vytisknout velikost písma Chevrolet ukazuje pohon pre druhú generáciu plug-in hybridu Volt

Chevrolet ukazuje pohon pre druhú generáciu plug-in hybridu Volt

Chevrolet Volt bol svojím spôsobom revolučné auto a koncern to chvíľu skúšal aj na európskom trhu s príbuzným modelom Opel Ampera. Kým v naftomilnej Európe tento typ pohonu príliš úspechu nezožal, v USA to celkom funguje a Chevrolet dokončuje druhú generáciu Voltu, ktorú predstaví v roku 2016.

volt (3).jpgvolt (2).jpgvolt (4).jpgCelý systém pohonu nového Voltu bude ľahší, efektívnejší a poskytne lepšie výkony pri nižšej spotrebe elektrickej energie a paliva

Principiálne pôjde opäť o to isté - auto bude poháňať elektrina, ale ako záložný zdroj poslúži klasický spaľovací motor, tentoraz benzínový štvorvalec s objemom 1,5 l. Vodič tak nie je závislý len na zásuvke a ak mu dôjde šťava, spaľovací motor potrebnú elektrickú energiu vyrobí. 

Chevrolet ešte tají niektoré detaily, ale nový Volt má byť vďaka použitiu nových technologických postupov a materiálov výrazne ľahší (pohon o 45 kg), akumulátory majú mať väčšiu kapacitu (o 20% pri hmotnosti nižšej o 13 kg) a celý proces výroby elektrickej energie zo spaľovacieho motora bude efektívnejší (o 5 až 12%). Zvýši sa tak dojazd a zníži spotreba paliva, ak vôbec bude potrebné motor zapínať. 

Chevrolet tiež zrejme zavedie funkciu núteného zapnutia spaľovacieho motora, pretože majitelia prvej generácie Voltu (a Ampery) si sťažovali, že sa im pri ceste do mesta po diaľnici vybili akumulátory a potom po meste jazdili so spaľovacím motorom. Teraz bude zrejme možné ručne si zapnúť spaľovací motor a tým si schovať elektrinu na neskoršiu dobu, napríklad práve do mesta. 

Automobilka sľubuje aj výrazné zlepšenie dynamiky a novinkou má byť aj možnosť zapnúť akýsi športový režim, pri ktorom budú obidva motory pracovať súčasne a tým sa proti súčasnému Voltu zlepší zrýchlenie asi o 20%.

volt (1).jpgvolt (5).jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY