vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 brzdí tak dobre, až sa gumy pretáčajú na ráfikoch...

Nové Camaro Z/28 značke Chevrolet zatiaľ robí dobrú reklamu, ale tentoraz má celkom problém. Alebo ide len o súčasť propagačnej kampane...?
Chevrolet Camaro Z/28 brzdí tak dobre, až sa gumy pretáčajú na ráfikoch...

Už pred časom sme vás informovali o starostlivých aerodynamických modifikáciách Camara Z/28 smerujúcich k zvýšeniu prítlaku a zlepšeniu chladenia. Až pred týždňom sme potom poukázali na ďalšie špecifický rys: Camaro Z/28 prišlo o typický firemný znak na chladiči pre zlepšenie chladenia motora, pričom toto zdanlivo marginálne opatrenie údajne prinesie ďalšie až tri kubické metre vzduchu k chladičom za minútu. Vlani v októbri sa jeden z vozov tohto typu blysol na Nürburgringu, kde zašiel Severnú slučku vo veľmi slušnom čase 7:37:47.

Camaro gumy 1.jpgCamaro gumy 2.jpg
Predné pneumatiky Camara Z/28 sa pri prudkom brzdení pretočia na ráfikoch

Do tejto chvíle bolo všetko fajn, ale teraz prišiel problém. Ide o kolesá. Už skôr sme vás informovali o tom, že Camaro Z/28 má na predných kolesách pneumatiky široké 305 mm, čo je zrejme najväčší rozmer medzi sériovo vyrábanými automobilmi. Samozrejmosťou je vysoká priľnavosť tohto obutia v zákrutách, ale problém nastáva vo chvíli prudkého brzdenia. Brzdová sústava Brembo s uhlíkovo-keramickými kotúčmi totiž Camaru Z/28 zaisťuje tak výrazné spomalenie, že sa pneumatiky začali pri intenzívnom brzdení pretáčať na ráfikoch.

Konštruktéri Chevroletu sa pokúsili tento celkom dôležitý problém napraviť nanesením špeciálneho zdrsňujúceho náteru na dosadacie plochy ráfikov, ale ani to neprinieslo presvedčivé výsledky. Riešením sa nakoniec stalo až opieskovanie dosadacích plôch ráfikov, ktoré prispelo k zvýšeniu priľnavosti medzi pätkou pneumatiky a ráfikom.

A na záver otázka: nie je zverejnenie tohto "problému" len ďalším, hoci trocha riskantným marketingovým ťahom smerujúcim k propagácii modelu Camaro Z/28? Vzhľadom k tomu, že k tejto téme vzniklo aj oficiálne video, tak sa zdá, že zrejme áno...


 

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY