vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 na brzde: 455 koní a cez 569 Nm!

Zrejme vôbec prvýkrát sa k nezávislej skúške výkonu dostavila významná novinka Chevrolet Camaro Z/28. Za deklarovanými hodnotami mierne zaostala, ale vyslovene prúser to rozhodne nebol!
Chevrolet Camaro Z/28 na brzde: 455 koní a cez 569 Nm!

Model Chevrolet Camaro Z/28 je prevratný nielen v rade Camaro, ale aj v dejinnom kontexte amerických muscle cars. Ide totiž o reprezentanta novej generácie produktov typických výrobcov, ktoré nijako nechýbajú v oblasti ponuky enormnej sily motora, ale zároveň pridávajú dôraz na jazdné vlastnosti, odľahčovanie a aerodynamiku. Tomu sme sa venovali už niekoľkokrát, naposledy v súvislosti s odstránením znaku na chladiči alebo pretáčaniu pneumatík na ráfikoch pri brzdení.

Americká spoločnosť Redline Motorsports teraz na svoju valcovú skúšobňu usadila Chevrolet Camaro Z/28 s tým, že vyskúša, čo sa skutočne skrýva v atmosféricky plnenom osemvalci big block LS7 s objemom 7,0 l a suchou kľukovou skriňou. Výrobca sľubuje výkon 505 koní (371 kW) a krútiaci moment 637 Nm. Nezabudnite sa pokochať pripojeným videom a pridať si pri jeho sledovaní hlasitosť zvuku!

Krivka krútiaceho momentu je celkom plochá v rozmedzí od 2 500 až k 6 000 ot./min., pričom krivka priebehu výkonu je takmer rovná v celom spektre využiteľných otáčok. Technici Redline Motorsports skúšanému vozidlu zmerali na kolesách najvyšší výkon 455,0 koní (334,7 kW) pri 5 900 ot./min. a krútiaci moment 569,34 Nm pri 4 400 ot./min. Oproti továrenským údajom ide o odchýlky mierne nad úrovňou 10%, no automobilka pochopiteľne udáva hodnoty merané na kľuke, takže pri započítaní strát prevodového ústrojenstva to nič hrozné nie je.


 

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY