vytisknout velikost písma Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a prevodovka rýchlejšia ako v 911

Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a prevodovka rýchlejšia ako v 911

Oficiálna premiéra Chevroletu Corvette Z06 je tu. Novinka dostane pod kapotu vidlicový preplňovaný osemvalec s objemom 6,2 l s veľmi zaujímavými parametrami. Maximálny výkon činí 625 koní a krútiaci moment vrcholí na hodnote 861 Nm. Motor ponúkne priamy vstrek paliva, systém deaktivácie valcov a samozrejme tiež variabilné časovanie ventilov. Kompresor zvládne až 20 000 ot./min. Pohonná jednotka bude spolupracovať buď so sedemstupňovým manuálom alebo osemstupňovým automatom.

Nový automat sa chváli extrémne krátkymi časmi preradenia. Údajne je v tejto disciplíne lepší než to, čo ponúka dvojspojková prevodovka použitá v Porsche 911. Pádla pod volantom určené pre manuálnu voľbu prevodových stupňov sú samozrejmosťou. GM sa tiež pýši faktom, že je osemstupňový automat rovnako veľký ako ten šesťstupňový použitý v Corvette Stingray, zároveň je o viac ako 4 kg ľahší.

vette_07.jpgvette_08.jpgvette_09.jpg

Zvládať všetok potenciál motora pomôže vodičovi niekoľko systémov. Menovite ide napríklad o Launch control, kontrolu trakcie, Performance Traction Management umožňujúci päť rôznych nastavení pre jazdu na okruhoch a na zadnej náprave elektronicky riadený samosvorný diferenciál. Bohužiaľ tlačová správa presné čísla týkajúce sa zrýchlenia a maximálnej rýchlosti neuvádza.

Chevrolet Corvette Z06 stojí na pneumatikách Michelin Pilot Sport. V predu majú rozmer 285/30 ZR19, vzadu to je 335/25 ZR20. Brzdy používajú na zadnej náprave kotúče veľkosti 365x25 mm, vpredu to je 371x33 mm. Komu by to nestačilo, ten si môže zaobstarať paket Z07 Peformance, kedy okrem dielov ďalej zlepšujúcich aerodynamiku a pneumatík Michelin Pilot Super Sport Cup dostane aj karbón-keramické brzdy Brembo. Tie majú rozmery 394x36 mm vpredu a 388x33 vzadu. Zároveň sú samozrejme ľahšie. Štandardom sú tlmiče Magnetic Selective Ride Control tretej generácie.

Chevrolet Corvette Z06 využíva ako svoj ​​základ tuhý hliníkový rám a ako prvý Corvette v histórii sa môže pochváliť možnosťou odnímateľného strešného panelu, ktorý je vyrobený z karbónu.

Predaje odštartujú začiatkom budúceho roka.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY