vytisknout velikost písma Chrysler Portal je koncept autonómneho MPV pre ľudí, ktorých autá nezaujímajú

Chrysler Portal je koncept autonómneho elektrického MPV pre šesť ľudí. Je to tiež auto pre generáciu, ktorá sa o autá a riadenie nezaujíma. Koncept dovoľuje nahrávať funkcie podľa toho, čo je práve v móde.
Chrysler Portal je koncept autonómneho MPV pre ľudí, ktorých autá nezaujímajú

Automobilka Chrysler z koncernu FCA začína odhaľovať koncept autonómneho vozidla pre ľudí, ktorých viac zaujímajú sociálne siete ako autá. Svedčí o tom už skutočnosť, že koncept Chrysler Portal sa nepredstaví na blížiacom sa tradičnom autosalóne v Detroite, ale na výstave spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas.

Podľa Chrysleru sa jedná o auto pre tzv. "Millenials", teda generáciu narodenú v 90. rokov. Kým staršia generácia mala získanie vodičského oprávnenia čo možno najskôr na zozname hlavných priorít, Millenials to údajne majú jinak.

Avšak aj táto generácia dorastá a Chrysler pre ňu chce mať hotové sériové autonómne auto, keď budú zakladať svoje rodiny. Koncept preto prináša všetky moderné elektronické vymoženosti. A navyše je navrhnutý tak, aby bolo možné auto dovybaviť modernými funkciami podľa toho, čo práve bude "in".

Chrysler Portal má aj systém autonómneho riadenia tretej generácie. To vie plne prevziať kontrolu nad vozidlom, ak ho o to vodič požiada. Avšak stále ešte môže dôjsť k tomu, že systém vyzve vodiča, aby riadenie znovu prevzal. Preto má koncept klasický volant a pedále.

Medzi atrakcie Chrysleru Portal patrí napríklad rozpoznávanie tvárí a následné nastavenie obľúbených funkcií podľa konkrétnej osoby. Nechýba hlasové ovládanie otvárania dverí a napríklad aj palubný intercom pre komunikáciu ľudí vpredu s cestujúcimi v treťom rade. Usporiadanie interiéru je totiž 2+2+2.

Pod podlahou sa v trojmetrovom rázvoru ukrýva 100kWh akumulátor. Hoci o použitom elektromotore a jeho výkone Chrysler zatiaľ nehovorí, automobil má mať dojazd 250 míľ (402 km) a po 20-minútovom nabíjaní z rýchlonabíjačky má prejsť najmenej 240 km.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY