vytisknout velikost písma Chevrolet Volt druhej generácie prejde viac a spotrebuje menej

Chevrolet Volt druhej generácie prejde viac a spotrebuje menej

Autosalón v Detroite sa stal dejiskom premiéry druhej generácie Chevroletu Volt. Opäť ide o hybrid, ktorý však na rozdiel od svojho predchodcu bude rýchlejší, ponúkne nižšiu spotrebu, lepšie akumulátory a vďaka tomu prirodzene aj väčší dojazd. Do predaja zamieri v druhej polovici tohto roka.

Druhá generácia Chevroleta Volt používa nový hybridný pohonný systém. Ten zahŕňa elektrickú jednotku, spaľovací motor a akumulátory. Elektrická jednotka sa skladá z dvoch elektromotorov, ktoré dajú dohromady výkon 111 kW (149 k) a krútiaci moment 398 Nm. Čo sa batérií týka, tie sú menšie, ľahšie a nižšie umiestnené. Chevrolet zredukoval počet článkov z pôvodných 288 na súčasných 192. Celková hmotnosť akumulátorov klesla o necelých desať kilogramov.

Spaľovaciu časť pohonu obstará štvorvalec o objeme 1490 cm3, ktorý ponúka výkon 75 kW (101 k). Celkovo prejde nový Volt na elektrickú energiu maximálne 80 km (rovnako ako predchádzajúca generácia), dojazd s využitím spaľovacieho motora (sú v ňom ale zahrnuté maximálne nabité batérie) činí 676 kilometrov (predtým uvádzal Chevrolet "viac ako 500 km"). Nádrž dostala objem 33,7 litra.

Nový Volt potom dostal úplne iný dizajn, ponúkne päť miest (končiaca generácia je štvormiestna) a možnosť kúpiť napríklad asistenta pre jazdu v pruhoch, sledovanie mŕtveho uhla, prednárazový systém alebo parkovacieho asistenta. Štandardom sú sedemnásťpalcové disky s pneumatikami Michelin Energy Saver.

Dĺžka druhej generácie Voltu narástla na 4582 mm (predtým 4489 mm) a zväčšil sa aj rázvor náprav z pôvodných 2685 mm na 2694 mm. Hmotnosť nového hybridu Chevrolet potom klesla zo 1732 kg na 1607 kg. Aj vďaka tomu sa zlepšila dynamika pri šprinte z nuly na 30 mph o devätnásť percent a z nuly na 60 mph o sedem percent.

chevrolet_volt_07.jpgchevrolet_volt_09.jpgchevrolet_volt_10.jpgchevrolet_volt_11.jpgchevrolet_volt_12.jpgchevrolet_volt_17.jpgchevrolet_volt_01.jpgchevrolet_volt_02.jpgchevrolet_volt_03.jpgchevrolet_volt_20.jpgchevrolet_volt_04.jpgchevrolet_volt_05.jpgchevrolet_volt_06.jpgchevrolet_volt_13.jpgchevrolet_volt_14.jpgchevrolet_volt_16.jpgchevrolet_volt_18.jpgchevrolet_volt_19.jpgchevrolet_volt_21.jpg

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY