vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28.R: špeciál veľmi blízky sériovej podobe

Značka Chevrolet predstavila svoj pretekárske vozidlo pre šampionát IMSA Continental Tires sportscar. Prekvapí tesnou technickou príbuznosťou so sériovým modelom Camaro Z/28.
Chevrolet Camaro Z/28.R: špeciál veľmi blízky sériovej podobe

V posledných dňoch je to už druhý nový závodný model od Chevroletu. Po špeciálu Corvette C7.R z Detroitu teraz prichádza Chevrolet Camaro Z/28.R, ktorý v tímoch Stevenson Motorsports a CKS Autosport vyštartuje do seriálu IMSA Continental Tires sportscar Challenge v triede GS. Pozoruhodným rysom tohto vozidla je jeho dosť technická príbuznosť so sériovým modelom Chevrolet Camaro Z/28.

Chevrolet Camaro Z28.R 1.jpgChevrolet Camaro Z28.R 2.jpgChevrolet Camaro Z28.R 3.jpg
Závodné Camaro Z/28.R má prekvapivo blízko k sériovému prevedeniu Z/28

"Okrem predpísanej (bezpečnostnej) výbavy a špecifických súčastí závesov kolies nutných pre vytrvalostné závody má Z/28.R blízko k sériovému prevedeniu," tvrdí Mark Kent, šéf oddelenia Chevrolet Racing. Pod prednou kapotou sa nachádza osemvalec LS7 s objemom 7,0 l a vzadu nájdeme samosvorný diferenciál, to všetko zo sériového Camara Z/28. Pozornosti neujdú ani niektoré prevzaté aerodynamické doplnky vrátane pozoruhodných nábehových plôch pred prednými kolesami.

Pripomeňme, že model Camaro Z/28 vrátil do života svoje slávne meno v rámci faceliftu celej rade Camaro na jar minulého roka. V októbri potom vyrazil popasovať sa s renomovanou konkurenciou na severnú slučku Nürburgringu a jeho účasť rozhodne fiaskom neskončila, naopak potvrdila, že dôkladnosť vývojového tímu sa vyplatila: Camaro Z/28 zašlo okruh za 7:37:47, čo je lepší výsledok než napríklad pri vozidle Porsche 911 Carrera S. Na začiatku decembra sme sa podrobne venovali starostlivo vyladenej aerodynamike Camara Z/28.

Nový špeciál Camaro Z/28.R znamená všestranný pokrok oproti doterajšiemu modelu Camaro GS.R, ktorý v uplynulých troch sezónach šampionátu IMSA Continental Tires sportscar oslávil rad víťazstiev. Možno predpokladať, že skúsenosti z prevádzky Camara Z/28.R sa v priebehu času premietnu aj do sériového prevedenia Camaro Z/28.R. A tak by to v motoristickom športe malo byť.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY