vytisknout velikost písma Chevrolet Corvette C7.R je slabší ako Z06, vsádza na atmosférické plnenie

Spolu so špičkovou cestnou verziou Corvette Z06 sa v Detroite predstavil aj závodný špeciál Corvette C7.R.
Chevrolet Corvette C7.R je slabší ako Z06, vsádza na atmosférické plnenie

Na NAIAS v Detroite sa po boku nového modelu Corvette Z06 predstavil aj pre závody určený model Corvette C7.R. Ako sme vás informovali už skôr, vývoj modelov Z06 a C7.R odvodených zo štandardnej verzie Corvette Stingray (C7) 2015 prebiehal (rovnako ako pri predchádzajúcej generácie Z06/C6.R generácie Corvette C6) súčasne, a tak je väčšina mechanických skupín oboch vozidiel podobná, vrátane použitia hliníkového rámu zvarovaného technológiou patentovanou koncernom General Motors.

Chevrolet Corvette C7.R 1.jpgChevrolet Corvette C7.R 4.jpgChevrolet Corvette C7.R 2.jpgChevrolet Corvette C7.R 3.jpgChevrolet Corvette C7.R 5.jpgChevrolet Corvette C7.R 8.jpg
Vývoj nových modelov Corvette Z06 a C7.R bežal súbežne, spoločná bola aj premiéra

Najvýraznejším rozdielom medzi týmito modelmi je použitý motor, závodný špeciál C7.R je paradoxne slabší než Z06 pre bežné cesty. Kým Corvette Z06 je osadená preplňovaným osemvalcom s objemom 6,2 l a výkonom 625 koní, pod kapotou modelu C7.R nájdeme atmosféricky plnený osemvalec s objemom 5,5 l a s neupresneným výkonom, ktorý bude ale zrejme trochu presahovať hranicu 485 koní danú predchádzajúcou verziou C6. R.

Tento motor bol vyšľachtený práve z predchádzajúcej verzie C6.R a zdvihový objem aj atmosférické plnenie boli zachované s tým, aby model plnil predpisy pre závodné série triedy GT. Krútiaci moment sa na kolesá zadnej nápravy prenáša cez manuálnu šesťstupňovú prevodovku so sekvenčným radením. Za osemnásťpalcovými liatymi ráfikmi s centrálnou maticou a pneumatikami Michelin sa skrývajú mohutné brzdové kotúče s šesťpiestikovými strmeňmi.

Chevrolet Corvette C7.R 6.jpgChevrolet Corvette C7.R 7.jpgChevrolet Corvette C7.R 9.jpg
Ostrému štartu novej závodnej Corvette C7.R dnes už nič nebráni

Konfigurácia modelu Corvette C7.R bola navrhnutá tak, aby zodpovedala čo najširšiemu spektru závodov, takže prípadný súkromný majiteľ s vozidlom tohto typu bude môcť smelo vyštartovať aj na Le Mans. Dvojica továrenských vozidiel Corvette C7.R prejde svojím krstom ohňom už 25. januára na dvadsaťštyri hodinovke v Daytone.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY