vytisknout velikost písma Chevrolet Bolt EV Concept má byť cenovo dostupným BMW i3

Chevrolet sa vytasil na autosalóne v Detorite nielen novou generáciou modelu Volt, ale tiež zaujímavým a čisto elektrickým konceptom Bolt. Z tejto novinky by mal v budúcnosti vzísť cenovo dostupný elektromobil, ktorý zvládne na jedno nabitie prejsť viac ako 300 kilometrov.

Kto čaká nejaké väčšie podrobnosti, toho musíme hneď na začiatku sklamať. Chevrolet totiž vo svojej tlačovej správe rozoberá všetko možné, ale o konkrétnej technike nepovedal vôbec nič. Snáď len to, že si vodič môže vybrať z niekoľkých režimov jazdy, kedy sa zmení odozva na plynový pedál, upraví sa svetlá výška auta a nastavenie tlmičov.

Kapacita akumulátorov údajne vystačí minimálne na dojazd 320 kilometrov, čo znie veľmi sľubne. Chevrolet taktiež zdôrazňuje cenovú dostupnosť. Bolt nemá byť exkluzivitou, ale relatívne lacným automobilom. Zatiaľ vyzerá ako také lacnejšie BMW i3, no štartovacia cena ani tak nebude ľudová. Ako hranicu si automobilka stanovila 30 000 dolárov.

Bolt EV Concept dostal rad moderných materiálov. Vo výpočte nájdeme hliník, horčík a samozrejme tiež karbón. Interiér má byť priestranný a rovnako ako v BMW i3 sa do neho zmestia len štyri osoby. Vo výbave potom nájdeme veľa "vychytávok". Ako príklad môžeme uviesť možnosť používať smartfón namiesto kľúča, prípadne bude k dispozícii systém autonómneho parkovania, kedy z auta vystúpite a ono samo zaparkuje. Potom si ho len privoláte späť.

Kedy presne sa objaví sériová podoba tohto konceptu, to Chevrolet vo svojich materiáloch neuvádza.

bolt_01.jpgbolt_02.jpgbolt_03.jpgbolt_04.jpgbolt_06.jpgbolt_07.jpgbolt_08.jpgbolt_09.jpgbolt_10.jpgbolt_11.jpgbolt_12.jpgbolt_13.jpgbolt_14.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY