vytisknout velikost písma Chrysler ruší divíziu SRT, Viper sa vráti pod značku Dodge

Koncern Chrysler Group LLC po necelých troch rokoch ruší svoju značku SRT. Jej aktivity preberá Dodge.
Chrysler ruší divíziu SRT, Viper sa vráti pod značku Dodge

Ešte pred premiérou aktuálnej generácie legendárneho Viperu oznámilo vedenie koncernu Chrysler, že jej novinka vyjde (po vzore divízie RAM) pod samostatnou značkou SRT. Tá mala zahŕňať sadu športovo strihaných modelov a Viper sa mal stať ich vlajkovou loďou. Sergio Marchionne včera v krátkej tlačovej správe poďakoval doterajšiemu šéfovi SRT Ralphovi Gillesovi za jeho "oddanosť značke SRT" a oznámil, že s ním počíta aj naďalej vo vedúcich pozíciách Chrysler Group LLC.

Ide o ďalší krok vedenie konzorcia Fiat-Chrysler smerujúci k ozdraveniu štruktúr a navráteniu nezdravých častí k rentabilite. A SRT nijako nezabodovala, vlani dokonca musela byť obmedzená výroba vozidiel Viper. Kým Alfa Romeo sa stane samostatnou značkou (ako pred rokmi Maserati), paleta SRT splynie s aktuálnou ponukou značky Dodge vedená Timom Kuniskisom. U Vipera a špičkových modelov radov Charger alebo Challenger to zrejme nebude problém, otázkou ale zatiaľ zostáva, ako to dopadne s typmi Jeep Grand Cherokee SRT alebo Chrysler 300 SRT...

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY