vytisknout velikost písma Chevrolet Corvette ZR1 má cez 760 koní a prvýkrát aj automat

Motor Chevroletu Corvette ZR1 ponúkne 766 koní a 969 Nm. Prvýkrát v histórii môže mať ZR1 aj automatickú prevodovku. Vybrať si možno z dvoch paketov pre vyšší prítlak alebo naopak vyššiu rýchlosť. Corvette ZR1 sa začne predávať na jar 2018.
Chevrolet Corvette ZR1 má cez 760 koní a prvýkrát aj automat

Verzia ZR1 vždy patrila v ponuke modelového radu Chevroletu Corvette na absolútny vrchol a nemusela sa hanbiť ani vedľa produktov od Ferrari alebo Aston Martin. Nový Chevrolet Corvette ZR1, ktorý sa predstavil na autosalóne v Dubaji, v tejto tradícii zdarne pokračuje. Ponúka zatiaľ to najvýkonnejšie, čo Chevrolet vo svojej histórii na cesty poslal.

Chevrolet-Corvette-ZR1-3.jpgChevrolet-Corvette-ZR1-6.jpg

Pod kapotou pracuje samozrejme vidlicový osemvalec LT5 s objemom 6,2 litra. Ten je preplňovaný kompresorom, ktorý dostane do motora o 52% viac vzduchu ako kompresor v modeli Z06 na motore LT4. Pohonná jednotka dostala aj duálne vstrekovanie, priame i nepriame. Výsledkom sú úplne dychberúce parametre.

Na zadné kolesá cez sedemstupňový manuál s automatickými medziplynom, či osemstupňový automat (prvýkrát v ZR1, za osobitný príplatok) putuje výkon 563 kW (766 koní) v 6300 min-1 a krútiaci moment 969 Nm v 4400 min-1. Zrýchlenie Chevrolet neuvádza, ale v konfigurácii bez veľkého zadného krídla sa ZR1 rozbehne na viac ako 338 km/h.

Kto chce ale ZR1 používať aj na okruhu, ten si určite priplatí za špeciálny paket s masívnym predným krídlom a upraveným adaptívnym podvozkom. Síce sa zníži najvyššia rýchlosť, ale vozidlo bude generovať prítlak vyše 400 kg. Cena novej Corvette ZR1 zatiaľ nebola stanovená, ale napríklad model Z06 začína na 80 000 dolároch.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY