vytisknout velikost písma Čínsky Qoros 3 prekvapil, je najbezpečnejším autom roka 2013

Organizácia Euro NCAP, ktorá sa zaoberá posudzovaním bezpečnosti áut uvádzaných na európsky trh, zverejnila zoznam najbezpečnejších vozidiel testovaných v roku 2013. A tradiční výrobcovia majú o čom premýšľať.
Čínsky Qoros 3 prekvapil, je najbezpečnejším autom roka 2013

Za absolútne najbezpečnejšie z celkových 33 áut, ktoré vlani poslala proti bariére, označila Euro NCAP model Qoros 3 sedan. Áno, to je výrobok tej čínskej značky, ktorú doteraz nikto v Európe nebral vážne. Qoros 3 je zároveň historicky prvé auto z Číny, ktoré od rešpektovanej inštitúcie dostalo plných päť hviezdičiek.

S výnimkou celkového víťaza Euro NCAP absolútne poradie nezverejňuje. Namiesto toho vyhlásila najbezpečnejšie autá v jednotlivých kategóriách:

  • Miniautá: Renault Zoe
  • Malé rodinné autá: Qoros 3 sedan
  • Velké rodinné autá: Lexus IS300h
  • Kompaktné MPV: Kia Carens/Ford Tourneo Connect
  • Kompaktné SUV: Jeep Cherokee
  • Luxusné autá: Maserati Ghibli

Kategória MPV má dvoch víťazov, pretože Carens i Tourneo Connect dosiahli rovnaký počet bodov.

Renault-ZOE_2013_1600x1200_wallpaper_03.jpgQoros-3_Sedan_2014_1600x1200_wallpaper_02.jpgLexus-IS_2014_1600x1200_wallpaper_07.jpgKia-Carens_2013_1600x1200_wallpaper_02.jpgFord-TourneoConnect_12.jpgJeep-Cherokee_2014_1600x1200_wallpaper_07.jpgMaserati-Ghibli_2014_1600x1200_wallpaper_17.jpg
Všetky víťazné autá si môžete pozrieť vo fotogalérii

Euro NCAP počas roka 2013 opäť aktualizovala metodiku hodnotenia. Najnovšie zohľadňuje jednoduchosť montáže najpoužívanejších typov detských autosedačiek a začala tiež s testovaním systémov aktívnej bezpečnosti.

Celkové hodnotenie každého vozidla vychádza z výsledkov v štyroch čiastkových kategóriách: ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detských pasažierov, ochrana chodcov, asistenčné systémy.

Vo výslednom hodnotení sa odrazia aj detaily ako prítomnosť upozornenia na nezapnuté pásy alebo nastaviteľného obmedzovača rýchlosti. Jadrom sú ale bariérové ​​skúšky: čelný náraz do deformovateľnej prekážky s presadením 40%, bočný náraz deformovateľné prekážky do dverí vodiča a bočný náraz do stĺpa.

Euro NCAP je konzorcium tvorené úradmi niekoľkých európskych krajín, niektorými národnými autoklubmi a tiež medzinárodným združením organizácií obhajujúcich záujmy spotrebiteľov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY