vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje ako zvýši prítlak

Pozrite sa, akým spôsobom konštruktéri nového Chevroleta Camaro Z/28 zapracovali na jeho jazdných vlastnostiach.
Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje ako zvýši prítlak

Špičkové verzie amerických športových vozidiel s klasickou koncepciou pohonnej sústavy boli (a v mnohých prípadoch stále sú) veľmi rýchle, ale jazdili (a bohužiaľ často stále jazdia) hlavne rovno. Doba však pokročila a aj americkí zákazníci chcú auto, ktoré bude zatáčať a ktoré bude konkurencieschopné aj na okruh s ostrými zákrutami. GM zdôrazňuje niektoré prvky, ktoré použil u nového Chevroletu Camaro Z/2.

Chevrolet Camaro Z28 09.jpgChevrolet Camaro Z28 01.jpgChevrolet Camaro Z28 02.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 1.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 2.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 3.jpg
Chevrolet Camaro Z/28: znázornenie obtekania vzduchu

Model Camaro Z/28 vrátil do života svoje slávne meno v rámci faceliftu celej rady Camaro na jar tohto roku. V októbri vyrazil popasovať sa s renomovanou konkurenciou na Severnú slučku Nürburgringu a jeho účasť rozhodne fiaskom neskončila, ale potvrdila, že dôkladnosť vývojového tímu sa vyplatila: Camaro Z/28 zašlo okruh za 7:37:47, čo je lepší výsledok než napríklad pri vozidlách Porsche 911 Carrera S, Lamborghini Murciálago, ale aj Mercedes - Benz SLS AMG.

Z/28 nadväzuje na Camaro SS, ale oproti nemu sa líši celou radou rysov vrátane hmotnosti, ktorá je o 45 kg nižšia. Dôsledné ladenie detailov v aerodynamickom tuneli prinieslo zvýšenie prítlaku o plných 200 kg pri rýchlosti 241 km/h, pričom 114 kg z tejto hodnoty priniesli modifikácie predného nárazníka s výrazným lízatkom. Ďalšie zlepšenie prinesú nábehové plochy pred prednými kolesami a novo tvarovaný kryt pod motorom.

Upravené prítlačné krídlo na veku batožinového priestoru dostalo malú zvislú hranu na svojej zadnej hrane , ktoré okrem zvýšenia prítlaku vo vyšších rýchlostiach zlepšuje aj stabilitu vozidla a jeho reakcie na pokyny volantom. Ďalšou kapitolou je nová kapota z uhlíkových kompozitov. Jej masívne prieduchy odvádzajú vzduch priamejšie cestou od chladičov vrchom motora nad strechu vozidla namiesto vedenia vzduchu pod auto, čo zlepšuje účinnosť chladenia a zároveň prispieva k zníženiu aerodynamických strát a zvýšenie prítlaku.

Ďalšie úpravy aerodynamiky sa potom podieľajú na zlepšení chladenia výfukovej sústavy a prispievajú k plynulejšiemu prúdeniu obtekajúceho vzduchu okolo karosérie vozidla aj pod jeho spodkom. Úpravám sa neubránili ani mriežky v prove Camara Z/28, ktorým oproti Camaru SS chýbajú hmlovky, ale obsahujú nábehy k vedeniu vzduchu k predným brzdám.

Chevrolet Camaro Z28 07.jpgChevrolet Camaro Z28 04.jpgChevrolet Camaro Z28 05.jpgChevrolet Camaro Z28 06.jpgChevrolet Camaro Z28 03.jpgChevrolet Camaro Z28 08.jpg
Chevrolet Camaro Z/28, návrat slávneho mena

Pripomeňme, že o pohon modelu Camaro Z/28 sa stará sedemlitrový osemvalec LS7 s výkonom 505 koní (373 kW) a krútiacim momentom 637 Nm, na ktorý nadväzuje šesťstupňová, manuálne radená (!) prevodovka. Pohon zadných kolies je samozrejmosťou.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY