vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28: 28 dôvodov, prečo je najrychlejším Camarom

Predstavitelia Chevroletu vypočítali presne 28 dôvodov, vďaka ktorým je nové Camaro Z/28 najrýchlejším vozidlom tejto série všetkých čias.
Chevrolet Camaro Z/28: 28 dôvodov, prečo je najrychlejším Camarom

Kupé Chevrolet Camaro Z/28 zrejme zmení pohľad svetovej verejnosti na americké "muscle cars". Zachováva si síce klasické usporiadanie pohonnej sústavy, avšak enormná starostlivosť konštruktérov z neho robí aj na hranici fyzikálnych zákonov dobre ovládateľné aj v oblúkoch veľmi rýchle auto (spomeňme na starostlivé ladenie jeho aerodynamiky). Výrobca tvrdí, že je to najrýchlejšie Camaro všetkých čias, a to aj napriek tomu, že existujúci Chevrolet Camaro ZL1 má o 75 koní výkonnejší motor.

Chevrolet Camaro Z28 pritlak 1.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 2.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 3.jpg
Camaro Z/28 má zmeniť pohľad verejnosti na muscle cars

Pripomeňme, že nové Camaro Z/28 nadväzuje na Camaro SS, ale oproti nemu sa líši celou radou rysov vrátane hmotnosti, ktorá je o 45 kg nižšia. Dôsledné ladenie detailov v aerodynamickom tuneli prinieslo zvýšenie prítlaku o plných 200 kg pri rýchlosti 241 km/h, pričom 114 kg z tejto hodnoty priniesli modifikácie predného nárazníka s výraznou maskou. Upravené prítlačné krídlo na veku batožinového priestoru dostalo malú zvislú hranu na svojej zadnej hrane, ktoré okrem zvýšenia prítlaku vo vyšších rýchlostiach zlepšuje aj stabilitu vozidla a jeho reakcie na pokyny volantom.

Ani návšteva Camara na Nürburgringu rozhodne fiaskom neskončila, naopak potvrdila, že dôkladnosť vývojového tímu sa vyplatila: Camaro Z/28 zašlo Severnú slučku za 7:37:47, čo je o plné 4 sekundy lepší výsledok než od výkonnejšieho Camara ZL1. Teraz v Chevrolete vypočítali presne 28 dôvodov, vďaka ktorým je nové Camaro Z/28 najrýchlejším vozidlom svojho radu všetkých čias.

Nasleduje zoznam týchto dôvodov, v ktorého závere potom za odmenu za svoju trpezlivosť nájdete niekoľko videí k Camare Z/28 vrátane porovnania Z/28 s konkurenčným modelom Ford Mustang Boss 302.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY