vytisknout velikost písma Chorvátsky Rimac zvládne šprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne len osem kusov

Chorvátsky Rimac zvládne šprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne len osem kusov

Do Ženevy sa chystá aj chorvátska spoločnosť Rimac Automobili, ktorá tu ukáže finálne prevedenie konceptu One predstaveného na autosalóne vo Frankfurte v roku 2011. Dizajn sa odvtedy veľmi nezmenil a stále platí, že dynamické vlastnosti tohto elektrického superšportu berú dych.

Riamc totiž do svojho superšportu nasadil štyri elektromotory, a každý poháňa jedno koleso. Motory sú umiestnené uprostred náprav a každý má aj svoju prevodovku. Vpredu ide o jednostupňovú prevodovku, zadná dvojica elektromotorov pracuje s dvojspojkovými dvojstupňovými prevodovkami. Celkový výkon celého systému je 800 kW (1088 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 1600 Nm v rozmedzí od nuly do 6500 otáčok.

Aj keď nie je Rimac s váhou 1850 kg ukážkou najľahšieho automobilu, stále parametre elektrického pohonu stačia na neuveriteľnej dynamike. Akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne za 2,6 s, z pokoja na 200 km/h zrýchli Rimac za 6,2 s a šprint 0-300 km/h je otázkou len 14,2 s. Zaujímavé sú aj brzdy. Iba za pomoci elektromotorov dokáže systém vygenerovať preťaženie 0,6g, bez toho aby sa do práce pridali keramické kotúče s priemerom 390 mm vpredu a 380 mm vzadu.

Prítomnosť štyroch elektromotorov dáva zaujímavé možnosti čo do distribúcie krútiaceho momentu. Systém, ktorý sa o toto stará, sa v tomto prípade volá Rimac All Wheel Torque Vectoring a vodič si môže vybrať jeden zo štyroch jeho režimov. K dispozícii sú režimy Comfort, Control, Track a dokonca aj Drift Mode. Koľko Rimac zvládne prejsť na jedno nabitie, to automobilka vo svojej tlačovej správe neuvádza.

Finálny vyhotovenie tohto chorvátskeho superšportu sa predstaví na autosalóne v Ženeve. Následne vznikne iba osem exemplárov.

rimac_01.jpgrimac_02.jpgrimac_03.jpgrimac_04.jpgrimac_05.jpgrimac_07.jpgrimac_06.jpgrimac_09.jpgrimac_14.jpgrimac_12.jpgrimac_13.JPGrimac_15.jpgrimac_16.jpgrimac_17.jpgrimac_18.jpgrimac_19.jpgrimac_32.jpgrimac_27.jpgrimac_20.jpgrimac_21.jpgrimac_08.jpgrimac_10.jpgrimac_11.jpgrimac_22.jpgrimac_23.jpgrimac_24.jpgrimac_25.jpgrimac_26.jpgrimac_28.jpgrimac_29.jpgrimac_30.jpgrimac_31.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY