vytisknout velikost písma Chevrolet Corvette C7.R je slabší ako Z06, vsádza na atmosférické plnenie

Spolu so špičkovou cestnou verziou Corvette Z06 sa v Detroite predstavil aj závodný špeciál Corvette C7.R.
Chevrolet Corvette C7.R je slabší ako Z06, vsádza na atmosférické plnenie

Na NAIAS v Detroite sa po boku nového modelu Corvette Z06 predstavil aj pre závody určený model Corvette C7.R. Ako sme vás informovali už skôr, vývoj modelov Z06 a C7.R odvodených zo štandardnej verzie Corvette Stingray (C7) 2015 prebiehal (rovnako ako pri predchádzajúcej generácie Z06/C6.R generácie Corvette C6) súčasne, a tak je väčšina mechanických skupín oboch vozidiel podobná, vrátane použitia hliníkového rámu zvarovaného technológiou patentovanou koncernom General Motors.

Chevrolet Corvette C7.R 1.jpgChevrolet Corvette C7.R 4.jpgChevrolet Corvette C7.R 2.jpgChevrolet Corvette C7.R 3.jpgChevrolet Corvette C7.R 5.jpgChevrolet Corvette C7.R 8.jpg
Vývoj nových modelov Corvette Z06 a C7.R bežal súbežne, spoločná bola aj premiéra

Najvýraznejším rozdielom medzi týmito modelmi je použitý motor, závodný špeciál C7.R je paradoxne slabší než Z06 pre bežné cesty. Kým Corvette Z06 je osadená preplňovaným osemvalcom s objemom 6,2 l a výkonom 625 koní, pod kapotou modelu C7.R nájdeme atmosféricky plnený osemvalec s objemom 5,5 l a s neupresneným výkonom, ktorý bude ale zrejme trochu presahovať hranicu 485 koní danú predchádzajúcou verziou C6. R.

Tento motor bol vyšľachtený práve z predchádzajúcej verzie C6.R a zdvihový objem aj atmosférické plnenie boli zachované s tým, aby model plnil predpisy pre závodné série triedy GT. Krútiaci moment sa na kolesá zadnej nápravy prenáša cez manuálnu šesťstupňovú prevodovku so sekvenčným radením. Za osemnásťpalcovými liatymi ráfikmi s centrálnou maticou a pneumatikami Michelin sa skrývajú mohutné brzdové kotúče s šesťpiestikovými strmeňmi.

Chevrolet Corvette C7.R 6.jpgChevrolet Corvette C7.R 7.jpgChevrolet Corvette C7.R 9.jpg
Ostrému štartu novej závodnej Corvette C7.R dnes už nič nebráni

Konfigurácia modelu Corvette C7.R bola navrhnutá tak, aby zodpovedala čo najširšiemu spektru závodov, takže prípadný súkromný majiteľ s vozidlom tohto typu bude môcť smelo vyštartovať aj na Le Mans. Dvojica továrenských vozidiel Corvette C7.R prejde svojím krstom ohňom už 25. januára na dvadsaťštyri hodinovke v Daytone.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY