vytisknout velikost písma Čínske sedemmiestne MPV Baojun 730 vytunil Lotus. Áno, naozaj!

Čínske sedemmiestne MPV Baojun 730 vytunil Lotus. Áno, naozaj!

Nie, nerobíme si srandu. Predné vzpery MacPherson a zadná kľuková náprava s torznou priečkou tohto určite praktického a ekonomického čínskeho MPV značky Baojun naladili špecialisti spoločnosti Lotus Engineering. Skrátka, nie len monoposty F1 a extrémne okruhové špeciály ich živia.

bojun (1).jpgbojun (3).jpgbojun (10).jpg
O dynamiku tu nepôjde. Hlavné sú prevádzkové náklady, praktickosť a nízka cena

Sedemmiestne MPV s usporiadaním sedadiel 2+2+3 sa volá Baojun 730 a vzniklo vďaka spoločnému úsiliu automobiliek SAIC-GM-Wuling. Áno, prsty v tom má aj americký koncern General Motors. Zákulisie nás však veľmi nemusí zaujímať, pretože sa toto vskutku ekonomické MPV na náš trh voziť nebude.

Tým pádom sa Dacia Lodgy nemusí obávať o svoje neotrasiteľné postavenie kráľa lacných sedemmiestnych prepravníkov. Baojun 730 by však určite dokázal rumunskému MPV zobrať niekoľko váhavých zákazníkov, veď sa len pozrite, koľko sa do neho zmestí fliaš. Dokonca aj s tretím radom sedadiel bude mať v kufri stále slušných 330 litrov voľného miesta.

Baojun 730 bude v ponuke so štvorvalcovými motormi 1,5 a 1,8 l. Tisícpäťstovka ponúka výkon 81 kW (110 k) a na stovku sa toto veľké MPV rozbehne za "menej ako 17 sekúnd". Pod tým si môžeme predstaviť čokoľvek, pretože "menej ako 17 sekúnd" je ako 2,5 sekundy, tak tiež 16,9 sekundy. Maximálna rýchlosť 150 km/h bude asi stačiť. Dôležitá je spotreba, ktorá podľa miestnych noriem dosahuje uspokojivých 7,1 l/100 km.

Tisícosemstovka s výkonom 101 kW (137 k) poskytne určite lepšie dynamické vlastnosti so stovkou za závratných 15 sekúnd a maximálnou rýchlosťou 160 km/h. A teraz príde na rad cena. Základný model sa predáva v prepočte za približne 8 tisíc eur, čo by na našom trhu zákazníkom lačným po lacných veľkopriestorových vozidlách spôsobilo doslova masové demonštrácie.

bojun (2).jpgbojun (11).jpgbojun (13).jpgbojun (4).jpgbojun (5).jpgbojun (7).jpgbojun (8).jpgbojun (9).jpgbojun (12).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY