vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro Z/28: 28 dôvodov, prečo je najrychlejším Camarom

Predstavitelia Chevroletu vypočítali presne 28 dôvodov, vďaka ktorým je nové Camaro Z/28 najrýchlejším vozidlom tejto série všetkých čias.
Chevrolet Camaro Z/28: 28 dôvodov, prečo je najrychlejším Camarom

Kupé Chevrolet Camaro Z/28 zrejme zmení pohľad svetovej verejnosti na americké "muscle cars". Zachováva si síce klasické usporiadanie pohonnej sústavy, avšak enormná starostlivosť konštruktérov z neho robí aj na hranici fyzikálnych zákonov dobre ovládateľné aj v oblúkoch veľmi rýchle auto (spomeňme na starostlivé ladenie jeho aerodynamiky). Výrobca tvrdí, že je to najrýchlejšie Camaro všetkých čias, a to aj napriek tomu, že existujúci Chevrolet Camaro ZL1 má o 75 koní výkonnejší motor.

Chevrolet Camaro Z28 pritlak 1.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 2.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 3.jpg
Camaro Z/28 má zmeniť pohľad verejnosti na muscle cars

Pripomeňme, že nové Camaro Z/28 nadväzuje na Camaro SS, ale oproti nemu sa líši celou radou rysov vrátane hmotnosti, ktorá je o 45 kg nižšia. Dôsledné ladenie detailov v aerodynamickom tuneli prinieslo zvýšenie prítlaku o plných 200 kg pri rýchlosti 241 km/h, pričom 114 kg z tejto hodnoty priniesli modifikácie predného nárazníka s výraznou maskou. Upravené prítlačné krídlo na veku batožinového priestoru dostalo malú zvislú hranu na svojej zadnej hrane, ktoré okrem zvýšenia prítlaku vo vyšších rýchlostiach zlepšuje aj stabilitu vozidla a jeho reakcie na pokyny volantom.

Ani návšteva Camara na Nürburgringu rozhodne fiaskom neskončila, naopak potvrdila, že dôkladnosť vývojového tímu sa vyplatila: Camaro Z/28 zašlo Severnú slučku za 7:37:47, čo je o plné 4 sekundy lepší výsledok než od výkonnejšieho Camara ZL1. Teraz v Chevrolete vypočítali presne 28 dôvodov, vďaka ktorým je nové Camaro Z/28 najrýchlejším vozidlom svojho radu všetkých čias.

Nasleduje zoznam týchto dôvodov, v ktorého závere potom za odmenu za svoju trpezlivosť nájdete niekoľko videí k Camare Z/28 vrátane porovnania Z/28 s konkurenčným modelom Ford Mustang Boss 302.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY