vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28.R: špeciál veľmi blízky sériovej podobe

Značka Chevrolet predstavila svoj pretekárske vozidlo pre šampionát IMSA Continental Tires sportscar. Prekvapí tesnou technickou príbuznosťou so sériovým modelom Camaro Z/28.
Chevrolet Camaro Z/28.R: špeciál veľmi blízky sériovej podobe

V posledných dňoch je to už druhý nový závodný model od Chevroletu. Po špeciálu Corvette C7.R z Detroitu teraz prichádza Chevrolet Camaro Z/28.R, ktorý v tímoch Stevenson Motorsports a CKS Autosport vyštartuje do seriálu IMSA Continental Tires sportscar Challenge v triede GS. Pozoruhodným rysom tohto vozidla je jeho dosť technická príbuznosť so sériovým modelom Chevrolet Camaro Z/28.

Chevrolet Camaro Z28.R 1.jpgChevrolet Camaro Z28.R 2.jpgChevrolet Camaro Z28.R 3.jpg
Závodné Camaro Z/28.R má prekvapivo blízko k sériovému prevedeniu Z/28

"Okrem predpísanej (bezpečnostnej) výbavy a špecifických súčastí závesov kolies nutných pre vytrvalostné závody má Z/28.R blízko k sériovému prevedeniu," tvrdí Mark Kent, šéf oddelenia Chevrolet Racing. Pod prednou kapotou sa nachádza osemvalec LS7 s objemom 7,0 l a vzadu nájdeme samosvorný diferenciál, to všetko zo sériového Camara Z/28. Pozornosti neujdú ani niektoré prevzaté aerodynamické doplnky vrátane pozoruhodných nábehových plôch pred prednými kolesami.

Pripomeňme, že model Camaro Z/28 vrátil do života svoje slávne meno v rámci faceliftu celej rade Camaro na jar minulého roka. V októbri potom vyrazil popasovať sa s renomovanou konkurenciou na severnú slučku Nürburgringu a jeho účasť rozhodne fiaskom neskončila, naopak potvrdila, že dôkladnosť vývojového tímu sa vyplatila: Camaro Z/28 zašlo okruh za 7:37:47, čo je lepší výsledok než napríklad pri vozidle Porsche 911 Carrera S. Na začiatku decembra sme sa podrobne venovali starostlivo vyladenej aerodynamike Camara Z/28.

Nový špeciál Camaro Z/28.R znamená všestranný pokrok oproti doterajšiemu modelu Camaro GS.R, ktorý v uplynulých troch sezónach šampionátu IMSA Continental Tires sportscar oslávil rad víťazstiev. Možno predpokladať, že skúsenosti z prevádzky Camara Z/28.R sa v priebehu času premietnu aj do sériového prevedenia Camaro Z/28.R. A tak by to v motoristickom športe malo byť.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY