vytisknout velikost písma Čínske sedemmiestne MPV Baojun 730 vytunil Lotus. Áno, naozaj!

Čínske sedemmiestne MPV Baojun 730 vytunil Lotus. Áno, naozaj!

Nie, nerobíme si srandu. Predné vzpery MacPherson a zadná kľuková náprava s torznou priečkou tohto určite praktického a ekonomického čínskeho MPV značky Baojun naladili špecialisti spoločnosti Lotus Engineering. Skrátka, nie len monoposty F1 a extrémne okruhové špeciály ich živia.

bojun (1).jpgbojun (3).jpgbojun (10).jpg
O dynamiku tu nepôjde. Hlavné sú prevádzkové náklady, praktickosť a nízka cena

Sedemmiestne MPV s usporiadaním sedadiel 2+2+3 sa volá Baojun 730 a vzniklo vďaka spoločnému úsiliu automobiliek SAIC-GM-Wuling. Áno, prsty v tom má aj americký koncern General Motors. Zákulisie nás však veľmi nemusí zaujímať, pretože sa toto vskutku ekonomické MPV na náš trh voziť nebude.

Tým pádom sa Dacia Lodgy nemusí obávať o svoje neotrasiteľné postavenie kráľa lacných sedemmiestnych prepravníkov. Baojun 730 by však určite dokázal rumunskému MPV zobrať niekoľko váhavých zákazníkov, veď sa len pozrite, koľko sa do neho zmestí fliaš. Dokonca aj s tretím radom sedadiel bude mať v kufri stále slušných 330 litrov voľného miesta.

Baojun 730 bude v ponuke so štvorvalcovými motormi 1,5 a 1,8 l. Tisícpäťstovka ponúka výkon 81 kW (110 k) a na stovku sa toto veľké MPV rozbehne za "menej ako 17 sekúnd". Pod tým si môžeme predstaviť čokoľvek, pretože "menej ako 17 sekúnd" je ako 2,5 sekundy, tak tiež 16,9 sekundy. Maximálna rýchlosť 150 km/h bude asi stačiť. Dôležitá je spotreba, ktorá podľa miestnych noriem dosahuje uspokojivých 7,1 l/100 km.

Tisícosemstovka s výkonom 101 kW (137 k) poskytne určite lepšie dynamické vlastnosti so stovkou za závratných 15 sekúnd a maximálnou rýchlosťou 160 km/h. A teraz príde na rad cena. Základný model sa predáva v prepočte za približne 8 tisíc eur, čo by na našom trhu zákazníkom lačným po lacných veľkopriestorových vozidlách spôsobilo doslova masové demonštrácie.

bojun (2).jpgbojun (11).jpgbojun (13).jpgbojun (4).jpgbojun (5).jpgbojun (7).jpgbojun (8).jpgbojun (9).jpgbojun (12).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY