vytisknout velikost písma Chrysler 200 na výrobnej linke v Sterling Heights: pod kožu procesu

Nové video z dielní Chrysleru vám umožní nahliadnuť do tajov výrobného procesu nového modelu Chrysler 200.
Chrysler 200 na výrobnej linke v Sterling Heights: pod kožu procesu

Chrysler 200 sa vo svojej najnovšej generácii predstavil len pred niekoľkými dňami na detroitskom autosalóne. Dnes je naozaj ťažké presadiť sa, ale "dvojstovke" sa to podarilo hneď pri štarte: ide o prvé veľkosériový osobný automobil v dejinách, ktorý bude dodávaný štandardne s deväťstupňovou samočinnou prevodovkou. Teraz sa môžete v necelé dve minúty dlhom videu pozrieť na to, ako novinka vzniká v prepracovaných priestoroch továrne Sterling Heights.

Chrysler 200 2015 01.jpgChrysler 200 2015 04.jpgChrysler 200 2015 07.jpgChrysler 200 2015 18.jpgChrysler 200 2015 20.jpgChrysler 200 2015 21.jpg
Nový Chrysler 200 nevyzerá vôbec zle...
 

Výrobca sľubuje úplne novú technológiou výroby, ktorá má byť výrazne presnejšia a kvalitnejšia, ale zároveň výroba jedného vozidla bude energeticky o 62% hospodárnejšia ako doteraz. Zvlášť niektoré zábery sú skutočne pôsobivé a efektné, avšak je jasné, že ide skôr o umelecké dielo než o dokument. Ak sa budete na snímku pozerať dobre, všimnete si, že základná výroba skeletu karosérie prebieha úplne automaticky, pričom prvé ľudské sily sa začnú objavovať až v štádiu prvej vizuálnej kontroly predchádzajúceho lakovania.

O pohon nového Chrysleru 200 sa v štandarde postará zážihový štvorvalec 2,4 l Tigershark (známy u nás ako Fiat MultiAir) s výkonom 184 koní a krútiacim momentom 234 Nm, za príplatok potom nemenej známy šesťvalec 3,6 l Pentastar naladený na 295 koní a 354 Nm. K dispozícii má byť aj inovatívny pohon všetkých kolies.

  
 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY