vytisknout velikost písma Chevrolet Volt druhej generácie prejde viac a spotrebuje menej

Chevrolet Volt druhej generácie prejde viac a spotrebuje menej

Autosalón v Detroite sa stal dejiskom premiéry druhej generácie Chevroletu Volt. Opäť ide o hybrid, ktorý však na rozdiel od svojho predchodcu bude rýchlejší, ponúkne nižšiu spotrebu, lepšie akumulátory a vďaka tomu prirodzene aj väčší dojazd. Do predaja zamieri v druhej polovici tohto roka.

Druhá generácia Chevroleta Volt používa nový hybridný pohonný systém. Ten zahŕňa elektrickú jednotku, spaľovací motor a akumulátory. Elektrická jednotka sa skladá z dvoch elektromotorov, ktoré dajú dohromady výkon 111 kW (149 k) a krútiaci moment 398 Nm. Čo sa batérií týka, tie sú menšie, ľahšie a nižšie umiestnené. Chevrolet zredukoval počet článkov z pôvodných 288 na súčasných 192. Celková hmotnosť akumulátorov klesla o necelých desať kilogramov.

Spaľovaciu časť pohonu obstará štvorvalec o objeme 1490 cm3, ktorý ponúka výkon 75 kW (101 k). Celkovo prejde nový Volt na elektrickú energiu maximálne 80 km (rovnako ako predchádzajúca generácia), dojazd s využitím spaľovacieho motora (sú v ňom ale zahrnuté maximálne nabité batérie) činí 676 kilometrov (predtým uvádzal Chevrolet "viac ako 500 km"). Nádrž dostala objem 33,7 litra.

Nový Volt potom dostal úplne iný dizajn, ponúkne päť miest (končiaca generácia je štvormiestna) a možnosť kúpiť napríklad asistenta pre jazdu v pruhoch, sledovanie mŕtveho uhla, prednárazový systém alebo parkovacieho asistenta. Štandardom sú sedemnásťpalcové disky s pneumatikami Michelin Energy Saver.

Dĺžka druhej generácie Voltu narástla na 4582 mm (predtým 4489 mm) a zväčšil sa aj rázvor náprav z pôvodných 2685 mm na 2694 mm. Hmotnosť nového hybridu Chevrolet potom klesla zo 1732 kg na 1607 kg. Aj vďaka tomu sa zlepšila dynamika pri šprinte z nuly na 30 mph o devätnásť percent a z nuly na 60 mph o sedem percent.

chevrolet_volt_07.jpgchevrolet_volt_09.jpgchevrolet_volt_10.jpgchevrolet_volt_11.jpgchevrolet_volt_12.jpgchevrolet_volt_17.jpgchevrolet_volt_01.jpgchevrolet_volt_02.jpgchevrolet_volt_03.jpgchevrolet_volt_20.jpgchevrolet_volt_04.jpgchevrolet_volt_05.jpgchevrolet_volt_06.jpgchevrolet_volt_13.jpgchevrolet_volt_14.jpgchevrolet_volt_16.jpgchevrolet_volt_18.jpgchevrolet_volt_19.jpgchevrolet_volt_21.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY