vytisknout velikost písma Chrysler ruší divíziu SRT, Viper sa vráti pod značku Dodge

Koncern Chrysler Group LLC po necelých troch rokoch ruší svoju značku SRT. Jej aktivity preberá Dodge.
Chrysler ruší divíziu SRT, Viper sa vráti pod značku Dodge

Ešte pred premiérou aktuálnej generácie legendárneho Viperu oznámilo vedenie koncernu Chrysler, že jej novinka vyjde (po vzore divízie RAM) pod samostatnou značkou SRT. Tá mala zahŕňať sadu športovo strihaných modelov a Viper sa mal stať ich vlajkovou loďou. Sergio Marchionne včera v krátkej tlačovej správe poďakoval doterajšiemu šéfovi SRT Ralphovi Gillesovi za jeho "oddanosť značke SRT" a oznámil, že s ním počíta aj naďalej vo vedúcich pozíciách Chrysler Group LLC.

Ide o ďalší krok vedenie konzorcia Fiat-Chrysler smerujúci k ozdraveniu štruktúr a navráteniu nezdravých častí k rentabilite. A SRT nijako nezabodovala, vlani dokonca musela byť obmedzená výroba vozidiel Viper. Kým Alfa Romeo sa stane samostatnou značkou (ako pred rokmi Maserati), paleta SRT splynie s aktuálnou ponukou značky Dodge vedená Timom Kuniskisom. U Vipera a špičkových modelov radov Charger alebo Challenger to zrejme nebude problém, otázkou ale zatiaľ zostáva, ako to dopadne s typmi Jeep Grand Cherokee SRT alebo Chrysler 300 SRT...

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY