vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28: 28 dôvodov, prečo je najrychlejším Camarom

Predstavitelia Chevroletu vypočítali presne 28 dôvodov, vďaka ktorým je nové Camaro Z/28 najrýchlejším vozidlom tejto série všetkých čias.
Chevrolet Camaro Z/28: 28 dôvodov, prečo je najrychlejším Camarom

Kupé Chevrolet Camaro Z/28 zrejme zmení pohľad svetovej verejnosti na americké "muscle cars". Zachováva si síce klasické usporiadanie pohonnej sústavy, avšak enormná starostlivosť konštruktérov z neho robí aj na hranici fyzikálnych zákonov dobre ovládateľné aj v oblúkoch veľmi rýchle auto (spomeňme na starostlivé ladenie jeho aerodynamiky). Výrobca tvrdí, že je to najrýchlejšie Camaro všetkých čias, a to aj napriek tomu, že existujúci Chevrolet Camaro ZL1 má o 75 koní výkonnejší motor.

Chevrolet Camaro Z28 pritlak 1.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 2.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 3.jpg
Camaro Z/28 má zmeniť pohľad verejnosti na muscle cars

Pripomeňme, že nové Camaro Z/28 nadväzuje na Camaro SS, ale oproti nemu sa líši celou radou rysov vrátane hmotnosti, ktorá je o 45 kg nižšia. Dôsledné ladenie detailov v aerodynamickom tuneli prinieslo zvýšenie prítlaku o plných 200 kg pri rýchlosti 241 km/h, pričom 114 kg z tejto hodnoty priniesli modifikácie predného nárazníka s výraznou maskou. Upravené prítlačné krídlo na veku batožinového priestoru dostalo malú zvislú hranu na svojej zadnej hrane, ktoré okrem zvýšenia prítlaku vo vyšších rýchlostiach zlepšuje aj stabilitu vozidla a jeho reakcie na pokyny volantom.

Ani návšteva Camara na Nürburgringu rozhodne fiaskom neskončila, naopak potvrdila, že dôkladnosť vývojového tímu sa vyplatila: Camaro Z/28 zašlo Severnú slučku za 7:37:47, čo je o plné 4 sekundy lepší výsledok než od výkonnejšieho Camara ZL1. Teraz v Chevrolete vypočítali presne 28 dôvodov, vďaka ktorým je nové Camaro Z/28 najrýchlejším vozidlom svojho radu všetkých čias.

Nasleduje zoznam týchto dôvodov, v ktorého závere potom za odmenu za svoju trpezlivosť nájdete niekoľko videí k Camare Z/28 vrátane porovnania Z/28 s konkurenčným modelom Ford Mustang Boss 302.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY