vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro ZL1 1LE: okruhová britva s kompresorom a 660 koňmi

Prevedenie 1LE možno objednať na akékoľvek cestné Camaro. Jedná sa o originálny paket zameraný na okruhové jazdenie. Súčasťou balíčka sú nové kolesá a nastaviteľný podvozok. Znižovala sa aj hmotnosť, Camaro je celkovo o 27 kg ľahšie.
Chevrolet Camaro ZL1 1LE: okruhová britva s kompresorom a 660 koňmi

Chevrolet sa opäť pohral s modelom Camaro a pripravil novú ostrú okruhovú verziu. Paket 1LE si môžete priobjednať prakticky na akékoľvek Camaro vrátane toho základného s šesťvalcom. Najzaujímavejšie to ale rovnako bude s vrcholnou verziou ZL1, ktorú poháňa kompresorom preplňovaný osemvalec 6,2 l.

Výkon vrcholnej motorizácie dosahuje 485 kW (660 koní), krútiaci moment má hodnotu 880 Nm. Okruhový paket síce naznačuje, že toto Camaro bude vedieť aj zatáčať, ale aj keby náhodou nie - motor LT4 s kompresorom zaručí, že to, čo prípadne stratíte v zákrutách, doženiete na rovinke hrubou silou.

Okruhové Camaro ZL1 1LE môžete mať aj s klasickým šesťstupňovým manuálom, ktorý má funkciu automatického medziplynu. Avšak tá sa dá vypnúť, takže porovnávanie otáčok motora a výstupného hriadeľa prevodovky môžete trénovať sami.

Zásadným rozdielom verzie 1LE proti bežnému Camaru je novo vyvinutý podvozok s novými tlmičmi, pružinami a kompletne prepracovanou geometriou. Dostanete aj odľahčené kolesá s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Supercar 3R. Chevrolet uvádza, že v každom rohu auta sa podarilo ušetriť 3,3 kg neodpružené hmoty.

Vnútri nájdete odľahčené sedačky. Camaro 1LE má napríklad aj tenšie a ľahšie zadné okno. Oproti obyčajnému Camaru s rovnakým motorom sa podarilo znížiť hmotnosť o 27 kg. Praktickou záležitosťou pre tých, ktorí to s okruhovým jazdením myslia vážne, je aj nastaviteľný podvozok vrátane stabilizátora.

Chevrolet sa chváli, že okruhová verzia Camara zvládne v zákrutách preťaženie až 1,1 g a továrenský testovací okruh Milford v dĺžke 4,7 km prejde o 3 sekundy rýchlejšie ako štandardné Camaro ZL1. Na rozdiel od iných extrémne odľahčených okruhových verzií si prevedenie 1LE ponecháva všetky záležitosti komfortného použiteľného vozidla ako dvojzónovú klimatizáciu, vyhrievané sedačky alebo kompletný infotainment so všetkými mysliteľnými funkciami.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY