že Qoros už v Ženeve pôsobil pomerne nečínským dojmom, tak si tiež dokázal odniesť z nárazových testov veľmi zaujímavé hodnotenie.

Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše, kto čakal dve, maximálne tri hviezdy, ten sa pomýlil. Qoros 3 Sedan si odniesol maximálne päťhviezdičkové ohodnotenie, pričom v žiadnej z meraných kategórií veľa nestratil. Ochrana dospelých cestujúcich je za 95%, ochrana detí 87%, v prípade chodcov dostal Qoros 77% a pri bezpečnostných asistentoch sa dostal na 81%.

Porovnanie napríklad s výsledkami posledného kola nárazových testov nie je vôbec nezaujímavé. Lexus IS 300h dostal lepšie hodnotenie iba v kategórii ochrany detí (80%), Mazda 6 je podľa Euro NCAP horší vo všetkých smeroch (len v kategórii bezpečnostných asistentov sa Qorosu vyrovná), Toyota Corolla vykazuje horšie výsledky vo všetkých smeroch.

Niet pochýb o tom, že Qoros postavil trojkový sedan s ohľadom na podmienky testov Euro NCAP. Uvidíme, čo sa s týmto modelom stane, až si ho vezme do parády americký inštitút IIHS. V tejto chvíli ale s pokojným svedomím môžeme hovoriť o veľmi dobrom výsledku.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY