vytisknout velikost písma Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a prevodovka rýchlejšia ako v 911

Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a prevodovka rýchlejšia ako v 911

Oficiálna premiéra Chevroletu Corvette Z06 je tu. Novinka dostane pod kapotu vidlicový preplňovaný osemvalec s objemom 6,2 l s veľmi zaujímavými parametrami. Maximálny výkon činí 625 koní a krútiaci moment vrcholí na hodnote 861 Nm. Motor ponúkne priamy vstrek paliva, systém deaktivácie valcov a samozrejme tiež variabilné časovanie ventilov. Kompresor zvládne až 20 000 ot./min. Pohonná jednotka bude spolupracovať buď so sedemstupňovým manuálom alebo osemstupňovým automatom.

Nový automat sa chváli extrémne krátkymi časmi preradenia. Údajne je v tejto disciplíne lepší než to, čo ponúka dvojspojková prevodovka použitá v Porsche 911. Pádla pod volantom určené pre manuálnu voľbu prevodových stupňov sú samozrejmosťou. GM sa tiež pýši faktom, že je osemstupňový automat rovnako veľký ako ten šesťstupňový použitý v Corvette Stingray, zároveň je o viac ako 4 kg ľahší.

vette_07.jpgvette_08.jpgvette_09.jpg

Zvládať všetok potenciál motora pomôže vodičovi niekoľko systémov. Menovite ide napríklad o Launch control, kontrolu trakcie, Performance Traction Management umožňujúci päť rôznych nastavení pre jazdu na okruhoch a na zadnej náprave elektronicky riadený samosvorný diferenciál. Bohužiaľ tlačová správa presné čísla týkajúce sa zrýchlenia a maximálnej rýchlosti neuvádza.

Chevrolet Corvette Z06 stojí na pneumatikách Michelin Pilot Sport. V predu majú rozmer 285/30 ZR19, vzadu to je 335/25 ZR20. Brzdy používajú na zadnej náprave kotúče veľkosti 365x25 mm, vpredu to je 371x33 mm. Komu by to nestačilo, ten si môže zaobstarať paket Z07 Peformance, kedy okrem dielov ďalej zlepšujúcich aerodynamiku a pneumatík Michelin Pilot Super Sport Cup dostane aj karbón-keramické brzdy Brembo. Tie majú rozmery 394x36 mm vpredu a 388x33 vzadu. Zároveň sú samozrejme ľahšie. Štandardom sú tlmiče Magnetic Selective Ride Control tretej generácie.

Chevrolet Corvette Z06 využíva ako svoj ​​základ tuhý hliníkový rám a ako prvý Corvette v histórii sa môže pochváliť možnosťou odnímateľného strešného panelu, ktorý je vyrobený z karbónu.

Predaje odštartujú začiatkom budúceho roka.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY