vytisknout velikost písma Chystané ostré SUV Audi SQ5 bude vedieť driftovať

SQ5 kvôli tomu dostane adaptívny vzduchový podvozok, aktívne riadenie a nový zadný diferenciál.
Chystané ostré SUV Audi SQ5 bude vedieť driftovať

Kým BMW sa so svojimi trojvalcovými predokolkami presunulo do trochu iného segmentu, jazda kontrolovanou pretáčavosťou, alebo ak chcete driftom, nebude vôbec cudzia modelom automobilky Audi, do ktorých by sme to nikdy nepovedali. Driftovacie módy sú evidentne "in". Jazdu bokom tak má zvládať aj pripravované "ostré SUV" Audi SQ5.

Audi SQ5 sa predstaví budúci rok a pod kapotou sa objaví nielen preplňovaný benzínový šesťvalec 3,0 l, ale aj motor 3.0 BiTDI, teda naftový šesťvalec s dvojicou turbodúchadiel. Naftový šesťvalec ale zostane vyhradený európskemu trhu, napríklad do USA príde len benzínové prevedenie. Benzínová jednotka v súčasných aplikáciách (Audi S4) ponúka výkon 260 kW (356 k) a krútiaci moment 500 Nm, naftové biturbo zatiaľ ponúka až 255 kW (347 k) a 650 Nm.

Čo bude ale obom modelom spoločné, je špeciálny režim, ktorý upraví adaptívny vzduchový podvozok a správanie zadného diferenciálu aj aktívneho riadenia. Ako píše britský Autocar, pohon všetkých kolies quattro v driftovacom režime uprednostní zadnú nápravu a dovolí jazdu kontrolovanou pretáčavosťou. S ňou bude vodičovi asistovať armáda elektronických pomocníkov, ale zase úplne samo ostré Audi Q5 bokom nepôjde. Aspoň nejaké základné zručnosti bude vodič potrebovať.

Tzv. driftovací režim má prísť ako súčasť príplatkového balíka, ktorý bude obsahovať preladený podvozok, riadenie a diferenciál. Podľa všetkého tak štandardné SQ5 nebude jazdu pretáčavým šmykom cielene podporovať. To ale neznamená, že nebude možné. Aktívny zadný diferenciál moderných Audi dokáže robiť divy.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY