vytisknout velikost písma Čínsky Qoros 3 prekvapil, je najbezpečnejším autom roka 2013

Organizácia Euro NCAP, ktorá sa zaoberá posudzovaním bezpečnosti áut uvádzaných na európsky trh, zverejnila zoznam najbezpečnejších vozidiel testovaných v roku 2013. A tradiční výrobcovia majú o čom premýšľať.
Čínsky Qoros 3 prekvapil, je najbezpečnejším autom roka 2013

Za absolútne najbezpečnejšie z celkových 33 áut, ktoré vlani poslala proti bariére, označila Euro NCAP model Qoros 3 sedan. Áno, to je výrobok tej čínskej značky, ktorú doteraz nikto v Európe nebral vážne. Qoros 3 je zároveň historicky prvé auto z Číny, ktoré od rešpektovanej inštitúcie dostalo plných päť hviezdičiek.

S výnimkou celkového víťaza Euro NCAP absolútne poradie nezverejňuje. Namiesto toho vyhlásila najbezpečnejšie autá v jednotlivých kategóriách:

  • Miniautá: Renault Zoe
  • Malé rodinné autá: Qoros 3 sedan
  • Velké rodinné autá: Lexus IS300h
  • Kompaktné MPV: Kia Carens/Ford Tourneo Connect
  • Kompaktné SUV: Jeep Cherokee
  • Luxusné autá: Maserati Ghibli

Kategória MPV má dvoch víťazov, pretože Carens i Tourneo Connect dosiahli rovnaký počet bodov.

Renault-ZOE_2013_1600x1200_wallpaper_03.jpgQoros-3_Sedan_2014_1600x1200_wallpaper_02.jpgLexus-IS_2014_1600x1200_wallpaper_07.jpgKia-Carens_2013_1600x1200_wallpaper_02.jpgFord-TourneoConnect_12.jpgJeep-Cherokee_2014_1600x1200_wallpaper_07.jpgMaserati-Ghibli_2014_1600x1200_wallpaper_17.jpg
Všetky víťazné autá si môžete pozrieť vo fotogalérii

Euro NCAP počas roka 2013 opäť aktualizovala metodiku hodnotenia. Najnovšie zohľadňuje jednoduchosť montáže najpoužívanejších typov detských autosedačiek a začala tiež s testovaním systémov aktívnej bezpečnosti.

Celkové hodnotenie každého vozidla vychádza z výsledkov v štyroch čiastkových kategóriách: ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detských pasažierov, ochrana chodcov, asistenčné systémy.

Vo výslednom hodnotení sa odrazia aj detaily ako prítomnosť upozornenia na nezapnuté pásy alebo nastaviteľného obmedzovača rýchlosti. Jadrom sú ale bariérové ​​skúšky: čelný náraz do deformovateľnej prekážky s presadením 40%, bočný náraz deformovateľné prekážky do dverí vodiča a bočný náraz do stĺpa.

Euro NCAP je konzorcium tvorené úradmi niekoľkých európskych krajín, niektorými národnými autoklubmi a tiež medzinárodným združením organizácií obhajujúcich záujmy spotrebiteľov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY