vytisknout velikost písma Číňania milujú Porsche Cayenne. Značka tu čoskoro predá viac áut než v USA

Číňania milujú Porsche Cayenne. Značka tu čoskoro predá viac áut než v USA

Obrovská popularita SUV Porsche Cayenne medzi čínskymi zákazníkmi zrejme spôsobí, že tu automobilka predá prvýkrát v histórii viac áut za jeden rok ako v celých Spojených štátoch. Síce v jednotlivých mesiacoch roka 2014 Porsche predalo viac áut v USA, ale Čína predbehla o 737 áut Spojené štáty v septembri. Aj tak ale stráca za tento rok asi 3000 kusov. 

Porsche od januára do konca septembra predalo v USA 35 366 áut (+ 12% oproti roku 2013), v Číne potom 32 592 áut (+ 19%). No trend sa vyvíja tak, že by skutočne mohla Čína Spojené štáty prvýkrát predbehnúť a stať sa tak najväčším trhom značky na svete. V USA sa totiž pred zimou autá príliš dobre nepredávajú, kým v Číne sú september, október a november najsilnejšie mesiace. 

SUV Porsche Cayenne je najpredávanejší model značky. Do septembra sa ho predalo celosvetovo 51 000 kusov, klasickej 911 automobilka predala 22 900 vozidiel. Porsche Panamera si potom našlo 18 700 zákazníkov. Celkové predaje značky do septembra vzrástli celosvetovo o 13% na 135 652 vozidiel. To je napríklad viac, než koľko predá Alfa Romeo za celý rok. Porsche chce tento rok prvýkrát predať v jednom roku už 200 000 áut.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY