vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 na brzde: 455 koní a cez 569 Nm!

Zrejme vôbec prvýkrát sa k nezávislej skúške výkonu dostavila významná novinka Chevrolet Camaro Z/28. Za deklarovanými hodnotami mierne zaostala, ale vyslovene prúser to rozhodne nebol!
Chevrolet Camaro Z/28 na brzde: 455 koní a cez 569 Nm!

Model Chevrolet Camaro Z/28 je prevratný nielen v rade Camaro, ale aj v dejinnom kontexte amerických muscle cars. Ide totiž o reprezentanta novej generácie produktov typických výrobcov, ktoré nijako nechýbajú v oblasti ponuky enormnej sily motora, ale zároveň pridávajú dôraz na jazdné vlastnosti, odľahčovanie a aerodynamiku. Tomu sme sa venovali už niekoľkokrát, naposledy v súvislosti s odstránením znaku na chladiči alebo pretáčaniu pneumatík na ráfikoch pri brzdení.

Americká spoločnosť Redline Motorsports teraz na svoju valcovú skúšobňu usadila Chevrolet Camaro Z/28 s tým, že vyskúša, čo sa skutočne skrýva v atmosféricky plnenom osemvalci big block LS7 s objemom 7,0 l a suchou kľukovou skriňou. Výrobca sľubuje výkon 505 koní (371 kW) a krútiaci moment 637 Nm. Nezabudnite sa pokochať pripojeným videom a pridať si pri jeho sledovaní hlasitosť zvuku!

Krivka krútiaceho momentu je celkom plochá v rozmedzí od 2 500 až k 6 000 ot./min., pričom krivka priebehu výkonu je takmer rovná v celom spektre využiteľných otáčok. Technici Redline Motorsports skúšanému vozidlu zmerali na kolesách najvyšší výkon 455,0 koní (334,7 kW) pri 5 900 ot./min. a krútiaci moment 569,34 Nm pri 4 400 ot./min. Oproti továrenským údajom ide o odchýlky mierne nad úrovňou 10%, no automobilka pochopiteľne udáva hodnoty merané na kľuke, takže pri započítaní strát prevodového ústrojenstva to nič hrozné nie je.


 

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY