vytisknout velikost písma Čínsky Qoros 3 prekvapil, je najbezpečnejším autom roka 2013

Organizácia Euro NCAP, ktorá sa zaoberá posudzovaním bezpečnosti áut uvádzaných na európsky trh, zverejnila zoznam najbezpečnejších vozidiel testovaných v roku 2013. A tradiční výrobcovia majú o čom premýšľať.
Čínsky Qoros 3 prekvapil, je najbezpečnejším autom roka 2013

Za absolútne najbezpečnejšie z celkových 33 áut, ktoré vlani poslala proti bariére, označila Euro NCAP model Qoros 3 sedan. Áno, to je výrobok tej čínskej značky, ktorú doteraz nikto v Európe nebral vážne. Qoros 3 je zároveň historicky prvé auto z Číny, ktoré od rešpektovanej inštitúcie dostalo plných päť hviezdičiek.

S výnimkou celkového víťaza Euro NCAP absolútne poradie nezverejňuje. Namiesto toho vyhlásila najbezpečnejšie autá v jednotlivých kategóriách:

  • Miniautá: Renault Zoe
  • Malé rodinné autá: Qoros 3 sedan
  • Velké rodinné autá: Lexus IS300h
  • Kompaktné MPV: Kia Carens/Ford Tourneo Connect
  • Kompaktné SUV: Jeep Cherokee
  • Luxusné autá: Maserati Ghibli

Kategória MPV má dvoch víťazov, pretože Carens i Tourneo Connect dosiahli rovnaký počet bodov.

Renault-ZOE_2013_1600x1200_wallpaper_03.jpgQoros-3_Sedan_2014_1600x1200_wallpaper_02.jpgLexus-IS_2014_1600x1200_wallpaper_07.jpgKia-Carens_2013_1600x1200_wallpaper_02.jpgFord-TourneoConnect_12.jpgJeep-Cherokee_2014_1600x1200_wallpaper_07.jpgMaserati-Ghibli_2014_1600x1200_wallpaper_17.jpg
Všetky víťazné autá si môžete pozrieť vo fotogalérii

Euro NCAP počas roka 2013 opäť aktualizovala metodiku hodnotenia. Najnovšie zohľadňuje jednoduchosť montáže najpoužívanejších typov detských autosedačiek a začala tiež s testovaním systémov aktívnej bezpečnosti.

Celkové hodnotenie každého vozidla vychádza z výsledkov v štyroch čiastkových kategóriách: ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detských pasažierov, ochrana chodcov, asistenčné systémy.

Vo výslednom hodnotení sa odrazia aj detaily ako prítomnosť upozornenia na nezapnuté pásy alebo nastaviteľného obmedzovača rýchlosti. Jadrom sú ale bariérové ​​skúšky: čelný náraz do deformovateľnej prekážky s presadením 40%, bočný náraz deformovateľné prekážky do dverí vodiča a bočný náraz do stĺpa.

Euro NCAP je konzorcium tvorené úradmi niekoľkých európskych krajín, niektorými národnými autoklubmi a tiež medzinárodným združením organizácií obhajujúcich záujmy spotrebiteľov.

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY