vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresor a desaťstupňový automat

Takto výkonné a rýchle ešte žiadne sériové Camaro nikdy nebolo. Nové ZL1 ponúkne až 649 koní.
Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresor a desaťstupňový automat

Chevrolet tvrdí, že nové Camaro ZL1 môže predbiehať najpokročilejšie športové autá na svete. Môže to znieť ako prázdne klišé, ale nové ostré Camaro má veľa potenciálu. Takúto kombináciu očakávaného komfortu, dynamiky a použiteľnosti (a zrejme aj ceny) inde asi nedostanete.

Chevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgChevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgChevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpg
Chervolet Camaro ZL1 je najvýkonnejšie a najrýchlejšie Camaro v histórii. Má výkon 649 koní a ako prvý Chevrolet dostalo novú desaťstupňovú automatickú prevodovku

Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresorom preplňovaný osemvalec LT4 z rodiny "small block" s objemom 6,2 l. Ten na zadné kolesá, ktorým s trakciou pomáha samosvorný diferenciál, posiela výkon 477 kW (649 k) a krútiaci moment 868 Nm.

Základom je stále mechanická šesťstupňová prevodovka s funkciou automatických medziplynu, ale rad zákazníkov zrejme zvolí nový desaťstupňový (!) automat. Ten sa vôbec prvýkrát dostáva do Chevroletu práve v modeli Camaro ZL1 a do roku 2018 ho bud mať osem ďalších modelov.

Toto Camaro má ale toľko krútiaceho momentu, že by si bohato vystačilo s štyrmi alebo piatimi rýchlosťami... Pokiaľ ide o podvozok, ten je adaptívny a používa magnetoreologické tlmiče, ktoré vedia meniť svoju charakteristiku každých 5 ms.

Chevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgChevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_0a.jpgChevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_06.jpgCamaro ZL1 je pripravené k ostrému nasadeniu na okruhy. Má celkom jedenásť chladičov vrátane dodatočného chladenia prevodovky a diferenciálu. Vnútri sa na výbave nešetrilo, napriek tomu je Camaro ZL1 o 90 kg ľahšie ako predchodca

Ako je pri podobných autách obvyklé, má nastaviteľné jazdné režimy a Chevrolet počíta aj s ostrým nasadením auta na okruh. Tomu prispôsobil brzdy a predovšetkým chladenie dôležitých komponentov vrátane prevodovky a diferenciálu. Chevrolet má celkom 11 chladičov a automobilka zdôrazňuje, že nie je potrebné si za okruhové úpravy priplácať ako pri konkurencii.

Camaro ZL1, ktoré dorazí aj ako kabriolet, má tiež launch control a v porovnaní s priamym predchodcom je o 90 kg ľahšie. Hodnoty zrýchlenia alebo maximálnej rýchlosti ešte nie sú známe, čaká sa tiež na hodnotenie spotreby a emisií. Už teraz je však jasné, že majitelia budú platiť v USA tzv. "Gas guzzler tax", teda daň z vozidla s vysokou spotrebou.

Chevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgChevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgChevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_08.jpgChevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_09.jpgChevrolet-Camaro_ZL1_2017_1600x1200_wallpaper_0b.jpg
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY