vytisknout velikost písma Chevrolet skončí v Európe, zostane len Corvette

Pokus o znovuzavedenie tradičnej americkej značky na európskom trhu končí kapituláciou. Chevrolet sa z Európy stiahne, aby nechal miesto Opelu.
Chevrolet skončí v Európe, zostane len Corvette

Automobilka General Motors ukončí v roku 2015 väčšinu aktivít značky Chevrolet na európskom trhu. Uviedla to minulý týždeň v tlačovom vyhlásení.

Podpredseda predstavenstva GM Steve Girsky v oficiálnom komuniké pripustil, že firma od tohto opatrenia očakáva najmä posilnenie pozície Opelu, respektíve jeho britského dvojčaťa Vauxhall.

Chevrolet sa v Európe objavil v roku 2005 ako nástupca značky Daewoo. Mnohé modely kórejského výrobcu zostali v ponuke pod novým menom. Chevrolet dokonca ponúkal sadu emblémov a štítkov, ktorými mohli majitelia malého Matiz premeniť svoje Daewoo v prestížnejšie Chevrolet.

Ázijským autám sa ale v boji s lacnými súpermi z Európy príliš nedarilo. Chevrolet sa teda pustil do trochu luxusnejších, lepšie vybavených a technicky vyspelejších modelov - čím však začal priamo konkurovať sesterskému Opelu. Skupina GM nedokázala nájsť podobnú rovnováhu medzi značkami, ako sa to darí napríklad Volkswagenu.

Chevrolet zostane aktívny v Rusku, kde je piatou najpredávanejšou značkou, ale zo zvyšku Európy v priebehu roku 2015 zmizne. Našťastie nie celkom. Naďalej tu chce ponúkať a predávať športový model Corvette.

Automobilka uistila zákazníkov, že o ich autá bude postarané aj po ústupe Chevroletu z Európy. "Pre vozidlá Chevrolet vrátane tých predaných odo dneška do konca roka 2015 budeme aj naďalej poskytovať záruku, náhradné diely a služby," uisťuje Thomas Sedran, prezident a výkonný riaditeľ Chevrolet Europe.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY