vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje ako zvýši prítlak

Pozrite sa, akým spôsobom konštruktéri nového Chevroleta Camaro Z/28 zapracovali na jeho jazdných vlastnostiach.
Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje ako zvýši prítlak

Špičkové verzie amerických športových vozidiel s klasickou koncepciou pohonnej sústavy boli (a v mnohých prípadoch stále sú) veľmi rýchle, ale jazdili (a bohužiaľ často stále jazdia) hlavne rovno. Doba však pokročila a aj americkí zákazníci chcú auto, ktoré bude zatáčať a ktoré bude konkurencieschopné aj na okruh s ostrými zákrutami. GM zdôrazňuje niektoré prvky, ktoré použil u nového Chevroletu Camaro Z/2.

Chevrolet Camaro Z28 09.jpgChevrolet Camaro Z28 01.jpgChevrolet Camaro Z28 02.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 1.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 2.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 3.jpg
Chevrolet Camaro Z/28: znázornenie obtekania vzduchu

Model Camaro Z/28 vrátil do života svoje slávne meno v rámci faceliftu celej rady Camaro na jar tohto roku. V októbri vyrazil popasovať sa s renomovanou konkurenciou na Severnú slučku Nürburgringu a jeho účasť rozhodne fiaskom neskončila, ale potvrdila, že dôkladnosť vývojového tímu sa vyplatila: Camaro Z/28 zašlo okruh za 7:37:47, čo je lepší výsledok než napríklad pri vozidlách Porsche 911 Carrera S, Lamborghini Murciálago, ale aj Mercedes - Benz SLS AMG.

Z/28 nadväzuje na Camaro SS, ale oproti nemu sa líši celou radou rysov vrátane hmotnosti, ktorá je o 45 kg nižšia. Dôsledné ladenie detailov v aerodynamickom tuneli prinieslo zvýšenie prítlaku o plných 200 kg pri rýchlosti 241 km/h, pričom 114 kg z tejto hodnoty priniesli modifikácie predného nárazníka s výrazným lízatkom. Ďalšie zlepšenie prinesú nábehové plochy pred prednými kolesami a novo tvarovaný kryt pod motorom.

Upravené prítlačné krídlo na veku batožinového priestoru dostalo malú zvislú hranu na svojej zadnej hrane , ktoré okrem zvýšenia prítlaku vo vyšších rýchlostiach zlepšuje aj stabilitu vozidla a jeho reakcie na pokyny volantom. Ďalšou kapitolou je nová kapota z uhlíkových kompozitov. Jej masívne prieduchy odvádzajú vzduch priamejšie cestou od chladičov vrchom motora nad strechu vozidla namiesto vedenia vzduchu pod auto, čo zlepšuje účinnosť chladenia a zároveň prispieva k zníženiu aerodynamických strát a zvýšenie prítlaku.

Ďalšie úpravy aerodynamiky sa potom podieľajú na zlepšení chladenia výfukovej sústavy a prispievajú k plynulejšiemu prúdeniu obtekajúceho vzduchu okolo karosérie vozidla aj pod jeho spodkom. Úpravám sa neubránili ani mriežky v prove Camara Z/28, ktorým oproti Camaru SS chýbajú hmlovky, ale obsahujú nábehy k vedeniu vzduchu k predným brzdám.

Chevrolet Camaro Z28 07.jpgChevrolet Camaro Z28 04.jpgChevrolet Camaro Z28 05.jpgChevrolet Camaro Z28 06.jpgChevrolet Camaro Z28 03.jpgChevrolet Camaro Z28 08.jpg
Chevrolet Camaro Z/28, návrat slávneho mena

Pripomeňme, že o pohon modelu Camaro Z/28 sa stará sedemlitrový osemvalec LS7 s výkonom 505 koní (373 kW) a krútiacim momentom 637 Nm, na ktorý nadväzuje šesťstupňová, manuálne radená (!) prevodovka. Pohon zadných kolies je samozrejmosťou.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY