vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 brzdí tak dobre, až sa gumy pretáčajú na ráfikoch...

Nové Camaro Z/28 značke Chevrolet zatiaľ robí dobrú reklamu, ale tentoraz má celkom problém. Alebo ide len o súčasť propagačnej kampane...?
Chevrolet Camaro Z/28 brzdí tak dobre, až sa gumy pretáčajú na ráfikoch...

Už pred časom sme vás informovali o starostlivých aerodynamických modifikáciách Camara Z/28 smerujúcich k zvýšeniu prítlaku a zlepšeniu chladenia. Až pred týždňom sme potom poukázali na ďalšie špecifický rys: Camaro Z/28 prišlo o typický firemný znak na chladiči pre zlepšenie chladenia motora, pričom toto zdanlivo marginálne opatrenie údajne prinesie ďalšie až tri kubické metre vzduchu k chladičom za minútu. Vlani v októbri sa jeden z vozov tohto typu blysol na Nürburgringu, kde zašiel Severnú slučku vo veľmi slušnom čase 7:37:47.

Camaro gumy 1.jpgCamaro gumy 2.jpg
Predné pneumatiky Camara Z/28 sa pri prudkom brzdení pretočia na ráfikoch

Do tejto chvíle bolo všetko fajn, ale teraz prišiel problém. Ide o kolesá. Už skôr sme vás informovali o tom, že Camaro Z/28 má na predných kolesách pneumatiky široké 305 mm, čo je zrejme najväčší rozmer medzi sériovo vyrábanými automobilmi. Samozrejmosťou je vysoká priľnavosť tohto obutia v zákrutách, ale problém nastáva vo chvíli prudkého brzdenia. Brzdová sústava Brembo s uhlíkovo-keramickými kotúčmi totiž Camaru Z/28 zaisťuje tak výrazné spomalenie, že sa pneumatiky začali pri intenzívnom brzdení pretáčať na ráfikoch.

Konštruktéri Chevroletu sa pokúsili tento celkom dôležitý problém napraviť nanesením špeciálneho zdrsňujúceho náteru na dosadacie plochy ráfikov, ale ani to neprinieslo presvedčivé výsledky. Riešením sa nakoniec stalo až opieskovanie dosadacích plôch ráfikov, ktoré prispelo k zvýšeniu priľnavosti medzi pätkou pneumatiky a ráfikom.

A na záver otázka: nie je zverejnenie tohto "problému" len ďalším, hoci trocha riskantným marketingovým ťahom smerujúcim k propagácii modelu Camaro Z/28? Vzhľadom k tomu, že k tejto téme vzniklo aj oficiálne video, tak sa zdá, že zrejme áno...


 

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY