vytisknout velikost písma Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a prevodovka rýchlejšia ako v 911

Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a prevodovka rýchlejšia ako v 911

Oficiálna premiéra Chevroletu Corvette Z06 je tu. Novinka dostane pod kapotu vidlicový preplňovaný osemvalec s objemom 6,2 l s veľmi zaujímavými parametrami. Maximálny výkon činí 625 koní a krútiaci moment vrcholí na hodnote 861 Nm. Motor ponúkne priamy vstrek paliva, systém deaktivácie valcov a samozrejme tiež variabilné časovanie ventilov. Kompresor zvládne až 20 000 ot./min. Pohonná jednotka bude spolupracovať buď so sedemstupňovým manuálom alebo osemstupňovým automatom.

Nový automat sa chváli extrémne krátkymi časmi preradenia. Údajne je v tejto disciplíne lepší než to, čo ponúka dvojspojková prevodovka použitá v Porsche 911. Pádla pod volantom určené pre manuálnu voľbu prevodových stupňov sú samozrejmosťou. GM sa tiež pýši faktom, že je osemstupňový automat rovnako veľký ako ten šesťstupňový použitý v Corvette Stingray, zároveň je o viac ako 4 kg ľahší.

vette_07.jpgvette_08.jpgvette_09.jpg

Zvládať všetok potenciál motora pomôže vodičovi niekoľko systémov. Menovite ide napríklad o Launch control, kontrolu trakcie, Performance Traction Management umožňujúci päť rôznych nastavení pre jazdu na okruhoch a na zadnej náprave elektronicky riadený samosvorný diferenciál. Bohužiaľ tlačová správa presné čísla týkajúce sa zrýchlenia a maximálnej rýchlosti neuvádza.

Chevrolet Corvette Z06 stojí na pneumatikách Michelin Pilot Sport. V predu majú rozmer 285/30 ZR19, vzadu to je 335/25 ZR20. Brzdy používajú na zadnej náprave kotúče veľkosti 365x25 mm, vpredu to je 371x33 mm. Komu by to nestačilo, ten si môže zaobstarať paket Z07 Peformance, kedy okrem dielov ďalej zlepšujúcich aerodynamiku a pneumatík Michelin Pilot Super Sport Cup dostane aj karbón-keramické brzdy Brembo. Tie majú rozmery 394x36 mm vpredu a 388x33 vzadu. Zároveň sú samozrejme ľahšie. Štandardom sú tlmiče Magnetic Selective Ride Control tretej generácie.

Chevrolet Corvette Z06 využíva ako svoj ​​základ tuhý hliníkový rám a ako prvý Corvette v histórii sa môže pochváliť možnosťou odnímateľného strešného panelu, ktorý je vyrobený z karbónu.

Predaje odštartujú začiatkom budúceho roka.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY