vytisknout velikost písma Chrysler 200 predstavený, štandardne dostane deväťstupňový automat

Americký Chrysler uvádza novú generáciu svojho (na domáce podmienky kompaktného) sedanu.
Chrysler 200 predstavený, štandardne dostane deväťstupňový automat

Mohlo by sa zdať, že pôjde len o ďalšiu z nezáživných, ničím vyslovene zaujímavých amerických premiér, ktorá sa iných ako severoamerických trhov nedotkne, ale tak tomu tentoraz nebude. Už len z toho dôvodu, že pôjde zrejme o vôbec prvý bežný osobný automobil svojej triedy, ktorý bude štandardne, teda vo všetkých svojich verziách, vybavený deväťstupňovou samočinnou prevodovkou.

Chrysler 200 2015 10.jpgChrysler 200 2015 16.jpgChrysler 200 2015 06.jpgChrysler 200 2015 12.jpgChrysler 200 2015 13.jpgChrysler 200 2015 14.jpg
Vzhľad nového Chrysleru 200 pôsobí výrazne sviežejším a odvážnejším dojmom

Dostihy o čo najvyšší počet prevodových stupňov v samočinných skriniach v posledných mesiacoch vrcholia, zaujímavým je ale názor špecializovanej spoločnosti ZF, podľa ktorej je deväť stupňov limitom. V atmosfére týchto dostihov, vedených viac menej vágnymi vyhláseniami, presne pred rokom celkom zaujalo oznámenie Sergia Marchionneho o tom, že do konca roka 2013 vyrobí plných 200 tisíc svojich deväťstupňových automatov.

O tom, či sa spoločnosti Fiat/Chrysler tento cieľ dosiahnuť podarilo, alebo nie, zatiaľ nemáme správy. Novú dimenziu ale táto snaha dostáva teraz, kedy na svetlo sveta unikli zvesti o tom, že práve deväťstupňová samočinná skriňa bude štandardná a jediná prevodovka pre nový, velkoprodučkný Chrysler 200. Ten totiž svoju výstavnú premiéru oslávi už za niekoľko dní v Detroite, pričom nábeh sériovej výroby sa očakáva už s tohtoročnou jeseňou.

Chrysler 200 2015 07.jpgChrysler 200 2015 08.jpgChrysler 200 2015 04.jpgChrysler 200 2015 09.jpgChrysler 200 2015 11.jpgChrysler 200 2015 05.jpg
Jedným z najvýraznejších rysov novinky by sa mala stať štandardná zástavba deväťstupňovej samočinnej prevodovky

Či ide o novú konštrukciu, alebo len o facelift, to zostáva vzhľadom na nedostupnosť kompletných technických údajov otázkou. Druhej možnosti by nasvedčovala skutočnosť, že existujúci Chrysler 200 (v Európe známy hlavne ako kabriolet Lancia Flavia) bol predstavený až na sklonku roku 2010, tej prvej potom fakt, že už vtedy išlo len o modernizáciu radu Sebring. O "úplne novom aute" hovoria aj v Chrysleri, avšak to býva celkom bežné.

Každopádne nový Chrysler 200, ktorého snímky a informácie sa nám teraz podarilo získať, nebudia v porovnaní s existujúcim radom 200 dojem podobnosti ani zvonku, ani v interiéri. Ale späť k technike. Namiesto konvenčného voliča má byť na stredovej konzole nového Chrysleru 200 otočný ovládač, radiť bude možné tiež páčkami pod volantom. Ale prekvapenie tým nekončí.

Chrysler 200 2015 21.jpgChrysler 200 2015 22.jpgChrysler 200 2015 18.jpg
Chrysler 200 2015 17.jpgChrysler 200 2015 19.jpgChrysler 200 2015 20.jpg
Pracovisko vodiča je úplne nové, zaujme výrazne sklonená stredová konzola s otočným ovládačom samočinnej prevodovky a tlačidlom elektrickej ručnej brzdy

V Chrysleri 200 bude k dispozicii aj "inovatívny pohon všetkých kolies", ktorý má byť schopný v prípade nepotrebnosti úplne odpojiť ústrojenstvo náhonu zadných kolies, čo sa má premietnuť do výrazného zníženia spotreby paliva. Nový Chrysler 200 má vo svojom najhospodárnejšom prevedení vykázať priemernú spotrebu na diaľnici vo výške 6,7 l/100 km (EPA).

O pohon sa v štandarde postará zážihový štvorvalec 2,4 l Tigershark (známy u nás ako Fiat MultiAir) s výkonom 184 koní a krútiacim momentom 234 Nm, za príplatok potom nemenej známy šesťvalec 3,6 l Pentastar naladený na 295 koní a 354 Nm. O tom , že by nový Chrysler 200 mohol byť skutočne nový, by mohlo svedčiť aj to, že výrobca sľubuje úplne novú technológiu výroby, ktorá má byť výrazne presnejšia a kvalitnejšia, ale zároveň výroba jedného vozidla bude energeticky o 62 % hospodárnejšia ako doteraz.

Nový Chrysler 200 má začínať na cene 21 700 dolárov (vrátane daní a nákladov na dopravu). Nasleduje fotogaléria všetkých zatiaľ dostupných snímok k tejto novinke.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY