vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28.R: špeciál veľmi blízky sériovej podobe

Značka Chevrolet predstavila svoj pretekárske vozidlo pre šampionát IMSA Continental Tires sportscar. Prekvapí tesnou technickou príbuznosťou so sériovým modelom Camaro Z/28.
Chevrolet Camaro Z/28.R: špeciál veľmi blízky sériovej podobe

V posledných dňoch je to už druhý nový závodný model od Chevroletu. Po špeciálu Corvette C7.R z Detroitu teraz prichádza Chevrolet Camaro Z/28.R, ktorý v tímoch Stevenson Motorsports a CKS Autosport vyštartuje do seriálu IMSA Continental Tires sportscar Challenge v triede GS. Pozoruhodným rysom tohto vozidla je jeho dosť technická príbuznosť so sériovým modelom Chevrolet Camaro Z/28.

Chevrolet Camaro Z28.R 1.jpgChevrolet Camaro Z28.R 2.jpgChevrolet Camaro Z28.R 3.jpg
Závodné Camaro Z/28.R má prekvapivo blízko k sériovému prevedeniu Z/28

"Okrem predpísanej (bezpečnostnej) výbavy a špecifických súčastí závesov kolies nutných pre vytrvalostné závody má Z/28.R blízko k sériovému prevedeniu," tvrdí Mark Kent, šéf oddelenia Chevrolet Racing. Pod prednou kapotou sa nachádza osemvalec LS7 s objemom 7,0 l a vzadu nájdeme samosvorný diferenciál, to všetko zo sériového Camara Z/28. Pozornosti neujdú ani niektoré prevzaté aerodynamické doplnky vrátane pozoruhodných nábehových plôch pred prednými kolesami.

Pripomeňme, že model Camaro Z/28 vrátil do života svoje slávne meno v rámci faceliftu celej rade Camaro na jar minulého roka. V októbri potom vyrazil popasovať sa s renomovanou konkurenciou na severnú slučku Nürburgringu a jeho účasť rozhodne fiaskom neskončila, naopak potvrdila, že dôkladnosť vývojového tímu sa vyplatila: Camaro Z/28 zašlo okruh za 7:37:47, čo je lepší výsledok než napríklad pri vozidle Porsche 911 Carrera S. Na začiatku decembra sme sa podrobne venovali starostlivo vyladenej aerodynamike Camara Z/28.

Nový špeciál Camaro Z/28.R znamená všestranný pokrok oproti doterajšiemu modelu Camaro GS.R, ktorý v uplynulých troch sezónach šampionátu IMSA Continental Tires sportscar oslávil rad víťazstiev. Možno predpokladať, že skúsenosti z prevádzky Camara Z/28.R sa v priebehu času premietnu aj do sériového prevedenia Camaro Z/28.R. A tak by to v motoristickom športe malo byť.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY