vytisknout velikost písma Čína je naďalej najväčší výrobca osobných áut. Európa stále stagnuje

Čína je naďalej najväčší výrobca osobných áut. Európa stále stagnuje

Už od roku 2010 je Čína najväčším producentom osobných áut na svete. Predstihla tak Európu, v ktorej produkcia naopak stagnuje. Pracovná sila je tu drahá, byrokratická a daňová záťaž extrémna. Niet teda divu, že sa automobilky sťahujú radšej inam. Európa naposledy vyrobila najviac áut v roku 2007, od tej doby jej produkcia klesá. 

V roku 2013 bolo v Číne vyrobených 22 116 825 áut, v EÚ ale len 16 183 846. USA sa drží na treťom mieste s 11 045 902 autami. Japonsko vyrobilo v minulom roku 9 630 070 áut a európskym ťahúňom je Nemecko s celkovou produkciou 5 718 222 áut. 

Smutným európskym príkladom je Francúzsko, v ktorej sa na konci osemdesiatych rokov vyrobilo takmer štyri milióny áut ročne, teraz opúšťa výrobné linky len asi 1 740 000 áut ročne. 

O rýchlosti rastu automobilovej produkcie v Číne najlepšie vypovedá predovšetkým trend poslednej doby. Napríklad v roku 2000 sa v Číne vyrábali len dva milióny áut ročne. Za trinásť rokov tak Čína svoju produkciu zdesaťnásobila. 

Zaujímavé je, že v roku 1950 sa celosvetovo vyrobilo 10,5 milióna vozidiel, z toho vyše osem miliónov v USA a 2,2 milióna v štátoch Sovietskeho zväzu. No v rokoch 1980 až 1990 vyrábalo najviac áut Japonsko, ktoré chrlilo ročne od 11 do 13,5 milióna vozidiel, zatiaľ čo USA sa držali stále pod desiatimi miliónmi.

zdroj: oica.net

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY