vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 na brzde: 455 koní a cez 569 Nm!

Zrejme vôbec prvýkrát sa k nezávislej skúške výkonu dostavila významná novinka Chevrolet Camaro Z/28. Za deklarovanými hodnotami mierne zaostala, ale vyslovene prúser to rozhodne nebol!
Chevrolet Camaro Z/28 na brzde: 455 koní a cez 569 Nm!

Model Chevrolet Camaro Z/28 je prevratný nielen v rade Camaro, ale aj v dejinnom kontexte amerických muscle cars. Ide totiž o reprezentanta novej generácie produktov typických výrobcov, ktoré nijako nechýbajú v oblasti ponuky enormnej sily motora, ale zároveň pridávajú dôraz na jazdné vlastnosti, odľahčovanie a aerodynamiku. Tomu sme sa venovali už niekoľkokrát, naposledy v súvislosti s odstránením znaku na chladiči alebo pretáčaniu pneumatík na ráfikoch pri brzdení.

Americká spoločnosť Redline Motorsports teraz na svoju valcovú skúšobňu usadila Chevrolet Camaro Z/28 s tým, že vyskúša, čo sa skutočne skrýva v atmosféricky plnenom osemvalci big block LS7 s objemom 7,0 l a suchou kľukovou skriňou. Výrobca sľubuje výkon 505 koní (371 kW) a krútiaci moment 637 Nm. Nezabudnite sa pokochať pripojeným videom a pridať si pri jeho sledovaní hlasitosť zvuku!

Krivka krútiaceho momentu je celkom plochá v rozmedzí od 2 500 až k 6 000 ot./min., pričom krivka priebehu výkonu je takmer rovná v celom spektre využiteľných otáčok. Technici Redline Motorsports skúšanému vozidlu zmerali na kolesách najvyšší výkon 455,0 koní (334,7 kW) pri 5 900 ot./min. a krútiaci moment 569,34 Nm pri 4 400 ot./min. Oproti továrenským údajom ide o odchýlky mierne nad úrovňou 10%, no automobilka pochopiteľne udáva hodnoty merané na kľuke, takže pri započítaní strát prevodového ústrojenstva to nič hrozné nie je.


 

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY