vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28.R: špeciál veľmi blízky sériovej podobe

Značka Chevrolet predstavila svoj pretekárske vozidlo pre šampionát IMSA Continental Tires sportscar. Prekvapí tesnou technickou príbuznosťou so sériovým modelom Camaro Z/28.
Chevrolet Camaro Z/28.R: špeciál veľmi blízky sériovej podobe

V posledných dňoch je to už druhý nový závodný model od Chevroletu. Po špeciálu Corvette C7.R z Detroitu teraz prichádza Chevrolet Camaro Z/28.R, ktorý v tímoch Stevenson Motorsports a CKS Autosport vyštartuje do seriálu IMSA Continental Tires sportscar Challenge v triede GS. Pozoruhodným rysom tohto vozidla je jeho dosť technická príbuznosť so sériovým modelom Chevrolet Camaro Z/28.

Chevrolet Camaro Z28.R 1.jpgChevrolet Camaro Z28.R 2.jpgChevrolet Camaro Z28.R 3.jpg
Závodné Camaro Z/28.R má prekvapivo blízko k sériovému prevedeniu Z/28

"Okrem predpísanej (bezpečnostnej) výbavy a špecifických súčastí závesov kolies nutných pre vytrvalostné závody má Z/28.R blízko k sériovému prevedeniu," tvrdí Mark Kent, šéf oddelenia Chevrolet Racing. Pod prednou kapotou sa nachádza osemvalec LS7 s objemom 7,0 l a vzadu nájdeme samosvorný diferenciál, to všetko zo sériového Camara Z/28. Pozornosti neujdú ani niektoré prevzaté aerodynamické doplnky vrátane pozoruhodných nábehových plôch pred prednými kolesami.

Pripomeňme, že model Camaro Z/28 vrátil do života svoje slávne meno v rámci faceliftu celej rade Camaro na jar minulého roka. V októbri potom vyrazil popasovať sa s renomovanou konkurenciou na severnú slučku Nürburgringu a jeho účasť rozhodne fiaskom neskončila, naopak potvrdila, že dôkladnosť vývojového tímu sa vyplatila: Camaro Z/28 zašlo okruh za 7:37:47, čo je lepší výsledok než napríklad pri vozidle Porsche 911 Carrera S. Na začiatku decembra sme sa podrobne venovali starostlivo vyladenej aerodynamike Camara Z/28.

Nový špeciál Camaro Z/28.R znamená všestranný pokrok oproti doterajšiemu modelu Camaro GS.R, ktorý v uplynulých troch sezónach šampionátu IMSA Continental Tires sportscar oslávil rad víťazstiev. Možno predpokladať, že skúsenosti z prevádzky Camara Z/28.R sa v priebehu času premietnu aj do sériového prevedenia Camaro Z/28.R. A tak by to v motoristickom športe malo byť.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY