vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 s obrysom znaku "Flowtie" pre lepšie chladenie

Konštruktéri Chevroletu idú pri ladení aerodynamiky svojho Camara Z/28 naozaj do detailov...
Chevrolet Camaro Z/28 s obrysom znaku "Flowtie" pre lepšie chladenie

Už pred časom sme vás informovali o starostlivých aerodynamických modifikáciách Camara Z/28 smerujúcich k zvýšeniu prítlaku a zlepšeniu chladenia. Jadrom špeciálneho riešenia je kapota z uhlíkových kompozitov. Jej masívne prieduchy odvádzajú vzduch priamejšou cestou od chladičov vrchom motora nad strechu vozidla namiesto vedenia vzduchu pod auto, čo zlepšuje účinnosť chladenia a zároveň prispieva k zníženiu aerodynamických strát a zvýšenie prítlaku.

Camaro 1.jpgCamaro 3.jpgCamaro 6.jpgCamaro 5.jpg Camaro 2.jpg
Upravený znak na maske chladiče má Camaru Z/28 zaistiť hlavne lepšie chladenie

Úpravám sa neubránili ani mriežky na maske Camara Z/28, ktorým oproti Camaru SS chýbajú hmlovky, ale obsahujú nábehy k vedeniu vzduchu k predným brzdám. Úplnou novinkou je však upravená maska ​​chladiča, ktorej teraz chýba bežné logo Chevroletu známe ako "Bowtie", teda motýlik. Na jeho mieste sa objavuje teraz iba jeho obrys, ktorý autori premenovali novotvarom "Flowtie". Podľa tvorcov toto zdanlivo banálne riešenie znižuje odpor vzduchu a uľahčuje prístup vzduchu k chladičom. S ohľadom na celkom veľké rozmery "motýliku" Chevrolet na tom zrejme naozaj niečo bude...

Pripomeňme ešte, že o pohon modelu Camaro Z/28 sa stará sedemlitrový osemvalec LS7 s výkonom 505 koní (373 kW) a krútiacim momentom 637 Nm, na ktorý nadväzuje šesťstupňová, manuálne radená prevodovka. Vlani v októbri sa jeden z vozov tejto rady blysol na Nürburgringu, kde zašiel Severnú slučku vo veľmi slušnom čase 7:37:47.


 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY