vytisknout velikost písma Chevrolet ukazuje pohon pre druhú generáciu plug-in hybridu Volt

Chevrolet ukazuje pohon pre druhú generáciu plug-in hybridu Volt

Chevrolet Volt bol svojím spôsobom revolučné auto a koncern to chvíľu skúšal aj na európskom trhu s príbuzným modelom Opel Ampera. Kým v naftomilnej Európe tento typ pohonu príliš úspechu nezožal, v USA to celkom funguje a Chevrolet dokončuje druhú generáciu Voltu, ktorú predstaví v roku 2016.

volt (3).jpgvolt (2).jpgvolt (4).jpgCelý systém pohonu nového Voltu bude ľahší, efektívnejší a poskytne lepšie výkony pri nižšej spotrebe elektrickej energie a paliva

Principiálne pôjde opäť o to isté - auto bude poháňať elektrina, ale ako záložný zdroj poslúži klasický spaľovací motor, tentoraz benzínový štvorvalec s objemom 1,5 l. Vodič tak nie je závislý len na zásuvke a ak mu dôjde šťava, spaľovací motor potrebnú elektrickú energiu vyrobí. 

Chevrolet ešte tají niektoré detaily, ale nový Volt má byť vďaka použitiu nových technologických postupov a materiálov výrazne ľahší (pohon o 45 kg), akumulátory majú mať väčšiu kapacitu (o 20% pri hmotnosti nižšej o 13 kg) a celý proces výroby elektrickej energie zo spaľovacieho motora bude efektívnejší (o 5 až 12%). Zvýši sa tak dojazd a zníži spotreba paliva, ak vôbec bude potrebné motor zapínať. 

Chevrolet tiež zrejme zavedie funkciu núteného zapnutia spaľovacieho motora, pretože majitelia prvej generácie Voltu (a Ampery) si sťažovali, že sa im pri ceste do mesta po diaľnici vybili akumulátory a potom po meste jazdili so spaľovacím motorom. Teraz bude zrejme možné ručne si zapnúť spaľovací motor a tým si schovať elektrinu na neskoršiu dobu, napríklad práve do mesta. 

Automobilka sľubuje aj výrazné zlepšenie dynamiky a novinkou má byť aj možnosť zapnúť akýsi športový režim, pri ktorom budú obidva motory pracovať súčasne a tým sa proti súčasnému Voltu zlepší zrýchlenie asi o 20%.

volt (1).jpgvolt (5).jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY