vytisknout velikost písma Chevrolet skončí v Európe, zostane len Corvette

Pokus o znovuzavedenie tradičnej americkej značky na európskom trhu končí kapituláciou. Chevrolet sa z Európy stiahne, aby nechal miesto Opelu.
Chevrolet skončí v Európe, zostane len Corvette

Automobilka General Motors ukončí v roku 2015 väčšinu aktivít značky Chevrolet na európskom trhu. Uviedla to minulý týždeň v tlačovom vyhlásení.

Podpredseda predstavenstva GM Steve Girsky v oficiálnom komuniké pripustil, že firma od tohto opatrenia očakáva najmä posilnenie pozície Opelu, respektíve jeho britského dvojčaťa Vauxhall.

Chevrolet sa v Európe objavil v roku 2005 ako nástupca značky Daewoo. Mnohé modely kórejského výrobcu zostali v ponuke pod novým menom. Chevrolet dokonca ponúkal sadu emblémov a štítkov, ktorými mohli majitelia malého Matiz premeniť svoje Daewoo v prestížnejšie Chevrolet.

Ázijským autám sa ale v boji s lacnými súpermi z Európy príliš nedarilo. Chevrolet sa teda pustil do trochu luxusnejších, lepšie vybavených a technicky vyspelejších modelov - čím však začal priamo konkurovať sesterskému Opelu. Skupina GM nedokázala nájsť podobnú rovnováhu medzi značkami, ako sa to darí napríklad Volkswagenu.

Chevrolet zostane aktívny v Rusku, kde je piatou najpredávanejšou značkou, ale zo zvyšku Európy v priebehu roku 2015 zmizne. Našťastie nie celkom. Naďalej tu chce ponúkať a predávať športový model Corvette.

Automobilka uistila zákazníkov, že o ich autá bude postarané aj po ústupe Chevroletu z Európy. "Pre vozidlá Chevrolet vrátane tých predaných odo dneška do konca roka 2015 budeme aj naďalej poskytovať záruku, náhradné diely a služby," uisťuje Thomas Sedran, prezident a výkonný riaditeľ Chevrolet Europe.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY