vytisknout velikost písma Čína na nákup elektromobilu prispeje až 7 244 €

Čínske Ministerstvo financií zverejnilo podobu svojho plánu na podporu automobilov s elektrickým a hybridným pohonom.
Čína na nákup elektromobilu prispeje až 7 244 €

V Číne si zatiaľ nikto nič moc nerobí ani z emisií CO2, ani zo spotreby paliva, v predajoch tak celkovo hrajú hlavnú úlohu atmosféricky plnené zážihové motory, väčšinou obstarožnych európskych konštrukcií. Miestne úrady sa ale zrejme chytajú tendencí smerujúcich k trochu "ekologickejším" druhom pohonu, preto predstavujú druhú fázu svojho programu subvenciou pre elektromobily a hybridy.

V rámci nej v týchto dňoch vstupuje do platnosti program dotácií pre elektromobily, ktorý znamená príspevok v prepočte až 7 244 €, v prípade automobilov s hybridným pohonným ústrojenstvom to má byť takmer 4 260 €. Budúci rok tieto príspevky klesnú o 10 a v roku 2015 o ďalších 10%, čo má byť ďalším argumentom pre nákup elektrifikovaných vozidiel práve teraz.

Podobne štedrý bol aj podobný program, ktorý platil v priebehu minulého roka. Príspevok na elektromobil bol rovnaký ako tento rok, avšak za hybrid ste tam mohli dostať až 6 000 €. Napriek tomu v tomto programe bolo v celej Číne predaných len nejakých 11 000 vozidiel, pričom išlo najmä o úžitkové vozidlá, autobusy alebo taxíky.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY