vytisknout velikost písma Chevrolet ukazuje pohon pre druhú generáciu plug-in hybridu Volt

Chevrolet ukazuje pohon pre druhú generáciu plug-in hybridu Volt

Chevrolet Volt bol svojím spôsobom revolučné auto a koncern to chvíľu skúšal aj na európskom trhu s príbuzným modelom Opel Ampera. Kým v naftomilnej Európe tento typ pohonu príliš úspechu nezožal, v USA to celkom funguje a Chevrolet dokončuje druhú generáciu Voltu, ktorú predstaví v roku 2016.

volt (3).jpgvolt (2).jpgvolt (4).jpgCelý systém pohonu nového Voltu bude ľahší, efektívnejší a poskytne lepšie výkony pri nižšej spotrebe elektrickej energie a paliva

Principiálne pôjde opäť o to isté - auto bude poháňať elektrina, ale ako záložný zdroj poslúži klasický spaľovací motor, tentoraz benzínový štvorvalec s objemom 1,5 l. Vodič tak nie je závislý len na zásuvke a ak mu dôjde šťava, spaľovací motor potrebnú elektrickú energiu vyrobí. 

Chevrolet ešte tají niektoré detaily, ale nový Volt má byť vďaka použitiu nových technologických postupov a materiálov výrazne ľahší (pohon o 45 kg), akumulátory majú mať väčšiu kapacitu (o 20% pri hmotnosti nižšej o 13 kg) a celý proces výroby elektrickej energie zo spaľovacieho motora bude efektívnejší (o 5 až 12%). Zvýši sa tak dojazd a zníži spotreba paliva, ak vôbec bude potrebné motor zapínať. 

Chevrolet tiež zrejme zavedie funkciu núteného zapnutia spaľovacieho motora, pretože majitelia prvej generácie Voltu (a Ampery) si sťažovali, že sa im pri ceste do mesta po diaľnici vybili akumulátory a potom po meste jazdili so spaľovacím motorom. Teraz bude zrejme možné ručne si zapnúť spaľovací motor a tým si schovať elektrinu na neskoršiu dobu, napríklad práve do mesta. 

Automobilka sľubuje aj výrazné zlepšenie dynamiky a novinkou má byť aj možnosť zapnúť akýsi športový režim, pri ktorom budú obidva motory pracovať súčasne a tým sa proti súčasnému Voltu zlepší zrýchlenie asi o 20%.

volt (1).jpgvolt (5).jpg

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY