vytisknout velikost písma Čínske sedemmiestne MPV Baojun 730 vytunil Lotus. Áno, naozaj!

Čínske sedemmiestne MPV Baojun 730 vytunil Lotus. Áno, naozaj!

Nie, nerobíme si srandu. Predné vzpery MacPherson a zadná kľuková náprava s torznou priečkou tohto určite praktického a ekonomického čínskeho MPV značky Baojun naladili špecialisti spoločnosti Lotus Engineering. Skrátka, nie len monoposty F1 a extrémne okruhové špeciály ich živia.

bojun (1).jpgbojun (3).jpgbojun (10).jpg
O dynamiku tu nepôjde. Hlavné sú prevádzkové náklady, praktickosť a nízka cena

Sedemmiestne MPV s usporiadaním sedadiel 2+2+3 sa volá Baojun 730 a vzniklo vďaka spoločnému úsiliu automobiliek SAIC-GM-Wuling. Áno, prsty v tom má aj americký koncern General Motors. Zákulisie nás však veľmi nemusí zaujímať, pretože sa toto vskutku ekonomické MPV na náš trh voziť nebude.

Tým pádom sa Dacia Lodgy nemusí obávať o svoje neotrasiteľné postavenie kráľa lacných sedemmiestnych prepravníkov. Baojun 730 by však určite dokázal rumunskému MPV zobrať niekoľko váhavých zákazníkov, veď sa len pozrite, koľko sa do neho zmestí fliaš. Dokonca aj s tretím radom sedadiel bude mať v kufri stále slušných 330 litrov voľného miesta.

Baojun 730 bude v ponuke so štvorvalcovými motormi 1,5 a 1,8 l. Tisícpäťstovka ponúka výkon 81 kW (110 k) a na stovku sa toto veľké MPV rozbehne za "menej ako 17 sekúnd". Pod tým si môžeme predstaviť čokoľvek, pretože "menej ako 17 sekúnd" je ako 2,5 sekundy, tak tiež 16,9 sekundy. Maximálna rýchlosť 150 km/h bude asi stačiť. Dôležitá je spotreba, ktorá podľa miestnych noriem dosahuje uspokojivých 7,1 l/100 km.

Tisícosemstovka s výkonom 101 kW (137 k) poskytne určite lepšie dynamické vlastnosti so stovkou za závratných 15 sekúnd a maximálnou rýchlosťou 160 km/h. A teraz príde na rad cena. Základný model sa predáva v prepočte za približne 8 tisíc eur, čo by na našom trhu zákazníkom lačným po lacných veľkopriestorových vozidlách spôsobilo doslova masové demonštrácie.

bojun (2).jpgbojun (11).jpgbojun (13).jpgbojun (4).jpgbojun (5).jpgbojun (7).jpgbojun (8).jpgbojun (9).jpgbojun (12).jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY