vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28 brzdí tak dobre, až sa gumy pretáčajú na ráfikoch...

Nové Camaro Z/28 značke Chevrolet zatiaľ robí dobrú reklamu, ale tentoraz má celkom problém. Alebo ide len o súčasť propagačnej kampane...?
Chevrolet Camaro Z/28 brzdí tak dobre, až sa gumy pretáčajú na ráfikoch...

Už pred časom sme vás informovali o starostlivých aerodynamických modifikáciách Camara Z/28 smerujúcich k zvýšeniu prítlaku a zlepšeniu chladenia. Až pred týždňom sme potom poukázali na ďalšie špecifický rys: Camaro Z/28 prišlo o typický firemný znak na chladiči pre zlepšenie chladenia motora, pričom toto zdanlivo marginálne opatrenie údajne prinesie ďalšie až tri kubické metre vzduchu k chladičom za minútu. Vlani v októbri sa jeden z vozov tohto typu blysol na Nürburgringu, kde zašiel Severnú slučku vo veľmi slušnom čase 7:37:47.

Camaro gumy 1.jpgCamaro gumy 2.jpg
Predné pneumatiky Camara Z/28 sa pri prudkom brzdení pretočia na ráfikoch

Do tejto chvíle bolo všetko fajn, ale teraz prišiel problém. Ide o kolesá. Už skôr sme vás informovali o tom, že Camaro Z/28 má na predných kolesách pneumatiky široké 305 mm, čo je zrejme najväčší rozmer medzi sériovo vyrábanými automobilmi. Samozrejmosťou je vysoká priľnavosť tohto obutia v zákrutách, ale problém nastáva vo chvíli prudkého brzdenia. Brzdová sústava Brembo s uhlíkovo-keramickými kotúčmi totiž Camaru Z/28 zaisťuje tak výrazné spomalenie, že sa pneumatiky začali pri intenzívnom brzdení pretáčať na ráfikoch.

Konštruktéri Chevroletu sa pokúsili tento celkom dôležitý problém napraviť nanesením špeciálneho zdrsňujúceho náteru na dosadacie plochy ráfikov, ale ani to neprinieslo presvedčivé výsledky. Riešením sa nakoniec stalo až opieskovanie dosadacích plôch ráfikov, ktoré prispelo k zvýšeniu priľnavosti medzi pätkou pneumatiky a ráfikom.

A na záver otázka: nie je zverejnenie tohto "problému" len ďalším, hoci trocha riskantným marketingovým ťahom smerujúcim k propagácii modelu Camaro Z/28? Vzhľadom k tomu, že k tejto téme vzniklo aj oficiálne video, tak sa zdá, že zrejme áno...


 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY