vytisknout velikost písma Chrysler v Európe končí. Prednosť dostane Jeep

Chrysler v Európe končí. Prednosť dostane Jeep

Kým osud automobilky Lancia (ktorá sa presťahovala len na domáci taliansky trh, kde bude ponúkať len malý model Ypsilon) bol spečatený už minulý rok, Chrysler sa ešte držal. Avšak do dvoch rokov skončí na európskom trhu aj on.

Vedenie koncernu FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) oznámilo, že značku Chrysler stiahne aj iz britského trhu do roku 2017. Celá divízia Chrysler a Lancia tak fakticky prestane na európskom trhu existovať. Lancia ešte pár rokov vydrží v domácom Talianske.

Značky Chrysler a Lancia nedokázali osloviť dostatočné množstvo zákazníkov. Koncern FCA chce namiesto toho uprieť sily do predaja vozidiel značky Jeep, ktorá sa naopak nepredáva ani v Európe zle, lebo o SUV a off-roady je záujem. Napríklad nový Jeep Cherokee a tiež väčší Grand Cherokee sa predávajú dobre predovšetkým vďaka moderným naftovým motorom.

Jeep rozšíri svoje portfólio na celkom päť modelov. Počas nasledujúcich troch rokov príde nielen crossover konkurujúci Nissanu Qashqai, ale tiež veľké luxusné SUV Jeep Wagoneer, ktoré bude súperiť napríklad s Mercedesom GLS a Range Roverom, informuje britský AutoExpress.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY