vytisknout velikost písma Čínske kladivo na Škodu Superb sa volá Geely GC9

Čínske kladivo na Škodu Superb sa volá Geely GC9

Čínska automobilka Geely predstavuje svoju novú vlajkovú loď GC9, teda akýsi vrcholný luxusný model. Vzhľad navrhol bývalý dizajnér Volva Peter Horbury a novinka má predznamenávať nový korporátny dizajn značky Geely.

Celé auto sa potom predstaví až na autosalóne v čínskom Kantone, ktorý sa koná v novembri. O technických podrobnostiach teda zatiaľ nevieme nič, ani o použitých motoroch.

Geely v tlačovej správe uvádza, že sa tím dizajnérov z celého sveta snažil nájsť inšpiráciu v rôznych veciach, napríklad v bojovej stíhačke, v superšportoch či divokých šelmách. Pri návrhu interiéru sa zase inšpirovali v starodávnych čínskych kamenných mostoch.

Vskutku, najmä z bočného pohľadu Geely GC9 vyzerá ako stíhačka či gepard v skoku... Ale teraz vážne. Konkurencia bude veľmi tvrdá a či sa chce Geely presadiť aj inde ako na domácom trhu, bude sa musieť snažiť.

Čínske automobilky ale už pomerne vydarene naprávajú reputáciu v oblasti bezpečnosti, už to nie sú tie pojazdné rakvy, ktorým sme sa ešte pomerne nedávno vysmievali. Zlepšovať sa má aj kvalita spracovania a kultivovanosť.

geely-gc9-side-profile-1.jpggeely-gc9-45-degree-shot-1.jpggeely-gc9-front-1.jpggeely-gc9-grill-1.jpggeely-emgrand-gc9-interior-1.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY