vytisknout velikost písma Chevrolet Corvette ZR1 má cez 760 koní a prvýkrát aj automat

Motor Chevroletu Corvette ZR1 ponúkne 766 koní a 969 Nm. Prvýkrát v histórii môže mať ZR1 aj automatickú prevodovku. Vybrať si možno z dvoch paketov pre vyšší prítlak alebo naopak vyššiu rýchlosť. Corvette ZR1 sa začne predávať na jar 2018.
Chevrolet Corvette ZR1 má cez 760 koní a prvýkrát aj automat

Verzia ZR1 vždy patrila v ponuke modelového radu Chevroletu Corvette na absolútny vrchol a nemusela sa hanbiť ani vedľa produktov od Ferrari alebo Aston Martin. Nový Chevrolet Corvette ZR1, ktorý sa predstavil na autosalóne v Dubaji, v tejto tradícii zdarne pokračuje. Ponúka zatiaľ to najvýkonnejšie, čo Chevrolet vo svojej histórii na cesty poslal.

Chevrolet-Corvette-ZR1-3.jpgChevrolet-Corvette-ZR1-6.jpg

Pod kapotou pracuje samozrejme vidlicový osemvalec LT5 s objemom 6,2 litra. Ten je preplňovaný kompresorom, ktorý dostane do motora o 52% viac vzduchu ako kompresor v modeli Z06 na motore LT4. Pohonná jednotka dostala aj duálne vstrekovanie, priame i nepriame. Výsledkom sú úplne dychberúce parametre.

Na zadné kolesá cez sedemstupňový manuál s automatickými medziplynom, či osemstupňový automat (prvýkrát v ZR1, za osobitný príplatok) putuje výkon 563 kW (766 koní) v 6300 min-1 a krútiaci moment 969 Nm v 4400 min-1. Zrýchlenie Chevrolet neuvádza, ale v konfigurácii bez veľkého zadného krídla sa ZR1 rozbehne na viac ako 338 km/h.

Kto chce ale ZR1 používať aj na okruhu, ten si určite priplatí za špeciálny paket s masívnym predným krídlom a upraveným adaptívnym podvozkom. Síce sa zníži najvyššia rýchlosť, ale vozidlo bude generovať prítlak vyše 400 kg. Cena novej Corvette ZR1 zatiaľ nebola stanovená, ale napríklad model Z06 začína na 80 000 dolároch.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY