vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28: 28 dôvodov, prečo je najrychlejším Camarom

Predstavitelia Chevroletu vypočítali presne 28 dôvodov, vďaka ktorým je nové Camaro Z/28 najrýchlejším vozidlom tejto série všetkých čias.
Chevrolet Camaro Z/28: 28 dôvodov, prečo je najrychlejším Camarom

Kupé Chevrolet Camaro Z/28 zrejme zmení pohľad svetovej verejnosti na americké "muscle cars". Zachováva si síce klasické usporiadanie pohonnej sústavy, avšak enormná starostlivosť konštruktérov z neho robí aj na hranici fyzikálnych zákonov dobre ovládateľné aj v oblúkoch veľmi rýchle auto (spomeňme na starostlivé ladenie jeho aerodynamiky). Výrobca tvrdí, že je to najrýchlejšie Camaro všetkých čias, a to aj napriek tomu, že existujúci Chevrolet Camaro ZL1 má o 75 koní výkonnejší motor.

Chevrolet Camaro Z28 pritlak 1.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 2.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 3.jpg
Camaro Z/28 má zmeniť pohľad verejnosti na muscle cars

Pripomeňme, že nové Camaro Z/28 nadväzuje na Camaro SS, ale oproti nemu sa líši celou radou rysov vrátane hmotnosti, ktorá je o 45 kg nižšia. Dôsledné ladenie detailov v aerodynamickom tuneli prinieslo zvýšenie prítlaku o plných 200 kg pri rýchlosti 241 km/h, pričom 114 kg z tejto hodnoty priniesli modifikácie predného nárazníka s výraznou maskou. Upravené prítlačné krídlo na veku batožinového priestoru dostalo malú zvislú hranu na svojej zadnej hrane, ktoré okrem zvýšenia prítlaku vo vyšších rýchlostiach zlepšuje aj stabilitu vozidla a jeho reakcie na pokyny volantom.

Ani návšteva Camara na Nürburgringu rozhodne fiaskom neskončila, naopak potvrdila, že dôkladnosť vývojového tímu sa vyplatila: Camaro Z/28 zašlo Severnú slučku za 7:37:47, čo je o plné 4 sekundy lepší výsledok než od výkonnejšieho Camara ZL1. Teraz v Chevrolete vypočítali presne 28 dôvodov, vďaka ktorým je nové Camaro Z/28 najrýchlejším vozidlom svojho radu všetkých čias.

Nasleduje zoznam týchto dôvodov, v ktorého závere potom za odmenu za svoju trpezlivosť nájdete niekoľko videí k Camare Z/28 vrátane porovnania Z/28 s konkurenčným modelom Ford Mustang Boss 302.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY