vytisknout velikost písma Chrysler 1964: modelová ponuka v dobovom prospekte

Vráťme sa teraz presne o 50 rokov späť a prelistujme ďalší dobový prospekt. Tentoraz sa pozrieme na paletu modelov, ktoré v roku 1964 ponúkala americká značka Chrysler.
Chrysler 1964: modelová ponuka v dobovom prospekte
Zoznam kapitol
  1. Čakanie na veľkú zmenu, Technika, Videá
  2. Výbava, Chrysler v roku 1964, Technické údaje
  3. Chrysler 1964 (katalóg)
  4. Fotogaléria

Posledné prospekty:

Škoda 105/120/130 v katalógu pre modelový rok 1987
Ford Cortina (1964) na unikátnom prospekte v češtine
Honda Prelude (1978): začiatok úspešnej histórie


Čakanie na veľkú zmenu

Počas uplynulých nedelí sme vám ponúkli hneď niekoľko katalógov k automobilom z rôznych dôb a z rôznych krajín. Pripomeňme britský Ford Cortina (1964), francúzsky Renault 16 (1965) alebo japonskú Hondu Prelude (1978). V poslednú nedeľu tohto roku sa pozrieme za oceán do ponuky divízie Chrysler koncernu Chrysler Motor Corporation.

05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg
Chrysler New Yorker, 1964

Prospekt na snímkoch, ktorý nájdete opäť aj v samostatnej kapitole pre ľahké prelistovanie, je v skutočnosti nie 50, ale 51 rokov starý, lebo bol vytlačený už v septembri roku 1963 pre vozidlá modelového roku 1964. Ide o jednodielnu plnofarebnú "plachtu" poskladanú do ôsmich polí formátu A4. Prezentované sú tu rady New Yorker, Newport, 300 a 300-K, reprezentačný Imperial tu zahrnutý nie je.


1964 Chrysler New Yorker 1.jpg1964 Chrysler New Yorker 2.jpg
New Yorker modelového roku 1963: novinka sa od neho líšila len v detailoch

Z ohromných módnych žralokov na zadných blatníkoch z prelomu 50. a 60. rokov už ostali len decentné náznaky. Je ale pravdou, že pre tento modelový rok sa toho v ponuke značky Chrysler proti roku 1963 veľa nezmenilo, úpravy sa sústredili predovšetkým na modifikácie masiek chladiča jednotlivých modelov. Už v modelovom roku 1965 totiž bol predstavený úplne nový modelový rad, ktorý vrátane väčších vozidiel Plymouth a Dodge spočíval na úplne novej platforme "C", pričom karoséria si aj naďalej udržiavala konštrukciu so samostatným rámom.

Technika

Všetky vozidlá značky Chrysler boli v modelovom roku 1964 dodávané výhradne s vidlicovými osemvalcami do V s roztvorením 90 stupňov. Štandardom bola napríklad samočinná regulácia bohatosti zmesi (sýtič), dvanásťvoltová elektroinštalácia, dvojité hlavné svetlomety, elektrický ostrekovač čelného skla a uzavretý okruh chladenia, posilňovače bŕzd a riadenie boli potom v ponuke za príplatok pre radu Newport a 300, štandardne pre New Yorker a 300- K.

01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg12.jpg
Úvodné a záverečné stránky prospektu

Pre Chrysler Newport bol štandardom motor Firebolt 265 s objemom 5,9 l, kompresným pomerom 9,0: 1 a jedným dvojitým karburátorom. Pre typ 300 tu bol Firepower 305 o objeme 6,3 l a kompresnom pomere 10,0: 1, za príplatok (a pre 300-K štandardne) potom väčší Firepower 360 s objemom 6,8 l, kompresným pomerom 9,6: 1 a párom štvorhrdlových karburátorov.

Pre športovo strihnutý Chrysler 300-K bolo možné priplácať za ešte výkonnejšiu verziu Firepower 390 s rovnakým objemom aj kompresným pomerom ako u Firepower 360. Štandardom pre New Yorker bol v roku 1964 osemvalec Firepower 340, opäť s objemom 6,8 l, ale s jediným štvorhrdlovým karburátorom a kompresným pomerom zvýšeným na 10,1:1. Údaj v názve motore vždy značil jeho výkon v koňoch.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY