vytisknout velikost písma Čína na nákup elektromobilu prispeje až 7 244 €

Čínske Ministerstvo financií zverejnilo podobu svojho plánu na podporu automobilov s elektrickým a hybridným pohonom.
Čína na nákup elektromobilu prispeje až 7 244 €

V Číne si zatiaľ nikto nič moc nerobí ani z emisií CO2, ani zo spotreby paliva, v predajoch tak celkovo hrajú hlavnú úlohu atmosféricky plnené zážihové motory, väčšinou obstarožnych európskych konštrukcií. Miestne úrady sa ale zrejme chytajú tendencí smerujúcich k trochu "ekologickejším" druhom pohonu, preto predstavujú druhú fázu svojho programu subvenciou pre elektromobily a hybridy.

V rámci nej v týchto dňoch vstupuje do platnosti program dotácií pre elektromobily, ktorý znamená príspevok v prepočte až 7 244 €, v prípade automobilov s hybridným pohonným ústrojenstvom to má byť takmer 4 260 €. Budúci rok tieto príspevky klesnú o 10 a v roku 2015 o ďalších 10%, čo má byť ďalším argumentom pre nákup elektrifikovaných vozidiel práve teraz.

Podobne štedrý bol aj podobný program, ktorý platil v priebehu minulého roka. Príspevok na elektromobil bol rovnaký ako tento rok, avšak za hybrid ste tam mohli dostať až 6 000 €. Napriek tomu v tomto programe bolo v celej Číne predaných len nejakých 11 000 vozidiel, pričom išlo najmä o úžitkové vozidlá, autobusy alebo taxíky.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY