vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje ako zvýši prítlak

Pozrite sa, akým spôsobom konštruktéri nového Chevroleta Camaro Z/28 zapracovali na jeho jazdných vlastnostiach.
Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje ako zvýši prítlak

Špičkové verzie amerických športových vozidiel s klasickou koncepciou pohonnej sústavy boli (a v mnohých prípadoch stále sú) veľmi rýchle, ale jazdili (a bohužiaľ často stále jazdia) hlavne rovno. Doba však pokročila a aj americkí zákazníci chcú auto, ktoré bude zatáčať a ktoré bude konkurencieschopné aj na okruh s ostrými zákrutami. GM zdôrazňuje niektoré prvky, ktoré použil u nového Chevroletu Camaro Z/2.

Chevrolet Camaro Z28 09.jpgChevrolet Camaro Z28 01.jpgChevrolet Camaro Z28 02.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 1.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 2.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 3.jpg
Chevrolet Camaro Z/28: znázornenie obtekania vzduchu

Model Camaro Z/28 vrátil do života svoje slávne meno v rámci faceliftu celej rady Camaro na jar tohto roku. V októbri vyrazil popasovať sa s renomovanou konkurenciou na Severnú slučku Nürburgringu a jeho účasť rozhodne fiaskom neskončila, ale potvrdila, že dôkladnosť vývojového tímu sa vyplatila: Camaro Z/28 zašlo okruh za 7:37:47, čo je lepší výsledok než napríklad pri vozidlách Porsche 911 Carrera S, Lamborghini Murciálago, ale aj Mercedes - Benz SLS AMG.

Z/28 nadväzuje na Camaro SS, ale oproti nemu sa líši celou radou rysov vrátane hmotnosti, ktorá je o 45 kg nižšia. Dôsledné ladenie detailov v aerodynamickom tuneli prinieslo zvýšenie prítlaku o plných 200 kg pri rýchlosti 241 km/h, pričom 114 kg z tejto hodnoty priniesli modifikácie predného nárazníka s výrazným lízatkom. Ďalšie zlepšenie prinesú nábehové plochy pred prednými kolesami a novo tvarovaný kryt pod motorom.

Upravené prítlačné krídlo na veku batožinového priestoru dostalo malú zvislú hranu na svojej zadnej hrane , ktoré okrem zvýšenia prítlaku vo vyšších rýchlostiach zlepšuje aj stabilitu vozidla a jeho reakcie na pokyny volantom. Ďalšou kapitolou je nová kapota z uhlíkových kompozitov. Jej masívne prieduchy odvádzajú vzduch priamejšie cestou od chladičov vrchom motora nad strechu vozidla namiesto vedenia vzduchu pod auto, čo zlepšuje účinnosť chladenia a zároveň prispieva k zníženiu aerodynamických strát a zvýšenie prítlaku.

Ďalšie úpravy aerodynamiky sa potom podieľajú na zlepšení chladenia výfukovej sústavy a prispievajú k plynulejšiemu prúdeniu obtekajúceho vzduchu okolo karosérie vozidla aj pod jeho spodkom. Úpravám sa neubránili ani mriežky v prove Camara Z/28, ktorým oproti Camaru SS chýbajú hmlovky, ale obsahujú nábehy k vedeniu vzduchu k predným brzdám.

Chevrolet Camaro Z28 07.jpgChevrolet Camaro Z28 04.jpgChevrolet Camaro Z28 05.jpgChevrolet Camaro Z28 06.jpgChevrolet Camaro Z28 03.jpgChevrolet Camaro Z28 08.jpg
Chevrolet Camaro Z/28, návrat slávneho mena

Pripomeňme, že o pohon modelu Camaro Z/28 sa stará sedemlitrový osemvalec LS7 s výkonom 505 koní (373 kW) a krútiacim momentom 637 Nm, na ktorý nadväzuje šesťstupňová, manuálne radená (!) prevodovka. Pohon zadných kolies je samozrejmosťou.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY