vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 na brzde: 455 koní a cez 569 Nm!

Zrejme vôbec prvýkrát sa k nezávislej skúške výkonu dostavila významná novinka Chevrolet Camaro Z/28. Za deklarovanými hodnotami mierne zaostala, ale vyslovene prúser to rozhodne nebol!
Chevrolet Camaro Z/28 na brzde: 455 koní a cez 569 Nm!

Model Chevrolet Camaro Z/28 je prevratný nielen v rade Camaro, ale aj v dejinnom kontexte amerických muscle cars. Ide totiž o reprezentanta novej generácie produktov typických výrobcov, ktoré nijako nechýbajú v oblasti ponuky enormnej sily motora, ale zároveň pridávajú dôraz na jazdné vlastnosti, odľahčovanie a aerodynamiku. Tomu sme sa venovali už niekoľkokrát, naposledy v súvislosti s odstránením znaku na chladiči alebo pretáčaniu pneumatík na ráfikoch pri brzdení.

Americká spoločnosť Redline Motorsports teraz na svoju valcovú skúšobňu usadila Chevrolet Camaro Z/28 s tým, že vyskúša, čo sa skutočne skrýva v atmosféricky plnenom osemvalci big block LS7 s objemom 7,0 l a suchou kľukovou skriňou. Výrobca sľubuje výkon 505 koní (371 kW) a krútiaci moment 637 Nm. Nezabudnite sa pokochať pripojeným videom a pridať si pri jeho sledovaní hlasitosť zvuku!

Krivka krútiaceho momentu je celkom plochá v rozmedzí od 2 500 až k 6 000 ot./min., pričom krivka priebehu výkonu je takmer rovná v celom spektre využiteľných otáčok. Technici Redline Motorsports skúšanému vozidlu zmerali na kolesách najvyšší výkon 455,0 koní (334,7 kW) pri 5 900 ot./min. a krútiaci moment 569,34 Nm pri 4 400 ot./min. Oproti továrenským údajom ide o odchýlky mierne nad úrovňou 10%, no automobilka pochopiteľne udáva hodnoty merané na kľuke, takže pri započítaní strát prevodového ústrojenstva to nič hrozné nie je.


 

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY