vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 brzdí tak dobre, až sa gumy pretáčajú na ráfikoch...

Nové Camaro Z/28 značke Chevrolet zatiaľ robí dobrú reklamu, ale tentoraz má celkom problém. Alebo ide len o súčasť propagačnej kampane...?
Chevrolet Camaro Z/28 brzdí tak dobre, až sa gumy pretáčajú na ráfikoch...

Už pred časom sme vás informovali o starostlivých aerodynamických modifikáciách Camara Z/28 smerujúcich k zvýšeniu prítlaku a zlepšeniu chladenia. Až pred týždňom sme potom poukázali na ďalšie špecifický rys: Camaro Z/28 prišlo o typický firemný znak na chladiči pre zlepšenie chladenia motora, pričom toto zdanlivo marginálne opatrenie údajne prinesie ďalšie až tri kubické metre vzduchu k chladičom za minútu. Vlani v októbri sa jeden z vozov tohto typu blysol na Nürburgringu, kde zašiel Severnú slučku vo veľmi slušnom čase 7:37:47.

Camaro gumy 1.jpgCamaro gumy 2.jpg
Predné pneumatiky Camara Z/28 sa pri prudkom brzdení pretočia na ráfikoch

Do tejto chvíle bolo všetko fajn, ale teraz prišiel problém. Ide o kolesá. Už skôr sme vás informovali o tom, že Camaro Z/28 má na predných kolesách pneumatiky široké 305 mm, čo je zrejme najväčší rozmer medzi sériovo vyrábanými automobilmi. Samozrejmosťou je vysoká priľnavosť tohto obutia v zákrutách, ale problém nastáva vo chvíli prudkého brzdenia. Brzdová sústava Brembo s uhlíkovo-keramickými kotúčmi totiž Camaru Z/28 zaisťuje tak výrazné spomalenie, že sa pneumatiky začali pri intenzívnom brzdení pretáčať na ráfikoch.

Konštruktéri Chevroletu sa pokúsili tento celkom dôležitý problém napraviť nanesením špeciálneho zdrsňujúceho náteru na dosadacie plochy ráfikov, ale ani to neprinieslo presvedčivé výsledky. Riešením sa nakoniec stalo až opieskovanie dosadacích plôch ráfikov, ktoré prispelo k zvýšeniu priľnavosti medzi pätkou pneumatiky a ráfikom.

A na záver otázka: nie je zverejnenie tohto "problému" len ďalším, hoci trocha riskantným marketingovým ťahom smerujúcim k propagácii modelu Camaro Z/28? Vzhľadom k tomu, že k tejto téme vzniklo aj oficiálne video, tak sa zdá, že zrejme áno...


 

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY