vytisknout velikost písma Chevrolet chystá najvýkonnejšie otvorené Camaro vo svojej histórii

Chevrolet chystá najvýkonnejšie otvorené Camaro vo svojej histórii

O šialené osemvalce s kompresormi nikdy nebola v Chevrolete Camaro núdze, ale tieto pohonné jednotky zostávali vyhradené len pre uzatvorené kupé. Teraz by sa to ale malo zmeniť, na autosalóne v Detroite zrejme uvidíme nové Camaro ZL1 aj v prevedení Convertible.

Nová generácia Chevroletu Camaro ZL1 dostane kompresorom preplňovaný osemvalec LT4 6,2 l z Corvetty Z06. Jeho výkon by mal dosahovať na 485 kW (660 k) a krútiaci moment na 880 Nm. Tak silný ešte žiadny otvorený model Camara, ani viac ako dvojmiestny kabriolet Chevroletu, nebol.

Otvorené Camaro ZL1 dostane rovnaké vychytávky ako bežný kabriolet so štvor, šešť a osemvalcom, teda napríklad diaľkovo ovládanú strechu a podobne. Látková strecha sa ovláda aj za jazdy v rýchlosti do 48 km/h a otvorené Camaro je o 90 kg ľahšie ako porovnateľný predchodca.

Chevrolet Camaro ZL1 bude mať inak nastavený podvozok a v prípade kabrioletu sa počíta s dodatočným vystužením karosérie a podvozku, aby sa vozidlo príliš nekrútilo pod návalom mamutej sily osemvalca LT4. Kým kupé ZL1 dostane aj manuálnu prevodovku, kabriolet bude zrejme len s automatom.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY