vytisknout velikost písma Čína na nákup elektromobilu prispeje až 7 244 €

Čínske Ministerstvo financií zverejnilo podobu svojho plánu na podporu automobilov s elektrickým a hybridným pohonom.
Čína na nákup elektromobilu prispeje až 7 244 €

V Číne si zatiaľ nikto nič moc nerobí ani z emisií CO2, ani zo spotreby paliva, v predajoch tak celkovo hrajú hlavnú úlohu atmosféricky plnené zážihové motory, väčšinou obstarožnych európskych konštrukcií. Miestne úrady sa ale zrejme chytajú tendencí smerujúcich k trochu "ekologickejším" druhom pohonu, preto predstavujú druhú fázu svojho programu subvenciou pre elektromobily a hybridy.

V rámci nej v týchto dňoch vstupuje do platnosti program dotácií pre elektromobily, ktorý znamená príspevok v prepočte až 7 244 €, v prípade automobilov s hybridným pohonným ústrojenstvom to má byť takmer 4 260 €. Budúci rok tieto príspevky klesnú o 10 a v roku 2015 o ďalších 10%, čo má byť ďalším argumentom pre nákup elektrifikovaných vozidiel práve teraz.

Podobne štedrý bol aj podobný program, ktorý platil v priebehu minulého roka. Príspevok na elektromobil bol rovnaký ako tento rok, avšak za hybrid ste tam mohli dostať až 6 000 €. Napriek tomu v tomto programe bolo v celej Číne predaných len nejakých 11 000 vozidiel, pričom išlo najmä o úžitkové vozidlá, autobusy alebo taxíky.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY