vytisknout velikost písma Chrysler 1964: modelová ponuka v dobovom prospekte

Vráťme sa teraz presne o 50 rokov späť a prelistujme ďalší dobový prospekt. Tentoraz sa pozrieme na paletu modelov, ktoré v roku 1964 ponúkala americká značka Chrysler.
Chrysler 1964: modelová ponuka v dobovom prospekte
Zoznam kapitol
  1. Čakanie na veľkú zmenu, Technika, Videá
  2. Výbava, Chrysler v roku 1964, Technické údaje
  3. Chrysler 1964 (katalóg)
  4. Fotogaléria

Posledné prospekty:

Škoda 105/120/130 v katalógu pre modelový rok 1987
Ford Cortina (1964) na unikátnom prospekte v češtine
Honda Prelude (1978): začiatok úspešnej histórie


Čakanie na veľkú zmenu

Počas uplynulých nedelí sme vám ponúkli hneď niekoľko katalógov k automobilom z rôznych dôb a z rôznych krajín. Pripomeňme britský Ford Cortina (1964), francúzsky Renault 16 (1965) alebo japonskú Hondu Prelude (1978). V poslednú nedeľu tohto roku sa pozrieme za oceán do ponuky divízie Chrysler koncernu Chrysler Motor Corporation.

05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg
Chrysler New Yorker, 1964

Prospekt na snímkoch, ktorý nájdete opäť aj v samostatnej kapitole pre ľahké prelistovanie, je v skutočnosti nie 50, ale 51 rokov starý, lebo bol vytlačený už v septembri roku 1963 pre vozidlá modelového roku 1964. Ide o jednodielnu plnofarebnú "plachtu" poskladanú do ôsmich polí formátu A4. Prezentované sú tu rady New Yorker, Newport, 300 a 300-K, reprezentačný Imperial tu zahrnutý nie je.


1964 Chrysler New Yorker 1.jpg1964 Chrysler New Yorker 2.jpg
New Yorker modelového roku 1963: novinka sa od neho líšila len v detailoch

Z ohromných módnych žralokov na zadných blatníkoch z prelomu 50. a 60. rokov už ostali len decentné náznaky. Je ale pravdou, že pre tento modelový rok sa toho v ponuke značky Chrysler proti roku 1963 veľa nezmenilo, úpravy sa sústredili predovšetkým na modifikácie masiek chladiča jednotlivých modelov. Už v modelovom roku 1965 totiž bol predstavený úplne nový modelový rad, ktorý vrátane väčších vozidiel Plymouth a Dodge spočíval na úplne novej platforme "C", pričom karoséria si aj naďalej udržiavala konštrukciu so samostatným rámom.

Technika

Všetky vozidlá značky Chrysler boli v modelovom roku 1964 dodávané výhradne s vidlicovými osemvalcami do V s roztvorením 90 stupňov. Štandardom bola napríklad samočinná regulácia bohatosti zmesi (sýtič), dvanásťvoltová elektroinštalácia, dvojité hlavné svetlomety, elektrický ostrekovač čelného skla a uzavretý okruh chladenia, posilňovače bŕzd a riadenie boli potom v ponuke za príplatok pre radu Newport a 300, štandardne pre New Yorker a 300- K.

01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg12.jpg
Úvodné a záverečné stránky prospektu

Pre Chrysler Newport bol štandardom motor Firebolt 265 s objemom 5,9 l, kompresným pomerom 9,0: 1 a jedným dvojitým karburátorom. Pre typ 300 tu bol Firepower 305 o objeme 6,3 l a kompresnom pomere 10,0: 1, za príplatok (a pre 300-K štandardne) potom väčší Firepower 360 s objemom 6,8 l, kompresným pomerom 9,6: 1 a párom štvorhrdlových karburátorov.

Pre športovo strihnutý Chrysler 300-K bolo možné priplácať za ešte výkonnejšiu verziu Firepower 390 s rovnakým objemom aj kompresným pomerom ako u Firepower 360. Štandardom pre New Yorker bol v roku 1964 osemvalec Firepower 340, opäť s objemom 6,8 l, ale s jediným štvorhrdlovým karburátorom a kompresným pomerom zvýšeným na 10,1:1. Údaj v názve motore vždy značil jeho výkon v koňoch.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY