vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 na brzde: 455 koní a cez 569 Nm!

Zrejme vôbec prvýkrát sa k nezávislej skúške výkonu dostavila významná novinka Chevrolet Camaro Z/28. Za deklarovanými hodnotami mierne zaostala, ale vyslovene prúser to rozhodne nebol!
Chevrolet Camaro Z/28 na brzde: 455 koní a cez 569 Nm!

Model Chevrolet Camaro Z/28 je prevratný nielen v rade Camaro, ale aj v dejinnom kontexte amerických muscle cars. Ide totiž o reprezentanta novej generácie produktov typických výrobcov, ktoré nijako nechýbajú v oblasti ponuky enormnej sily motora, ale zároveň pridávajú dôraz na jazdné vlastnosti, odľahčovanie a aerodynamiku. Tomu sme sa venovali už niekoľkokrát, naposledy v súvislosti s odstránením znaku na chladiči alebo pretáčaniu pneumatík na ráfikoch pri brzdení.

Americká spoločnosť Redline Motorsports teraz na svoju valcovú skúšobňu usadila Chevrolet Camaro Z/28 s tým, že vyskúša, čo sa skutočne skrýva v atmosféricky plnenom osemvalci big block LS7 s objemom 7,0 l a suchou kľukovou skriňou. Výrobca sľubuje výkon 505 koní (371 kW) a krútiaci moment 637 Nm. Nezabudnite sa pokochať pripojeným videom a pridať si pri jeho sledovaní hlasitosť zvuku!

Krivka krútiaceho momentu je celkom plochá v rozmedzí od 2 500 až k 6 000 ot./min., pričom krivka priebehu výkonu je takmer rovná v celom spektre využiteľných otáčok. Technici Redline Motorsports skúšanému vozidlu zmerali na kolesách najvyšší výkon 455,0 koní (334,7 kW) pri 5 900 ot./min. a krútiaci moment 569,34 Nm pri 4 400 ot./min. Oproti továrenským údajom ide o odchýlky mierne nad úrovňou 10%, no automobilka pochopiteľne udáva hodnoty merané na kľuke, takže pri započítaní strát prevodového ústrojenstva to nič hrozné nie je.


 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY