vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 podrobne a na videu z Nürburgring Nordschleife

Americký svalovec Chevy Camaro v športovej variante Z/28 sa vybral na obávanú Severnú slučku Nürburgringu, aby na diaľku zmeral sily s konkurenciou.
Chevrolet Camaro Z/28 podrobne a na videu z Nürburgring Nordschleife

Nová Z/28 nie je najvýkonnejšou verziou nového Camara, táto pocta zostáva vyhradené modelu ZL1. Je ale "nejokruhovejšia", a najviac vhodná pre jazdu na pretekárskej trati. CAMARO Z/28 Chevrolet odpovedá na konkurenčný Mustang Boss 302.

Namiesto kompresorom preplňovaného motora má Camaro Z/28 atmosféricky plnený vidlicový osemvalec LS7 s objemom rovných siedmich litrov (!) s titánovými sacími ventilmi, suchou vaňou a špeciálnym sacím aj výfukovým traktom.

Americká Carrera „RS“

history-1.jpg

Prvé Camaro Z/28 z roku 1967 bolo určené pre preteky triedy Trans-Am 2 Amerického klubu športových vozidiel. Malo odhlučnený motor V8 5,0 l, rýchlejšie riadenie a okruhový podvozok. Klimatizácia alebo samočinná prevodovka naopak chýbali.

Výsledkom je "najmenej" 373 kW (507 koní) a 637 Nm, najvyššie otáčky 7000 min-1. Silu motora prenáša na zadné kolesá šesťstupňový manuál Tremec TR060 cez samosvorný diferenciál so slimáčím ozubením. Prevodovka aj diferenciál majú chladiaci okruh s dostatočným výkonom pre okruhové nasadenie.

Hlavnou devízou podvozku sú nové tlmiče pruženia, ktoré umožňujú nastavenie ťahového a tlakového útlmu vždy pre rýchly a pomalý zdvih kolesa zvlášť. Prácu tlmičom navyše uľahčujú samotné kolesá, ktoré sú aj s 19-palcovým pneumatikami v súčte o 19 kg ľahšie ako dvadsiatky na Camare SS. Ťažisko kleslo o 33 mm.

Pneumatiky Pirelli majú vpredu i vzadu zhodný rozmer 305/30 ZR19. Jedná sa o prvú sériovú aplikáciu nového typu pneumatík s obchodným označením Pzero Trofeo R a podľa Chevroletu aj o najširšie predné obutie medzi všetkými sériovými autami.

Najmä vďaka tomu sa Camaro Z/28 pýši bočným zrýchlením 1,05 g a záporným pozdĺžne zrýchleným 1,5 g pri brzdení. To mimochodom zaobstarávajú brzdy Brembo s kotúčmi 394x36 mm a šesťpiestikovými strmeňmi vpredu a 390x32 mm so štvorpiestkovými brzdičmi vzadu. Mimochodom, kotúče sú z karbónového kompozitu. Kto povedal, že americké športiaky musia byť technicky primitívne?

Dôkladná odtučňovacia kúra spočívala v odstránení sady na opravu pneumatík, odhlučňovacích materiálov a čalúnenia batožinového priestoru v kombinácii s inštaláciou menších batérii a tenšieho zadného okna (3,2 vs 3,5 mm). Klimatizácia sa dodáva iba na želanie a xenóny či hmlovky nedostanete na Z28 vôbec.

Vďaka tomu všetkému je Z/28 o 45 kg ľahšie ako Camaro SS s atmosféricky plneným motorom, oproti preplňovanému Camaru ZL1 činí úspora dokonca 136 kg.

Sada aerodynamických úprav obsahuje aj funkčný difúzor a podľa výrobcu generuje "v okruhových rýchlostiach" skutočný prítlak. Konkrétnymi hodnotami sa však Chevrolet nepochválil.

To, že auto ako celok funguje, dokazuje toto nové video. Chevrolet Camaro Z/28 prešiel Nordschleife v čase 7:37:47. Iste, v porovnaní s rekordnou jazdou Porsche 918 Spyder žiadna senzácia, ale výsledok je o štyri desatiny lepší ako v prípade aktuálneho Porsche 911 Carrera S. Závidieť môžu aj o viac ako dve sekundy pomalšie Lamborghini Murciélago či Mercedes-Benz SLS AMG.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY