vytisknout velikost písma Chrysler 200 na výrobnej linke v Sterling Heights: pod kožu procesu

Nové video z dielní Chrysleru vám umožní nahliadnuť do tajov výrobného procesu nového modelu Chrysler 200.
Chrysler 200 na výrobnej linke v Sterling Heights: pod kožu procesu

Chrysler 200 sa vo svojej najnovšej generácii predstavil len pred niekoľkými dňami na detroitskom autosalóne. Dnes je naozaj ťažké presadiť sa, ale "dvojstovke" sa to podarilo hneď pri štarte: ide o prvé veľkosériový osobný automobil v dejinách, ktorý bude dodávaný štandardne s deväťstupňovou samočinnou prevodovkou. Teraz sa môžete v necelé dve minúty dlhom videu pozrieť na to, ako novinka vzniká v prepracovaných priestoroch továrne Sterling Heights.

Chrysler 200 2015 01.jpgChrysler 200 2015 04.jpgChrysler 200 2015 07.jpgChrysler 200 2015 18.jpgChrysler 200 2015 20.jpgChrysler 200 2015 21.jpg
Nový Chrysler 200 nevyzerá vôbec zle...
 

Výrobca sľubuje úplne novú technológiou výroby, ktorá má byť výrazne presnejšia a kvalitnejšia, ale zároveň výroba jedného vozidla bude energeticky o 62% hospodárnejšia ako doteraz. Zvlášť niektoré zábery sú skutočne pôsobivé a efektné, avšak je jasné, že ide skôr o umelecké dielo než o dokument. Ak sa budete na snímku pozerať dobre, všimnete si, že základná výroba skeletu karosérie prebieha úplne automaticky, pričom prvé ľudské sily sa začnú objavovať až v štádiu prvej vizuálnej kontroly predchádzajúceho lakovania.

O pohon nového Chrysleru 200 sa v štandarde postará zážihový štvorvalec 2,4 l Tigershark (známy u nás ako Fiat MultiAir) s výkonom 184 koní a krútiacim momentom 234 Nm, za príplatok potom nemenej známy šesťvalec 3,6 l Pentastar naladený na 295 koní a 354 Nm. K dispozícii má byť aj inovatívny pohon všetkých kolies.

  
 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY