vytisknout velikost písma Chevrolet chystá najvýkonnejšie otvorené Camaro vo svojej histórii

Chevrolet chystá najvýkonnejšie otvorené Camaro vo svojej histórii

O šialené osemvalce s kompresormi nikdy nebola v Chevrolete Camaro núdze, ale tieto pohonné jednotky zostávali vyhradené len pre uzatvorené kupé. Teraz by sa to ale malo zmeniť, na autosalóne v Detroite zrejme uvidíme nové Camaro ZL1 aj v prevedení Convertible.

Nová generácia Chevroletu Camaro ZL1 dostane kompresorom preplňovaný osemvalec LT4 6,2 l z Corvetty Z06. Jeho výkon by mal dosahovať na 485 kW (660 k) a krútiaci moment na 880 Nm. Tak silný ešte žiadny otvorený model Camara, ani viac ako dvojmiestny kabriolet Chevroletu, nebol.

Otvorené Camaro ZL1 dostane rovnaké vychytávky ako bežný kabriolet so štvor, šešť a osemvalcom, teda napríklad diaľkovo ovládanú strechu a podobne. Látková strecha sa ovláda aj za jazdy v rýchlosti do 48 km/h a otvorené Camaro je o 90 kg ľahšie ako porovnateľný predchodca.

Chevrolet Camaro ZL1 bude mať inak nastavený podvozok a v prípade kabrioletu sa počíta s dodatočným vystužením karosérie a podvozku, aby sa vozidlo príliš nekrútilo pod návalom mamutej sily osemvalca LT4. Kým kupé ZL1 dostane aj manuálnu prevodovku, kabriolet bude zrejme len s automatom.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY