vytisknout velikost písma Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a prevodovka rýchlejšia ako v 911

Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a prevodovka rýchlejšia ako v 911

Oficiálna premiéra Chevroletu Corvette Z06 je tu. Novinka dostane pod kapotu vidlicový preplňovaný osemvalec s objemom 6,2 l s veľmi zaujímavými parametrami. Maximálny výkon činí 625 koní a krútiaci moment vrcholí na hodnote 861 Nm. Motor ponúkne priamy vstrek paliva, systém deaktivácie valcov a samozrejme tiež variabilné časovanie ventilov. Kompresor zvládne až 20 000 ot./min. Pohonná jednotka bude spolupracovať buď so sedemstupňovým manuálom alebo osemstupňovým automatom.

Nový automat sa chváli extrémne krátkymi časmi preradenia. Údajne je v tejto disciplíne lepší než to, čo ponúka dvojspojková prevodovka použitá v Porsche 911. Pádla pod volantom určené pre manuálnu voľbu prevodových stupňov sú samozrejmosťou. GM sa tiež pýši faktom, že je osemstupňový automat rovnako veľký ako ten šesťstupňový použitý v Corvette Stingray, zároveň je o viac ako 4 kg ľahší.

vette_07.jpgvette_08.jpgvette_09.jpg

Zvládať všetok potenciál motora pomôže vodičovi niekoľko systémov. Menovite ide napríklad o Launch control, kontrolu trakcie, Performance Traction Management umožňujúci päť rôznych nastavení pre jazdu na okruhoch a na zadnej náprave elektronicky riadený samosvorný diferenciál. Bohužiaľ tlačová správa presné čísla týkajúce sa zrýchlenia a maximálnej rýchlosti neuvádza.

Chevrolet Corvette Z06 stojí na pneumatikách Michelin Pilot Sport. V predu majú rozmer 285/30 ZR19, vzadu to je 335/25 ZR20. Brzdy používajú na zadnej náprave kotúče veľkosti 365x25 mm, vpredu to je 371x33 mm. Komu by to nestačilo, ten si môže zaobstarať paket Z07 Peformance, kedy okrem dielov ďalej zlepšujúcich aerodynamiku a pneumatík Michelin Pilot Super Sport Cup dostane aj karbón-keramické brzdy Brembo. Tie majú rozmery 394x36 mm vpredu a 388x33 vzadu. Zároveň sú samozrejme ľahšie. Štandardom sú tlmiče Magnetic Selective Ride Control tretej generácie.

Chevrolet Corvette Z06 využíva ako svoj ​​základ tuhý hliníkový rám a ako prvý Corvette v histórii sa môže pochváliť možnosťou odnímateľného strešného panelu, ktorý je vyrobený z karbónu.

Predaje odštartujú začiatkom budúceho roka.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY