vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 s obrysom znaku "Flowtie" pre lepšie chladenie

Konštruktéri Chevroletu idú pri ladení aerodynamiky svojho Camara Z/28 naozaj do detailov...
Chevrolet Camaro Z/28 s obrysom znaku "Flowtie" pre lepšie chladenie

Už pred časom sme vás informovali o starostlivých aerodynamických modifikáciách Camara Z/28 smerujúcich k zvýšeniu prítlaku a zlepšeniu chladenia. Jadrom špeciálneho riešenia je kapota z uhlíkových kompozitov. Jej masívne prieduchy odvádzajú vzduch priamejšou cestou od chladičov vrchom motora nad strechu vozidla namiesto vedenia vzduchu pod auto, čo zlepšuje účinnosť chladenia a zároveň prispieva k zníženiu aerodynamických strát a zvýšenie prítlaku.

Camaro 1.jpgCamaro 3.jpgCamaro 6.jpgCamaro 5.jpg Camaro 2.jpg
Upravený znak na maske chladiče má Camaru Z/28 zaistiť hlavne lepšie chladenie

Úpravám sa neubránili ani mriežky na maske Camara Z/28, ktorým oproti Camaru SS chýbajú hmlovky, ale obsahujú nábehy k vedeniu vzduchu k predným brzdám. Úplnou novinkou je však upravená maska ​​chladiča, ktorej teraz chýba bežné logo Chevroletu známe ako "Bowtie", teda motýlik. Na jeho mieste sa objavuje teraz iba jeho obrys, ktorý autori premenovali novotvarom "Flowtie". Podľa tvorcov toto zdanlivo banálne riešenie znižuje odpor vzduchu a uľahčuje prístup vzduchu k chladičom. S ohľadom na celkom veľké rozmery "motýliku" Chevrolet na tom zrejme naozaj niečo bude...

Pripomeňme ešte, že o pohon modelu Camaro Z/28 sa stará sedemlitrový osemvalec LS7 s výkonom 505 koní (373 kW) a krútiacim momentom 637 Nm, na ktorý nadväzuje šesťstupňová, manuálne radená prevodovka. Vlani v októbri sa jeden z vozov tejto rady blysol na Nürburgringu, kde zašiel Severnú slučku vo veľmi slušnom čase 7:37:47.


 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY