vytisknout velikost písma Chorvátsky Rimac zvládne šprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne len osem kusov

Chorvátsky Rimac zvládne šprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne len osem kusov

Do Ženevy sa chystá aj chorvátska spoločnosť Rimac Automobili, ktorá tu ukáže finálne prevedenie konceptu One predstaveného na autosalóne vo Frankfurte v roku 2011. Dizajn sa odvtedy veľmi nezmenil a stále platí, že dynamické vlastnosti tohto elektrického superšportu berú dych.

Riamc totiž do svojho superšportu nasadil štyri elektromotory, a každý poháňa jedno koleso. Motory sú umiestnené uprostred náprav a každý má aj svoju prevodovku. Vpredu ide o jednostupňovú prevodovku, zadná dvojica elektromotorov pracuje s dvojspojkovými dvojstupňovými prevodovkami. Celkový výkon celého systému je 800 kW (1088 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 1600 Nm v rozmedzí od nuly do 6500 otáčok.

Aj keď nie je Rimac s váhou 1850 kg ukážkou najľahšieho automobilu, stále parametre elektrického pohonu stačia na neuveriteľnej dynamike. Akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne za 2,6 s, z pokoja na 200 km/h zrýchli Rimac za 6,2 s a šprint 0-300 km/h je otázkou len 14,2 s. Zaujímavé sú aj brzdy. Iba za pomoci elektromotorov dokáže systém vygenerovať preťaženie 0,6g, bez toho aby sa do práce pridali keramické kotúče s priemerom 390 mm vpredu a 380 mm vzadu.

Prítomnosť štyroch elektromotorov dáva zaujímavé možnosti čo do distribúcie krútiaceho momentu. Systém, ktorý sa o toto stará, sa v tomto prípade volá Rimac All Wheel Torque Vectoring a vodič si môže vybrať jeden zo štyroch jeho režimov. K dispozícii sú režimy Comfort, Control, Track a dokonca aj Drift Mode. Koľko Rimac zvládne prejsť na jedno nabitie, to automobilka vo svojej tlačovej správe neuvádza.

Finálny vyhotovenie tohto chorvátskeho superšportu sa predstaví na autosalóne v Ženeve. Následne vznikne iba osem exemplárov.

rimac_01.jpgrimac_02.jpgrimac_03.jpgrimac_04.jpgrimac_05.jpgrimac_07.jpgrimac_06.jpgrimac_09.jpgrimac_14.jpgrimac_12.jpgrimac_13.JPGrimac_15.jpgrimac_16.jpgrimac_17.jpgrimac_18.jpgrimac_19.jpgrimac_32.jpgrimac_27.jpgrimac_20.jpgrimac_21.jpgrimac_08.jpgrimac_10.jpgrimac_11.jpgrimac_22.jpgrimac_23.jpgrimac_24.jpgrimac_25.jpgrimac_26.jpgrimac_28.jpgrimac_29.jpgrimac_30.jpgrimac_31.jpg
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY