vytisknout velikost písma Chevrolet skončí v Európe, zostane len Corvette

Pokus o znovuzavedenie tradičnej americkej značky na európskom trhu končí kapituláciou. Chevrolet sa z Európy stiahne, aby nechal miesto Opelu.
Chevrolet skončí v Európe, zostane len Corvette

Automobilka General Motors ukončí v roku 2015 väčšinu aktivít značky Chevrolet na európskom trhu. Uviedla to minulý týždeň v tlačovom vyhlásení.

Podpredseda predstavenstva GM Steve Girsky v oficiálnom komuniké pripustil, že firma od tohto opatrenia očakáva najmä posilnenie pozície Opelu, respektíve jeho britského dvojčaťa Vauxhall.

Chevrolet sa v Európe objavil v roku 2005 ako nástupca značky Daewoo. Mnohé modely kórejského výrobcu zostali v ponuke pod novým menom. Chevrolet dokonca ponúkal sadu emblémov a štítkov, ktorými mohli majitelia malého Matiz premeniť svoje Daewoo v prestížnejšie Chevrolet.

Ázijským autám sa ale v boji s lacnými súpermi z Európy príliš nedarilo. Chevrolet sa teda pustil do trochu luxusnejších, lepšie vybavených a technicky vyspelejších modelov - čím však začal priamo konkurovať sesterskému Opelu. Skupina GM nedokázala nájsť podobnú rovnováhu medzi značkami, ako sa to darí napríklad Volkswagenu.

Chevrolet zostane aktívny v Rusku, kde je piatou najpredávanejšou značkou, ale zo zvyšku Európy v priebehu roku 2015 zmizne. Našťastie nie celkom. Naďalej tu chce ponúkať a predávať športový model Corvette.

Automobilka uistila zákazníkov, že o ich autá bude postarané aj po ústupe Chevroletu z Európy. "Pre vozidlá Chevrolet vrátane tých predaných odo dneška do konca roka 2015 budeme aj naďalej poskytovať záruku, náhradné diely a služby," uisťuje Thomas Sedran, prezident a výkonný riaditeľ Chevrolet Europe.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY