vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 s obrysom znaku "Flowtie" pre lepšie chladenie

Konštruktéri Chevroletu idú pri ladení aerodynamiky svojho Camara Z/28 naozaj do detailov...
Chevrolet Camaro Z/28 s obrysom znaku "Flowtie" pre lepšie chladenie

Už pred časom sme vás informovali o starostlivých aerodynamických modifikáciách Camara Z/28 smerujúcich k zvýšeniu prítlaku a zlepšeniu chladenia. Jadrom špeciálneho riešenia je kapota z uhlíkových kompozitov. Jej masívne prieduchy odvádzajú vzduch priamejšou cestou od chladičov vrchom motora nad strechu vozidla namiesto vedenia vzduchu pod auto, čo zlepšuje účinnosť chladenia a zároveň prispieva k zníženiu aerodynamických strát a zvýšenie prítlaku.

Camaro 1.jpgCamaro 3.jpgCamaro 6.jpgCamaro 5.jpg Camaro 2.jpg
Upravený znak na maske chladiče má Camaru Z/28 zaistiť hlavne lepšie chladenie

Úpravám sa neubránili ani mriežky na maske Camara Z/28, ktorým oproti Camaru SS chýbajú hmlovky, ale obsahujú nábehy k vedeniu vzduchu k predným brzdám. Úplnou novinkou je však upravená maska ​​chladiča, ktorej teraz chýba bežné logo Chevroletu známe ako "Bowtie", teda motýlik. Na jeho mieste sa objavuje teraz iba jeho obrys, ktorý autori premenovali novotvarom "Flowtie". Podľa tvorcov toto zdanlivo banálne riešenie znižuje odpor vzduchu a uľahčuje prístup vzduchu k chladičom. S ohľadom na celkom veľké rozmery "motýliku" Chevrolet na tom zrejme naozaj niečo bude...

Pripomeňme ešte, že o pohon modelu Camaro Z/28 sa stará sedemlitrový osemvalec LS7 s výkonom 505 koní (373 kW) a krútiacim momentom 637 Nm, na ktorý nadväzuje šesťstupňová, manuálne radená prevodovka. Vlani v októbri sa jeden z vozov tejto rady blysol na Nürburgringu, kde zašiel Severnú slučku vo veľmi slušnom čase 7:37:47.


 

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY