vytisknout velikost písma Čínsky Qoros 3 prekvapil, je najbezpečnejším autom roka 2013

Organizácia Euro NCAP, ktorá sa zaoberá posudzovaním bezpečnosti áut uvádzaných na európsky trh, zverejnila zoznam najbezpečnejších vozidiel testovaných v roku 2013. A tradiční výrobcovia majú o čom premýšľať.
Čínsky Qoros 3 prekvapil, je najbezpečnejším autom roka 2013

Za absolútne najbezpečnejšie z celkových 33 áut, ktoré vlani poslala proti bariére, označila Euro NCAP model Qoros 3 sedan. Áno, to je výrobok tej čínskej značky, ktorú doteraz nikto v Európe nebral vážne. Qoros 3 je zároveň historicky prvé auto z Číny, ktoré od rešpektovanej inštitúcie dostalo plných päť hviezdičiek.

S výnimkou celkového víťaza Euro NCAP absolútne poradie nezverejňuje. Namiesto toho vyhlásila najbezpečnejšie autá v jednotlivých kategóriách:

  • Miniautá: Renault Zoe
  • Malé rodinné autá: Qoros 3 sedan
  • Velké rodinné autá: Lexus IS300h
  • Kompaktné MPV: Kia Carens/Ford Tourneo Connect
  • Kompaktné SUV: Jeep Cherokee
  • Luxusné autá: Maserati Ghibli

Kategória MPV má dvoch víťazov, pretože Carens i Tourneo Connect dosiahli rovnaký počet bodov.

Renault-ZOE_2013_1600x1200_wallpaper_03.jpgQoros-3_Sedan_2014_1600x1200_wallpaper_02.jpgLexus-IS_2014_1600x1200_wallpaper_07.jpgKia-Carens_2013_1600x1200_wallpaper_02.jpgFord-TourneoConnect_12.jpgJeep-Cherokee_2014_1600x1200_wallpaper_07.jpgMaserati-Ghibli_2014_1600x1200_wallpaper_17.jpg
Všetky víťazné autá si môžete pozrieť vo fotogalérii

Euro NCAP počas roka 2013 opäť aktualizovala metodiku hodnotenia. Najnovšie zohľadňuje jednoduchosť montáže najpoužívanejších typov detských autosedačiek a začala tiež s testovaním systémov aktívnej bezpečnosti.

Celkové hodnotenie každého vozidla vychádza z výsledkov v štyroch čiastkových kategóriách: ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detských pasažierov, ochrana chodcov, asistenčné systémy.

Vo výslednom hodnotení sa odrazia aj detaily ako prítomnosť upozornenia na nezapnuté pásy alebo nastaviteľného obmedzovača rýchlosti. Jadrom sú ale bariérové ​​skúšky: čelný náraz do deformovateľnej prekážky s presadením 40%, bočný náraz deformovateľné prekážky do dverí vodiča a bočný náraz do stĺpa.

Euro NCAP je konzorcium tvorené úradmi niekoľkých európskych krajín, niektorými národnými autoklubmi a tiež medzinárodným združením organizácií obhajujúcich záujmy spotrebiteľov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY