vytisknout velikost písma Chevrolet Bolt EV Concept má byť cenovo dostupným BMW i3

Chevrolet sa vytasil na autosalóne v Detorite nielen novou generáciou modelu Volt, ale tiež zaujímavým a čisto elektrickým konceptom Bolt. Z tejto novinky by mal v budúcnosti vzísť cenovo dostupný elektromobil, ktorý zvládne na jedno nabitie prejsť viac ako 300 kilometrov.

Kto čaká nejaké väčšie podrobnosti, toho musíme hneď na začiatku sklamať. Chevrolet totiž vo svojej tlačovej správe rozoberá všetko možné, ale o konkrétnej technike nepovedal vôbec nič. Snáď len to, že si vodič môže vybrať z niekoľkých režimov jazdy, kedy sa zmení odozva na plynový pedál, upraví sa svetlá výška auta a nastavenie tlmičov.

Kapacita akumulátorov údajne vystačí minimálne na dojazd 320 kilometrov, čo znie veľmi sľubne. Chevrolet taktiež zdôrazňuje cenovú dostupnosť. Bolt nemá byť exkluzivitou, ale relatívne lacným automobilom. Zatiaľ vyzerá ako také lacnejšie BMW i3, no štartovacia cena ani tak nebude ľudová. Ako hranicu si automobilka stanovila 30 000 dolárov.

Bolt EV Concept dostal rad moderných materiálov. Vo výpočte nájdeme hliník, horčík a samozrejme tiež karbón. Interiér má byť priestranný a rovnako ako v BMW i3 sa do neho zmestia len štyri osoby. Vo výbave potom nájdeme veľa "vychytávok". Ako príklad môžeme uviesť možnosť používať smartfón namiesto kľúča, prípadne bude k dispozícii systém autonómneho parkovania, kedy z auta vystúpite a ono samo zaparkuje. Potom si ho len privoláte späť.

Kedy presne sa objaví sériová podoba tohto konceptu, to Chevrolet vo svojich materiáloch neuvádza.

bolt_01.jpgbolt_02.jpgbolt_03.jpgbolt_04.jpgbolt_06.jpgbolt_07.jpgbolt_08.jpgbolt_09.jpgbolt_10.jpgbolt_11.jpgbolt_12.jpgbolt_13.jpgbolt_14.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY