vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 brzdí tak dobre, až sa gumy pretáčajú na ráfikoch...

Nové Camaro Z/28 značke Chevrolet zatiaľ robí dobrú reklamu, ale tentoraz má celkom problém. Alebo ide len o súčasť propagačnej kampane...?
Chevrolet Camaro Z/28 brzdí tak dobre, až sa gumy pretáčajú na ráfikoch...

Už pred časom sme vás informovali o starostlivých aerodynamických modifikáciách Camara Z/28 smerujúcich k zvýšeniu prítlaku a zlepšeniu chladenia. Až pred týždňom sme potom poukázali na ďalšie špecifický rys: Camaro Z/28 prišlo o typický firemný znak na chladiči pre zlepšenie chladenia motora, pričom toto zdanlivo marginálne opatrenie údajne prinesie ďalšie až tri kubické metre vzduchu k chladičom za minútu. Vlani v októbri sa jeden z vozov tohto typu blysol na Nürburgringu, kde zašiel Severnú slučku vo veľmi slušnom čase 7:37:47.

Camaro gumy 1.jpgCamaro gumy 2.jpg
Predné pneumatiky Camara Z/28 sa pri prudkom brzdení pretočia na ráfikoch

Do tejto chvíle bolo všetko fajn, ale teraz prišiel problém. Ide o kolesá. Už skôr sme vás informovali o tom, že Camaro Z/28 má na predných kolesách pneumatiky široké 305 mm, čo je zrejme najväčší rozmer medzi sériovo vyrábanými automobilmi. Samozrejmosťou je vysoká priľnavosť tohto obutia v zákrutách, ale problém nastáva vo chvíli prudkého brzdenia. Brzdová sústava Brembo s uhlíkovo-keramickými kotúčmi totiž Camaru Z/28 zaisťuje tak výrazné spomalenie, že sa pneumatiky začali pri intenzívnom brzdení pretáčať na ráfikoch.

Konštruktéri Chevroletu sa pokúsili tento celkom dôležitý problém napraviť nanesením špeciálneho zdrsňujúceho náteru na dosadacie plochy ráfikov, ale ani to neprinieslo presvedčivé výsledky. Riešením sa nakoniec stalo až opieskovanie dosadacích plôch ráfikov, ktoré prispelo k zvýšeniu priľnavosti medzi pätkou pneumatiky a ráfikom.

A na záver otázka: nie je zverejnenie tohto "problému" len ďalším, hoci trocha riskantným marketingovým ťahom smerujúcim k propagácii modelu Camaro Z/28? Vzhľadom k tomu, že k tejto téme vzniklo aj oficiálne video, tak sa zdá, že zrejme áno...


 

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY