vytisknout velikost písma Chevrolet ukazuje pohon pre druhú generáciu plug-in hybridu Volt

Chevrolet ukazuje pohon pre druhú generáciu plug-in hybridu Volt

Chevrolet Volt bol svojím spôsobom revolučné auto a koncern to chvíľu skúšal aj na európskom trhu s príbuzným modelom Opel Ampera. Kým v naftomilnej Európe tento typ pohonu príliš úspechu nezožal, v USA to celkom funguje a Chevrolet dokončuje druhú generáciu Voltu, ktorú predstaví v roku 2016.

volt (3).jpgvolt (2).jpgvolt (4).jpgCelý systém pohonu nového Voltu bude ľahší, efektívnejší a poskytne lepšie výkony pri nižšej spotrebe elektrickej energie a paliva

Principiálne pôjde opäť o to isté - auto bude poháňať elektrina, ale ako záložný zdroj poslúži klasický spaľovací motor, tentoraz benzínový štvorvalec s objemom 1,5 l. Vodič tak nie je závislý len na zásuvke a ak mu dôjde šťava, spaľovací motor potrebnú elektrickú energiu vyrobí. 

Chevrolet ešte tají niektoré detaily, ale nový Volt má byť vďaka použitiu nových technologických postupov a materiálov výrazne ľahší (pohon o 45 kg), akumulátory majú mať väčšiu kapacitu (o 20% pri hmotnosti nižšej o 13 kg) a celý proces výroby elektrickej energie zo spaľovacieho motora bude efektívnejší (o 5 až 12%). Zvýši sa tak dojazd a zníži spotreba paliva, ak vôbec bude potrebné motor zapínať. 

Chevrolet tiež zrejme zavedie funkciu núteného zapnutia spaľovacieho motora, pretože majitelia prvej generácie Voltu (a Ampery) si sťažovali, že sa im pri ceste do mesta po diaľnici vybili akumulátory a potom po meste jazdili so spaľovacím motorom. Teraz bude zrejme možné ručne si zapnúť spaľovací motor a tým si schovať elektrinu na neskoršiu dobu, napríklad práve do mesta. 

Automobilka sľubuje aj výrazné zlepšenie dynamiky a novinkou má byť aj možnosť zapnúť akýsi športový režim, pri ktorom budú obidva motory pracovať súčasne a tým sa proti súčasnému Voltu zlepší zrýchlenie asi o 20%.

volt (1).jpgvolt (5).jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY