vytisknout velikost písma Čína na nákup elektromobilu prispeje až 7 244 €

Čínske Ministerstvo financií zverejnilo podobu svojho plánu na podporu automobilov s elektrickým a hybridným pohonom.
Čína na nákup elektromobilu prispeje až 7 244 €

V Číne si zatiaľ nikto nič moc nerobí ani z emisií CO2, ani zo spotreby paliva, v predajoch tak celkovo hrajú hlavnú úlohu atmosféricky plnené zážihové motory, väčšinou obstarožnych európskych konštrukcií. Miestne úrady sa ale zrejme chytajú tendencí smerujúcich k trochu "ekologickejším" druhom pohonu, preto predstavujú druhú fázu svojho programu subvenciou pre elektromobily a hybridy.

V rámci nej v týchto dňoch vstupuje do platnosti program dotácií pre elektromobily, ktorý znamená príspevok v prepočte až 7 244 €, v prípade automobilov s hybridným pohonným ústrojenstvom to má byť takmer 4 260 €. Budúci rok tieto príspevky klesnú o 10 a v roku 2015 o ďalších 10%, čo má byť ďalším argumentom pre nákup elektrifikovaných vozidiel práve teraz.

Podobne štedrý bol aj podobný program, ktorý platil v priebehu minulého roka. Príspevok na elektromobil bol rovnaký ako tento rok, avšak za hybrid ste tam mohli dostať až 6 000 €. Napriek tomu v tomto programe bolo v celej Číne predaných len nejakých 11 000 vozidiel, pričom išlo najmä o úžitkové vozidlá, autobusy alebo taxíky.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY