vytisknout velikost písma Chevrolet ukazuje pohon pre druhú generáciu plug-in hybridu Volt

Chevrolet ukazuje pohon pre druhú generáciu plug-in hybridu Volt

Chevrolet Volt bol svojím spôsobom revolučné auto a koncern to chvíľu skúšal aj na európskom trhu s príbuzným modelom Opel Ampera. Kým v naftomilnej Európe tento typ pohonu príliš úspechu nezožal, v USA to celkom funguje a Chevrolet dokončuje druhú generáciu Voltu, ktorú predstaví v roku 2016.

volt (3).jpgvolt (2).jpgvolt (4).jpgCelý systém pohonu nového Voltu bude ľahší, efektívnejší a poskytne lepšie výkony pri nižšej spotrebe elektrickej energie a paliva

Principiálne pôjde opäť o to isté - auto bude poháňať elektrina, ale ako záložný zdroj poslúži klasický spaľovací motor, tentoraz benzínový štvorvalec s objemom 1,5 l. Vodič tak nie je závislý len na zásuvke a ak mu dôjde šťava, spaľovací motor potrebnú elektrickú energiu vyrobí. 

Chevrolet ešte tají niektoré detaily, ale nový Volt má byť vďaka použitiu nových technologických postupov a materiálov výrazne ľahší (pohon o 45 kg), akumulátory majú mať väčšiu kapacitu (o 20% pri hmotnosti nižšej o 13 kg) a celý proces výroby elektrickej energie zo spaľovacieho motora bude efektívnejší (o 5 až 12%). Zvýši sa tak dojazd a zníži spotreba paliva, ak vôbec bude potrebné motor zapínať. 

Chevrolet tiež zrejme zavedie funkciu núteného zapnutia spaľovacieho motora, pretože majitelia prvej generácie Voltu (a Ampery) si sťažovali, že sa im pri ceste do mesta po diaľnici vybili akumulátory a potom po meste jazdili so spaľovacím motorom. Teraz bude zrejme možné ručne si zapnúť spaľovací motor a tým si schovať elektrinu na neskoršiu dobu, napríklad práve do mesta. 

Automobilka sľubuje aj výrazné zlepšenie dynamiky a novinkou má byť aj možnosť zapnúť akýsi športový režim, pri ktorom budú obidva motory pracovať súčasne a tým sa proti súčasnému Voltu zlepší zrýchlenie asi o 20%.

volt (1).jpgvolt (5).jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY