vytisknout velikost písma Chevrolet Corvette C7.R je slabší ako Z06, vsádza na atmosférické plnenie

Spolu so špičkovou cestnou verziou Corvette Z06 sa v Detroite predstavil aj závodný špeciál Corvette C7.R.
Chevrolet Corvette C7.R je slabší ako Z06, vsádza na atmosférické plnenie

Na NAIAS v Detroite sa po boku nového modelu Corvette Z06 predstavil aj pre závody určený model Corvette C7.R. Ako sme vás informovali už skôr, vývoj modelov Z06 a C7.R odvodených zo štandardnej verzie Corvette Stingray (C7) 2015 prebiehal (rovnako ako pri predchádzajúcej generácie Z06/C6.R generácie Corvette C6) súčasne, a tak je väčšina mechanických skupín oboch vozidiel podobná, vrátane použitia hliníkového rámu zvarovaného technológiou patentovanou koncernom General Motors.

Chevrolet Corvette C7.R 1.jpgChevrolet Corvette C7.R 4.jpgChevrolet Corvette C7.R 2.jpgChevrolet Corvette C7.R 3.jpgChevrolet Corvette C7.R 5.jpgChevrolet Corvette C7.R 8.jpg
Vývoj nových modelov Corvette Z06 a C7.R bežal súbežne, spoločná bola aj premiéra

Najvýraznejším rozdielom medzi týmito modelmi je použitý motor, závodný špeciál C7.R je paradoxne slabší než Z06 pre bežné cesty. Kým Corvette Z06 je osadená preplňovaným osemvalcom s objemom 6,2 l a výkonom 625 koní, pod kapotou modelu C7.R nájdeme atmosféricky plnený osemvalec s objemom 5,5 l a s neupresneným výkonom, ktorý bude ale zrejme trochu presahovať hranicu 485 koní danú predchádzajúcou verziou C6. R.

Tento motor bol vyšľachtený práve z predchádzajúcej verzie C6.R a zdvihový objem aj atmosférické plnenie boli zachované s tým, aby model plnil predpisy pre závodné série triedy GT. Krútiaci moment sa na kolesá zadnej nápravy prenáša cez manuálnu šesťstupňovú prevodovku so sekvenčným radením. Za osemnásťpalcovými liatymi ráfikmi s centrálnou maticou a pneumatikami Michelin sa skrývajú mohutné brzdové kotúče s šesťpiestikovými strmeňmi.

Chevrolet Corvette C7.R 6.jpgChevrolet Corvette C7.R 7.jpgChevrolet Corvette C7.R 9.jpg
Ostrému štartu novej závodnej Corvette C7.R dnes už nič nebráni

Konfigurácia modelu Corvette C7.R bola navrhnutá tak, aby zodpovedala čo najširšiemu spektru závodov, takže prípadný súkromný majiteľ s vozidlom tohto typu bude môcť smelo vyštartovať aj na Le Mans. Dvojica továrenských vozidiel Corvette C7.R prejde svojím krstom ohňom už 25. januára na dvadsaťštyri hodinovke v Daytone.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY