vytisknout velikost písma Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a prevodovka rýchlejšia ako v 911

Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a prevodovka rýchlejšia ako v 911

Oficiálna premiéra Chevroletu Corvette Z06 je tu. Novinka dostane pod kapotu vidlicový preplňovaný osemvalec s objemom 6,2 l s veľmi zaujímavými parametrami. Maximálny výkon činí 625 koní a krútiaci moment vrcholí na hodnote 861 Nm. Motor ponúkne priamy vstrek paliva, systém deaktivácie valcov a samozrejme tiež variabilné časovanie ventilov. Kompresor zvládne až 20 000 ot./min. Pohonná jednotka bude spolupracovať buď so sedemstupňovým manuálom alebo osemstupňovým automatom.

Nový automat sa chváli extrémne krátkymi časmi preradenia. Údajne je v tejto disciplíne lepší než to, čo ponúka dvojspojková prevodovka použitá v Porsche 911. Pádla pod volantom určené pre manuálnu voľbu prevodových stupňov sú samozrejmosťou. GM sa tiež pýši faktom, že je osemstupňový automat rovnako veľký ako ten šesťstupňový použitý v Corvette Stingray, zároveň je o viac ako 4 kg ľahší.

vette_07.jpgvette_08.jpgvette_09.jpg

Zvládať všetok potenciál motora pomôže vodičovi niekoľko systémov. Menovite ide napríklad o Launch control, kontrolu trakcie, Performance Traction Management umožňujúci päť rôznych nastavení pre jazdu na okruhoch a na zadnej náprave elektronicky riadený samosvorný diferenciál. Bohužiaľ tlačová správa presné čísla týkajúce sa zrýchlenia a maximálnej rýchlosti neuvádza.

Chevrolet Corvette Z06 stojí na pneumatikách Michelin Pilot Sport. V predu majú rozmer 285/30 ZR19, vzadu to je 335/25 ZR20. Brzdy používajú na zadnej náprave kotúče veľkosti 365x25 mm, vpredu to je 371x33 mm. Komu by to nestačilo, ten si môže zaobstarať paket Z07 Peformance, kedy okrem dielov ďalej zlepšujúcich aerodynamiku a pneumatík Michelin Pilot Super Sport Cup dostane aj karbón-keramické brzdy Brembo. Tie majú rozmery 394x36 mm vpredu a 388x33 vzadu. Zároveň sú samozrejme ľahšie. Štandardom sú tlmiče Magnetic Selective Ride Control tretej generácie.

Chevrolet Corvette Z06 využíva ako svoj ​​základ tuhý hliníkový rám a ako prvý Corvette v histórii sa môže pochváliť možnosťou odnímateľného strešného panelu, ktorý je vyrobený z karbónu.

Predaje odštartujú začiatkom budúceho roka.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY