vytisknout velikost písma Chorvátsky Rimac zvládne šprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne len osem kusov

Chorvátsky Rimac zvládne šprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne len osem kusov

Do Ženevy sa chystá aj chorvátska spoločnosť Rimac Automobili, ktorá tu ukáže finálne prevedenie konceptu One predstaveného na autosalóne vo Frankfurte v roku 2011. Dizajn sa odvtedy veľmi nezmenil a stále platí, že dynamické vlastnosti tohto elektrického superšportu berú dych.

Riamc totiž do svojho superšportu nasadil štyri elektromotory, a každý poháňa jedno koleso. Motory sú umiestnené uprostred náprav a každý má aj svoju prevodovku. Vpredu ide o jednostupňovú prevodovku, zadná dvojica elektromotorov pracuje s dvojspojkovými dvojstupňovými prevodovkami. Celkový výkon celého systému je 800 kW (1088 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 1600 Nm v rozmedzí od nuly do 6500 otáčok.

Aj keď nie je Rimac s váhou 1850 kg ukážkou najľahšieho automobilu, stále parametre elektrického pohonu stačia na neuveriteľnej dynamike. Akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne za 2,6 s, z pokoja na 200 km/h zrýchli Rimac za 6,2 s a šprint 0-300 km/h je otázkou len 14,2 s. Zaujímavé sú aj brzdy. Iba za pomoci elektromotorov dokáže systém vygenerovať preťaženie 0,6g, bez toho aby sa do práce pridali keramické kotúče s priemerom 390 mm vpredu a 380 mm vzadu.

Prítomnosť štyroch elektromotorov dáva zaujímavé možnosti čo do distribúcie krútiaceho momentu. Systém, ktorý sa o toto stará, sa v tomto prípade volá Rimac All Wheel Torque Vectoring a vodič si môže vybrať jeden zo štyroch jeho režimov. K dispozícii sú režimy Comfort, Control, Track a dokonca aj Drift Mode. Koľko Rimac zvládne prejsť na jedno nabitie, to automobilka vo svojej tlačovej správe neuvádza.

Finálny vyhotovenie tohto chorvátskeho superšportu sa predstaví na autosalóne v Ženeve. Následne vznikne iba osem exemplárov.

rimac_01.jpgrimac_02.jpgrimac_03.jpgrimac_04.jpgrimac_05.jpgrimac_07.jpgrimac_06.jpgrimac_09.jpgrimac_14.jpgrimac_12.jpgrimac_13.JPGrimac_15.jpgrimac_16.jpgrimac_17.jpgrimac_18.jpgrimac_19.jpgrimac_32.jpgrimac_27.jpgrimac_20.jpgrimac_21.jpgrimac_08.jpgrimac_10.jpgrimac_11.jpgrimac_22.jpgrimac_23.jpgrimac_24.jpgrimac_25.jpgrimac_26.jpgrimac_28.jpgrimac_29.jpgrimac_30.jpgrimac_31.jpg
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY