vytisknout velikost písma Chevrolet Bolt EV Concept má byť cenovo dostupným BMW i3

Chevrolet sa vytasil na autosalóne v Detorite nielen novou generáciou modelu Volt, ale tiež zaujímavým a čisto elektrickým konceptom Bolt. Z tejto novinky by mal v budúcnosti vzísť cenovo dostupný elektromobil, ktorý zvládne na jedno nabitie prejsť viac ako 300 kilometrov.

Kto čaká nejaké väčšie podrobnosti, toho musíme hneď na začiatku sklamať. Chevrolet totiž vo svojej tlačovej správe rozoberá všetko možné, ale o konkrétnej technike nepovedal vôbec nič. Snáď len to, že si vodič môže vybrať z niekoľkých režimov jazdy, kedy sa zmení odozva na plynový pedál, upraví sa svetlá výška auta a nastavenie tlmičov.

Kapacita akumulátorov údajne vystačí minimálne na dojazd 320 kilometrov, čo znie veľmi sľubne. Chevrolet taktiež zdôrazňuje cenovú dostupnosť. Bolt nemá byť exkluzivitou, ale relatívne lacným automobilom. Zatiaľ vyzerá ako také lacnejšie BMW i3, no štartovacia cena ani tak nebude ľudová. Ako hranicu si automobilka stanovila 30 000 dolárov.

Bolt EV Concept dostal rad moderných materiálov. Vo výpočte nájdeme hliník, horčík a samozrejme tiež karbón. Interiér má byť priestranný a rovnako ako v BMW i3 sa do neho zmestia len štyri osoby. Vo výbave potom nájdeme veľa "vychytávok". Ako príklad môžeme uviesť možnosť používať smartfón namiesto kľúča, prípadne bude k dispozícii systém autonómneho parkovania, kedy z auta vystúpite a ono samo zaparkuje. Potom si ho len privoláte späť.

Kedy presne sa objaví sériová podoba tohto konceptu, to Chevrolet vo svojich materiáloch neuvádza.

bolt_01.jpgbolt_02.jpgbolt_03.jpgbolt_04.jpgbolt_06.jpgbolt_07.jpgbolt_08.jpgbolt_09.jpgbolt_10.jpgbolt_11.jpgbolt_12.jpgbolt_13.jpgbolt_14.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY