vytisknout velikost písma Chrysler v Európe končí. Prednosť dostane Jeep

Chrysler v Európe končí. Prednosť dostane Jeep

Kým osud automobilky Lancia (ktorá sa presťahovala len na domáci taliansky trh, kde bude ponúkať len malý model Ypsilon) bol spečatený už minulý rok, Chrysler sa ešte držal. Avšak do dvoch rokov skončí na európskom trhu aj on.

Vedenie koncernu FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) oznámilo, že značku Chrysler stiahne aj iz britského trhu do roku 2017. Celá divízia Chrysler a Lancia tak fakticky prestane na európskom trhu existovať. Lancia ešte pár rokov vydrží v domácom Talianske.

Značky Chrysler a Lancia nedokázali osloviť dostatočné množstvo zákazníkov. Koncern FCA chce namiesto toho uprieť sily do predaja vozidiel značky Jeep, ktorá sa naopak nepredáva ani v Európe zle, lebo o SUV a off-roady je záujem. Napríklad nový Jeep Cherokee a tiež väčší Grand Cherokee sa predávajú dobre predovšetkým vďaka moderným naftovým motorom.

Jeep rozšíri svoje portfólio na celkom päť modelov. Počas nasledujúcich troch rokov príde nielen crossover konkurujúci Nissanu Qashqai, ale tiež veľké luxusné SUV Jeep Wagoneer, ktoré bude súperiť napríklad s Mercedesom GLS a Range Roverom, informuje britský AutoExpress.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY