vytisknout velikost písma Čínske sedemmiestne MPV Baojun 730 vytunil Lotus. Áno, naozaj!

Čínske sedemmiestne MPV Baojun 730 vytunil Lotus. Áno, naozaj!

Nie, nerobíme si srandu. Predné vzpery MacPherson a zadná kľuková náprava s torznou priečkou tohto určite praktického a ekonomického čínskeho MPV značky Baojun naladili špecialisti spoločnosti Lotus Engineering. Skrátka, nie len monoposty F1 a extrémne okruhové špeciály ich živia.

bojun (1).jpgbojun (3).jpgbojun (10).jpg
O dynamiku tu nepôjde. Hlavné sú prevádzkové náklady, praktickosť a nízka cena

Sedemmiestne MPV s usporiadaním sedadiel 2+2+3 sa volá Baojun 730 a vzniklo vďaka spoločnému úsiliu automobiliek SAIC-GM-Wuling. Áno, prsty v tom má aj americký koncern General Motors. Zákulisie nás však veľmi nemusí zaujímať, pretože sa toto vskutku ekonomické MPV na náš trh voziť nebude.

Tým pádom sa Dacia Lodgy nemusí obávať o svoje neotrasiteľné postavenie kráľa lacných sedemmiestnych prepravníkov. Baojun 730 by však určite dokázal rumunskému MPV zobrať niekoľko váhavých zákazníkov, veď sa len pozrite, koľko sa do neho zmestí fliaš. Dokonca aj s tretím radom sedadiel bude mať v kufri stále slušných 330 litrov voľného miesta.

Baojun 730 bude v ponuke so štvorvalcovými motormi 1,5 a 1,8 l. Tisícpäťstovka ponúka výkon 81 kW (110 k) a na stovku sa toto veľké MPV rozbehne za "menej ako 17 sekúnd". Pod tým si môžeme predstaviť čokoľvek, pretože "menej ako 17 sekúnd" je ako 2,5 sekundy, tak tiež 16,9 sekundy. Maximálna rýchlosť 150 km/h bude asi stačiť. Dôležitá je spotreba, ktorá podľa miestnych noriem dosahuje uspokojivých 7,1 l/100 km.

Tisícosemstovka s výkonom 101 kW (137 k) poskytne určite lepšie dynamické vlastnosti so stovkou za závratných 15 sekúnd a maximálnou rýchlosťou 160 km/h. A teraz príde na rad cena. Základný model sa predáva v prepočte za približne 8 tisíc eur, čo by na našom trhu zákazníkom lačným po lacných veľkopriestorových vozidlách spôsobilo doslova masové demonštrácie.

bojun (2).jpgbojun (11).jpgbojun (13).jpgbojun (4).jpgbojun (5).jpgbojun (7).jpgbojun (8).jpgbojun (9).jpgbojun (12).jpg

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY