vytisknout velikost písma Čínsky Qoros 3 prekvapil, je najbezpečnejším autom roka 2013

Organizácia Euro NCAP, ktorá sa zaoberá posudzovaním bezpečnosti áut uvádzaných na európsky trh, zverejnila zoznam najbezpečnejších vozidiel testovaných v roku 2013. A tradiční výrobcovia majú o čom premýšľať.
Čínsky Qoros 3 prekvapil, je najbezpečnejším autom roka 2013

Za absolútne najbezpečnejšie z celkových 33 áut, ktoré vlani poslala proti bariére, označila Euro NCAP model Qoros 3 sedan. Áno, to je výrobok tej čínskej značky, ktorú doteraz nikto v Európe nebral vážne. Qoros 3 je zároveň historicky prvé auto z Číny, ktoré od rešpektovanej inštitúcie dostalo plných päť hviezdičiek.

S výnimkou celkového víťaza Euro NCAP absolútne poradie nezverejňuje. Namiesto toho vyhlásila najbezpečnejšie autá v jednotlivých kategóriách:

  • Miniautá: Renault Zoe
  • Malé rodinné autá: Qoros 3 sedan
  • Velké rodinné autá: Lexus IS300h
  • Kompaktné MPV: Kia Carens/Ford Tourneo Connect
  • Kompaktné SUV: Jeep Cherokee
  • Luxusné autá: Maserati Ghibli

Kategória MPV má dvoch víťazov, pretože Carens i Tourneo Connect dosiahli rovnaký počet bodov.

Renault-ZOE_2013_1600x1200_wallpaper_03.jpgQoros-3_Sedan_2014_1600x1200_wallpaper_02.jpgLexus-IS_2014_1600x1200_wallpaper_07.jpgKia-Carens_2013_1600x1200_wallpaper_02.jpgFord-TourneoConnect_12.jpgJeep-Cherokee_2014_1600x1200_wallpaper_07.jpgMaserati-Ghibli_2014_1600x1200_wallpaper_17.jpg
Všetky víťazné autá si môžete pozrieť vo fotogalérii

Euro NCAP počas roka 2013 opäť aktualizovala metodiku hodnotenia. Najnovšie zohľadňuje jednoduchosť montáže najpoužívanejších typov detských autosedačiek a začala tiež s testovaním systémov aktívnej bezpečnosti.

Celkové hodnotenie každého vozidla vychádza z výsledkov v štyroch čiastkových kategóriách: ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detských pasažierov, ochrana chodcov, asistenčné systémy.

Vo výslednom hodnotení sa odrazia aj detaily ako prítomnosť upozornenia na nezapnuté pásy alebo nastaviteľného obmedzovača rýchlosti. Jadrom sú ale bariérové ​​skúšky: čelný náraz do deformovateľnej prekážky s presadením 40%, bočný náraz deformovateľné prekážky do dverí vodiča a bočný náraz do stĺpa.

Euro NCAP je konzorcium tvorené úradmi niekoľkých európskych krajín, niektorými národnými autoklubmi a tiež medzinárodným združením organizácií obhajujúcich záujmy spotrebiteľov.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY