vytisknout velikost písma Chrysler má skúšobňu, ktorú v týchto dňoch chceme úplne všetci

Chrysler má skúšobňu, ktorú v týchto dňoch chceme úplne všetci

Koncern Fiat Chrysler Automobiles oznámil investíciu vo výške 2,5 milióna dolárov do Chrysler Technology Center. Výsledkom je taká trochu vylepšená valcová skúšobňa, kde je možné nasimulovať extrémne počasie a testovaná autá pekne potrápiť.

Nová skúšobňa sa vysporiada s prídelom výkonu 257 kW (350 koní) na prednú nápravu a 478 kW (650 koní) na tú zadnú. Problémom by nemal byť ani vysoký krútiaci moment, pretože sa počíta aj s testami takých automobilov, akým je Dodge Ram osadený šesťvalcom 6.7 Cummins. Jeho parametre činia 287 kW (390 koní) a drvivých 1219 Nm.

Inžinieri môžu pustiť na auto prúd vzduchu rýchlosťou až 160 km/h a môžu simulovať tiež veľmi nízke teploty (až -40°C). Skúmať sa tu bude, ako sa jednotlivé modely správajú v prípadoch, keď niektoré časti úplne zamrznú a vôbec čo s automobilmi urobí taký chlad.

Mimochodom, dnes je celkom teplo a celkom teplo bude aj v nasledujúcich dňoch. Len si to predstavte, taká pekne chladená garáž...

mraz_08.jpgmraz_09.jpgmraz_01.jpgmraz_02.jpgmraz_03.jpgmraz_04.jpgmraz_07.jpgmraz_05.jpgmraz_06.jpgmraz_10.jpgmraz_11.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY