vytisknout velikost písma Chevrolet Camaro: Šiesta generácia je najvýkonnejšia aj najúspornejšia

Chevrolet predstavil novú, v poradí už šiestu generáciu modelu Camaro. V základnej verzii ide o najúspornejšie Camaro vôbec, v tej najvýkonnejšej zase o najrýchlejšie Camaro. A ako bonus pridala automobilka aj najširšiu paletu motorizácií.
Chevrolet Camaro: Šiesta generácia je najvýkonnejšia aj najúspornejšia
Zoznam kapitol
  1. Chevrolet Camaro 2016, Videá
  2. Chevrolet Camaro 2016: Fotogaléria

Nové Camaro má svetovú premiéru za sebou. Auto je v porovnaní s predchodcom o niečo menšie, nová platforma ale ponúka vyššiu tuhosť, vozidlo je aj ľahšie a do svojej ponuky dostal hneď trojicu motorov. Skromní záujemcovia môžu siahnuť po štvorvalci, alternatívou je potom šesťvalec s objemom 3,6 l a zákazníci, ktorí chcú všetko, majú k dispozícii ešte osemvalec 6.2 l.

Chevrolet Camaro šiestej generácie je dlhý 4784 mm, široký 1897 mm a vysoký 1348 mm, rázvor náprav ponúkne 2811 mm. Predchádzajúca generácia bola takmer o desať centimetrov dlhšia, bola tiež presne o dva centimetre širšia a zároveň o 28 mm vyššia. Ponúkala aj dlhší rázvor náprav a väčší rozchod kolies. Jednoducho povedané, nové Camaro je kompaktnejšie.

camaro_20.jpgcamaro_22.jpg
Nový Chevrolet Camaro je menší, než bol ten dosluhujúci. Zároveň je ale ľahší a ponúkne tuhšiu karosériu. 

A je tiež ľahší. Chevrolet sa pokúsil šetriť kilogramy všade, kde to bolo možné. Takže napríklad rám palubnej dosky nie je kovový, ale je hliníkový, čo ušetrilo 4,2 kg. Ďalších dvanásť kilogramov ušetrila nová päťprvková zadná náprava, z hliníkových zliatin je aj predná náprava a tak ďalej. Celkovo váži základ karosérie o 60,5 kg menej, v kompletnom Camare v najľahšej verzii sa podarilo dosiahnuť úspory 90 kg. Karoséria je ale zároveň o 28% tuhšia.

Ponuka motorizácií začína u Camara LT s motorom 2.0L Turbo. Táto jednotka disponuje výkonom 205 kW (275 k) a krútiaci moment dosahuje na 400 Nm. Deväťdesiat percent tejto hodnoty dostanete po prekročení 2100 ot./min, samotné maximum motor ponúka v rozmedzí od 3000 do 4500 ot./min. Zrýchlenie z nuly na amerických 96 km/h prebehne za menej ako šesť sekúnd a spotreba by nemala prekročiť 7,8 l/100 km v režime diaľničnej jazdy.

Silnejšou možnosťou je Camaro LT osadené šesťvalcom 3.6l. V tomto prípade dostanete 250 kW (335 k) a krútiaci moment 385 Nm. Ide o atmosféricky plnenú jednotku, ktorá používa priamy vstrek paliva, variabilné časovanie ventilov i systém deaktivácie valcov. Oba spomínané motory sú k dispozícii so šesťstupňovým manuálom a osemstupňovým automatom Hydra-Matic 8L45. V podstate ide o ľahšiu verziu automatu, ktorý používa osemvalec.

camaro_26.jpgcamaro_24.jpg
Vrcholom ponuky je Camaro SS osadené osemvalcom s výkonom 455 koní. Presné čísla týkajúce sa dynamiky ale Chevrolet zatiaľ nezverejnil. 

Vrcholné Camaro SS dostalo motor 6.2L LT1 V8, čo je jednotka, ktorá sa predstavila spolu s Corvette Stingray. Pre zástavbu do Camara bolo potrebné upraviť približne dvadsať percent dielov (napríklad výfukový systém). Opäť je tu priame vstrekovanie paliva, deaktivácia valcov aj variabilné časovanie ventilov. Camaro SS ponúkne 339 kW (455 k) a 617 Nm. Štandardom je znovu šesťstupňový manuál, alternatívu predstavuje spomínaný osemstupňový automat.

Krotiť vaše vášne budú brzdy s veľkosťou 320 mm vpredu a 315 mm vzadu. Vrcholné Camaro SS používa brzdy Brembo, ktoré majú kotúče veľké 345 mm vpredu a 338 mm vzadu. Na rozdiel od základných variantov pracujú aj zadné brzdy so štyrmi piestikmi.

camaro_11.jpgcamaro_12.jpgcamaro_13.jpg

Základné dvojlitrové Camaro dostalo systém aktívneho znižovania hluku v interiéri, šesťvalec a osemvalec majú naopak systém zvýrazňujúci zvuk motora. Okrem toho je pri týchto motoroch aj klapka vo výfuku, takže si vodič môže vybrať, či chce tichší alebo hlučnejší automobil.

Camaro po novom používa aj volič jazdných režimov. Slabšie verzie môžu vyberať z režimov Snow / Ice, Tour a Sport, Camaro SS k tomu pridáva ešte ostrý režim Track.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY