vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28.R: špeciál veľmi blízky sériovej podobe

Značka Chevrolet predstavila svoj pretekárske vozidlo pre šampionát IMSA Continental Tires sportscar. Prekvapí tesnou technickou príbuznosťou so sériovým modelom Camaro Z/28.
Chevrolet Camaro Z/28.R: špeciál veľmi blízky sériovej podobe

V posledných dňoch je to už druhý nový závodný model od Chevroletu. Po špeciálu Corvette C7.R z Detroitu teraz prichádza Chevrolet Camaro Z/28.R, ktorý v tímoch Stevenson Motorsports a CKS Autosport vyštartuje do seriálu IMSA Continental Tires sportscar Challenge v triede GS. Pozoruhodným rysom tohto vozidla je jeho dosť technická príbuznosť so sériovým modelom Chevrolet Camaro Z/28.

Chevrolet Camaro Z28.R 1.jpgChevrolet Camaro Z28.R 2.jpgChevrolet Camaro Z28.R 3.jpg
Závodné Camaro Z/28.R má prekvapivo blízko k sériovému prevedeniu Z/28

"Okrem predpísanej (bezpečnostnej) výbavy a špecifických súčastí závesov kolies nutných pre vytrvalostné závody má Z/28.R blízko k sériovému prevedeniu," tvrdí Mark Kent, šéf oddelenia Chevrolet Racing. Pod prednou kapotou sa nachádza osemvalec LS7 s objemom 7,0 l a vzadu nájdeme samosvorný diferenciál, to všetko zo sériového Camara Z/28. Pozornosti neujdú ani niektoré prevzaté aerodynamické doplnky vrátane pozoruhodných nábehových plôch pred prednými kolesami.

Pripomeňme, že model Camaro Z/28 vrátil do života svoje slávne meno v rámci faceliftu celej rade Camaro na jar minulého roka. V októbri potom vyrazil popasovať sa s renomovanou konkurenciou na severnú slučku Nürburgringu a jeho účasť rozhodne fiaskom neskončila, naopak potvrdila, že dôkladnosť vývojového tímu sa vyplatila: Camaro Z/28 zašlo okruh za 7:37:47, čo je lepší výsledok než napríklad pri vozidle Porsche 911 Carrera S. Na začiatku decembra sme sa podrobne venovali starostlivo vyladenej aerodynamike Camara Z/28.

Nový špeciál Camaro Z/28.R znamená všestranný pokrok oproti doterajšiemu modelu Camaro GS.R, ktorý v uplynulých troch sezónach šampionátu IMSA Continental Tires sportscar oslávil rad víťazstiev. Možno predpokladať, že skúsenosti z prevádzky Camara Z/28.R sa v priebehu času premietnu aj do sériového prevedenia Camaro Z/28.R. A tak by to v motoristickom športe malo byť.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY