vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 s obrysom znaku "Flowtie" pre lepšie chladenie

Konštruktéri Chevroletu idú pri ladení aerodynamiky svojho Camara Z/28 naozaj do detailov...
Chevrolet Camaro Z/28 s obrysom znaku "Flowtie" pre lepšie chladenie

Už pred časom sme vás informovali o starostlivých aerodynamických modifikáciách Camara Z/28 smerujúcich k zvýšeniu prítlaku a zlepšeniu chladenia. Jadrom špeciálneho riešenia je kapota z uhlíkových kompozitov. Jej masívne prieduchy odvádzajú vzduch priamejšou cestou od chladičov vrchom motora nad strechu vozidla namiesto vedenia vzduchu pod auto, čo zlepšuje účinnosť chladenia a zároveň prispieva k zníženiu aerodynamických strát a zvýšenie prítlaku.

Camaro 1.jpgCamaro 3.jpgCamaro 6.jpgCamaro 5.jpg Camaro 2.jpg
Upravený znak na maske chladiče má Camaru Z/28 zaistiť hlavne lepšie chladenie

Úpravám sa neubránili ani mriežky na maske Camara Z/28, ktorým oproti Camaru SS chýbajú hmlovky, ale obsahujú nábehy k vedeniu vzduchu k predným brzdám. Úplnou novinkou je však upravená maska ​​chladiča, ktorej teraz chýba bežné logo Chevroletu známe ako "Bowtie", teda motýlik. Na jeho mieste sa objavuje teraz iba jeho obrys, ktorý autori premenovali novotvarom "Flowtie". Podľa tvorcov toto zdanlivo banálne riešenie znižuje odpor vzduchu a uľahčuje prístup vzduchu k chladičom. S ohľadom na celkom veľké rozmery "motýliku" Chevrolet na tom zrejme naozaj niečo bude...

Pripomeňme ešte, že o pohon modelu Camaro Z/28 sa stará sedemlitrový osemvalec LS7 s výkonom 505 koní (373 kW) a krútiacim momentom 637 Nm, na ktorý nadväzuje šesťstupňová, manuálne radená prevodovka. Vlani v októbri sa jeden z vozov tejto rady blysol na Nürburgringu, kde zašiel Severnú slučku vo veľmi slušnom čase 7:37:47.


 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY