vytisknout velikost písma Čína je naďalej najväčší výrobca osobných áut. Európa stále stagnuje

Čína je naďalej najväčší výrobca osobných áut. Európa stále stagnuje

Už od roku 2010 je Čína najväčším producentom osobných áut na svete. Predstihla tak Európu, v ktorej produkcia naopak stagnuje. Pracovná sila je tu drahá, byrokratická a daňová záťaž extrémna. Niet teda divu, že sa automobilky sťahujú radšej inam. Európa naposledy vyrobila najviac áut v roku 2007, od tej doby jej produkcia klesá. 

V roku 2013 bolo v Číne vyrobených 22 116 825 áut, v EÚ ale len 16 183 846. USA sa drží na treťom mieste s 11 045 902 autami. Japonsko vyrobilo v minulom roku 9 630 070 áut a európskym ťahúňom je Nemecko s celkovou produkciou 5 718 222 áut. 

Smutným európskym príkladom je Francúzsko, v ktorej sa na konci osemdesiatych rokov vyrobilo takmer štyri milióny áut ročne, teraz opúšťa výrobné linky len asi 1 740 000 áut ročne. 

O rýchlosti rastu automobilovej produkcie v Číne najlepšie vypovedá predovšetkým trend poslednej doby. Napríklad v roku 2000 sa v Číne vyrábali len dva milióny áut ročne. Za trinásť rokov tak Čína svoju produkciu zdesaťnásobila. 

Zaujímavé je, že v roku 1950 sa celosvetovo vyrobilo 10,5 milióna vozidiel, z toho vyše osem miliónov v USA a 2,2 milióna v štátoch Sovietskeho zväzu. No v rokoch 1980 až 1990 vyrábalo najviac áut Japonsko, ktoré chrlilo ročne od 11 do 13,5 milióna vozidiel, zatiaľ čo USA sa držali stále pod desiatimi miliónmi.

zdroj: oica.net

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY