vytisknout velikost písma Chorvátsky Rimac zvládne šprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne len osem kusov

Chorvátsky Rimac zvládne šprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne len osem kusov

Do Ženevy sa chystá aj chorvátska spoločnosť Rimac Automobili, ktorá tu ukáže finálne prevedenie konceptu One predstaveného na autosalóne vo Frankfurte v roku 2011. Dizajn sa odvtedy veľmi nezmenil a stále platí, že dynamické vlastnosti tohto elektrického superšportu berú dych.

Riamc totiž do svojho superšportu nasadil štyri elektromotory, a každý poháňa jedno koleso. Motory sú umiestnené uprostred náprav a každý má aj svoju prevodovku. Vpredu ide o jednostupňovú prevodovku, zadná dvojica elektromotorov pracuje s dvojspojkovými dvojstupňovými prevodovkami. Celkový výkon celého systému je 800 kW (1088 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 1600 Nm v rozmedzí od nuly do 6500 otáčok.

Aj keď nie je Rimac s váhou 1850 kg ukážkou najľahšieho automobilu, stále parametre elektrického pohonu stačia na neuveriteľnej dynamike. Akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne za 2,6 s, z pokoja na 200 km/h zrýchli Rimac za 6,2 s a šprint 0-300 km/h je otázkou len 14,2 s. Zaujímavé sú aj brzdy. Iba za pomoci elektromotorov dokáže systém vygenerovať preťaženie 0,6g, bez toho aby sa do práce pridali keramické kotúče s priemerom 390 mm vpredu a 380 mm vzadu.

Prítomnosť štyroch elektromotorov dáva zaujímavé možnosti čo do distribúcie krútiaceho momentu. Systém, ktorý sa o toto stará, sa v tomto prípade volá Rimac All Wheel Torque Vectoring a vodič si môže vybrať jeden zo štyroch jeho režimov. K dispozícii sú režimy Comfort, Control, Track a dokonca aj Drift Mode. Koľko Rimac zvládne prejsť na jedno nabitie, to automobilka vo svojej tlačovej správe neuvádza.

Finálny vyhotovenie tohto chorvátskeho superšportu sa predstaví na autosalóne v Ženeve. Následne vznikne iba osem exemplárov.

rimac_01.jpgrimac_02.jpgrimac_03.jpgrimac_04.jpgrimac_05.jpgrimac_07.jpgrimac_06.jpgrimac_09.jpgrimac_14.jpgrimac_12.jpgrimac_13.JPGrimac_15.jpgrimac_16.jpgrimac_17.jpgrimac_18.jpgrimac_19.jpgrimac_32.jpgrimac_27.jpgrimac_20.jpgrimac_21.jpgrimac_08.jpgrimac_10.jpgrimac_11.jpgrimac_22.jpgrimac_23.jpgrimac_24.jpgrimac_25.jpgrimac_26.jpgrimac_28.jpgrimac_29.jpgrimac_30.jpgrimac_31.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY