vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28: 28 dôvodov, prečo je najrychlejším Camarom

Predstavitelia Chevroletu vypočítali presne 28 dôvodov, vďaka ktorým je nové Camaro Z/28 najrýchlejším vozidlom tejto série všetkých čias.
Chevrolet Camaro Z/28: 28 dôvodov, prečo je najrychlejším Camarom

Kupé Chevrolet Camaro Z/28 zrejme zmení pohľad svetovej verejnosti na americké "muscle cars". Zachováva si síce klasické usporiadanie pohonnej sústavy, avšak enormná starostlivosť konštruktérov z neho robí aj na hranici fyzikálnych zákonov dobre ovládateľné aj v oblúkoch veľmi rýchle auto (spomeňme na starostlivé ladenie jeho aerodynamiky). Výrobca tvrdí, že je to najrýchlejšie Camaro všetkých čias, a to aj napriek tomu, že existujúci Chevrolet Camaro ZL1 má o 75 koní výkonnejší motor.

Chevrolet Camaro Z28 pritlak 1.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 2.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 3.jpg
Camaro Z/28 má zmeniť pohľad verejnosti na muscle cars

Pripomeňme, že nové Camaro Z/28 nadväzuje na Camaro SS, ale oproti nemu sa líši celou radou rysov vrátane hmotnosti, ktorá je o 45 kg nižšia. Dôsledné ladenie detailov v aerodynamickom tuneli prinieslo zvýšenie prítlaku o plných 200 kg pri rýchlosti 241 km/h, pričom 114 kg z tejto hodnoty priniesli modifikácie predného nárazníka s výraznou maskou. Upravené prítlačné krídlo na veku batožinového priestoru dostalo malú zvislú hranu na svojej zadnej hrane, ktoré okrem zvýšenia prítlaku vo vyšších rýchlostiach zlepšuje aj stabilitu vozidla a jeho reakcie na pokyny volantom.

Ani návšteva Camara na Nürburgringu rozhodne fiaskom neskončila, naopak potvrdila, že dôkladnosť vývojového tímu sa vyplatila: Camaro Z/28 zašlo Severnú slučku za 7:37:47, čo je o plné 4 sekundy lepší výsledok než od výkonnejšieho Camara ZL1. Teraz v Chevrolete vypočítali presne 28 dôvodov, vďaka ktorým je nové Camaro Z/28 najrýchlejším vozidlom svojho radu všetkých čias.

Nasleduje zoznam týchto dôvodov, v ktorého závere potom za odmenu za svoju trpezlivosť nájdete niekoľko videí k Camare Z/28 vrátane porovnania Z/28 s konkurenčným modelom Ford Mustang Boss 302.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY