vytisknout velikost písma Chevrolet Corvette ZR1 dorazil aj vo verzii cabrio. Stojí 124-tisíc

Chevrolet Corvette ZR1 prichádza po rokoch aj ako kabriolet. Motor V8 6,2 l s kompresorom zostal, má výkon 765 koní. Individuálny dovoz vyjde na viac ako 4,4 milióna.
Chevrolet Corvette ZR1 dorazil aj vo verzii cabrio. Stojí 124-tisíc

Chevrolet v rámci svojej prezentácie pred autosalónom v Los Angeles prekvapil premiérou otvorenej verzie modelu Corvette ZR1. Jedná sa vlastne o návrat ku koreňom, pretože posledná otvorená Corvette ZR1 sa predstavila v roku 1969. Súčasný model vychádza z kupé, ktoré sa ukázalo zhruba pred dvoma týždňami. Aj technika je viacmenej rovnaká.

Pod kapotou pracuje kompresorom preplňovaný osemvalec LT5 6,2 l s výkonom 563 kW (765 k) a krútiacim momentom 969 Nm. Rovnako ako kupé aj kabriolet môže mať buď sedemstupňový (áno, sedem) manuál, alebo osemstupňový automat s páčkami pod volantom pre manuálnu voľbu rýchlostí.

Strechu kabrioletu možno ovládať diaľkovo. Zloží sa alebo rogtiahne aj za jazdy v rýchlosti do 50 km/h. Kabriolet oproti kupé pribral len 27 kg, takže na celkovej dynamike to v priamke absencie strechy príliš cítiť nebude. Na 100 km/h akceleruje kabriolet za zhruba tri sekundy a šprint na štvrť míle zvládne za necelých jedenásť sekúnd. Najvyššia rýchlosť prekročí 322 km/h.

Chevrolet už na obe verzie Corvette ZR1 stanovil cenu. Kupé vyjde na 119 995 dolárov, kabriolet stojí 123 995 dolárov. Ceny sú bez dane. Pokiaľ ide o individuálny dovoz, napríklad podľa kalkulačky importéra amerických áut Simix vychádza kupé na asi 170-tisíc eur, kabriolet potom bude po zaplatení všetkých daní a poplatkov ešte asi o 14-tisíc eur drahší.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY