vytisknout velikost písma Chorvátsky Rimac zvládne šprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne len osem kusov

Chorvátsky Rimac zvládne šprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne len osem kusov

Do Ženevy sa chystá aj chorvátska spoločnosť Rimac Automobili, ktorá tu ukáže finálne prevedenie konceptu One predstaveného na autosalóne vo Frankfurte v roku 2011. Dizajn sa odvtedy veľmi nezmenil a stále platí, že dynamické vlastnosti tohto elektrického superšportu berú dych.

Riamc totiž do svojho superšportu nasadil štyri elektromotory, a každý poháňa jedno koleso. Motory sú umiestnené uprostred náprav a každý má aj svoju prevodovku. Vpredu ide o jednostupňovú prevodovku, zadná dvojica elektromotorov pracuje s dvojspojkovými dvojstupňovými prevodovkami. Celkový výkon celého systému je 800 kW (1088 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 1600 Nm v rozmedzí od nuly do 6500 otáčok.

Aj keď nie je Rimac s váhou 1850 kg ukážkou najľahšieho automobilu, stále parametre elektrického pohonu stačia na neuveriteľnej dynamike. Akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne za 2,6 s, z pokoja na 200 km/h zrýchli Rimac za 6,2 s a šprint 0-300 km/h je otázkou len 14,2 s. Zaujímavé sú aj brzdy. Iba za pomoci elektromotorov dokáže systém vygenerovať preťaženie 0,6g, bez toho aby sa do práce pridali keramické kotúče s priemerom 390 mm vpredu a 380 mm vzadu.

Prítomnosť štyroch elektromotorov dáva zaujímavé možnosti čo do distribúcie krútiaceho momentu. Systém, ktorý sa o toto stará, sa v tomto prípade volá Rimac All Wheel Torque Vectoring a vodič si môže vybrať jeden zo štyroch jeho režimov. K dispozícii sú režimy Comfort, Control, Track a dokonca aj Drift Mode. Koľko Rimac zvládne prejsť na jedno nabitie, to automobilka vo svojej tlačovej správe neuvádza.

Finálny vyhotovenie tohto chorvátskeho superšportu sa predstaví na autosalóne v Ženeve. Následne vznikne iba osem exemplárov.

rimac_01.jpgrimac_02.jpgrimac_03.jpgrimac_04.jpgrimac_05.jpgrimac_07.jpgrimac_06.jpgrimac_09.jpgrimac_14.jpgrimac_12.jpgrimac_13.JPGrimac_15.jpgrimac_16.jpgrimac_17.jpgrimac_18.jpgrimac_19.jpgrimac_32.jpgrimac_27.jpgrimac_20.jpgrimac_21.jpgrimac_08.jpgrimac_10.jpgrimac_11.jpgrimac_22.jpgrimac_23.jpgrimac_24.jpgrimac_25.jpgrimac_26.jpgrimac_28.jpgrimac_29.jpgrimac_30.jpgrimac_31.jpg
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY