vytisknout velikost písma Chevrolet Volt druhej generácie prejde viac a spotrebuje menej

Chevrolet Volt druhej generácie prejde viac a spotrebuje menej

Autosalón v Detroite sa stal dejiskom premiéry druhej generácie Chevroletu Volt. Opäť ide o hybrid, ktorý však na rozdiel od svojho predchodcu bude rýchlejší, ponúkne nižšiu spotrebu, lepšie akumulátory a vďaka tomu prirodzene aj väčší dojazd. Do predaja zamieri v druhej polovici tohto roka.

Druhá generácia Chevroleta Volt používa nový hybridný pohonný systém. Ten zahŕňa elektrickú jednotku, spaľovací motor a akumulátory. Elektrická jednotka sa skladá z dvoch elektromotorov, ktoré dajú dohromady výkon 111 kW (149 k) a krútiaci moment 398 Nm. Čo sa batérií týka, tie sú menšie, ľahšie a nižšie umiestnené. Chevrolet zredukoval počet článkov z pôvodných 288 na súčasných 192. Celková hmotnosť akumulátorov klesla o necelých desať kilogramov.

Spaľovaciu časť pohonu obstará štvorvalec o objeme 1490 cm3, ktorý ponúka výkon 75 kW (101 k). Celkovo prejde nový Volt na elektrickú energiu maximálne 80 km (rovnako ako predchádzajúca generácia), dojazd s využitím spaľovacieho motora (sú v ňom ale zahrnuté maximálne nabité batérie) činí 676 kilometrov (predtým uvádzal Chevrolet "viac ako 500 km"). Nádrž dostala objem 33,7 litra.

Nový Volt potom dostal úplne iný dizajn, ponúkne päť miest (končiaca generácia je štvormiestna) a možnosť kúpiť napríklad asistenta pre jazdu v pruhoch, sledovanie mŕtveho uhla, prednárazový systém alebo parkovacieho asistenta. Štandardom sú sedemnásťpalcové disky s pneumatikami Michelin Energy Saver.

Dĺžka druhej generácie Voltu narástla na 4582 mm (predtým 4489 mm) a zväčšil sa aj rázvor náprav z pôvodných 2685 mm na 2694 mm. Hmotnosť nového hybridu Chevrolet potom klesla zo 1732 kg na 1607 kg. Aj vďaka tomu sa zlepšila dynamika pri šprinte z nuly na 30 mph o devätnásť percent a z nuly na 60 mph o sedem percent.

chevrolet_volt_07.jpgchevrolet_volt_09.jpgchevrolet_volt_10.jpgchevrolet_volt_11.jpgchevrolet_volt_12.jpgchevrolet_volt_17.jpgchevrolet_volt_01.jpgchevrolet_volt_02.jpgchevrolet_volt_03.jpgchevrolet_volt_20.jpgchevrolet_volt_04.jpgchevrolet_volt_05.jpgchevrolet_volt_06.jpgchevrolet_volt_13.jpgchevrolet_volt_14.jpgchevrolet_volt_16.jpgchevrolet_volt_18.jpgchevrolet_volt_19.jpgchevrolet_volt_21.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY