vytisknout velikost písma Chevrolet Bolt EV Concept má byť cenovo dostupným BMW i3

Chevrolet sa vytasil na autosalóne v Detorite nielen novou generáciou modelu Volt, ale tiež zaujímavým a čisto elektrickým konceptom Bolt. Z tejto novinky by mal v budúcnosti vzísť cenovo dostupný elektromobil, ktorý zvládne na jedno nabitie prejsť viac ako 300 kilometrov.

Kto čaká nejaké väčšie podrobnosti, toho musíme hneď na začiatku sklamať. Chevrolet totiž vo svojej tlačovej správe rozoberá všetko možné, ale o konkrétnej technike nepovedal vôbec nič. Snáď len to, že si vodič môže vybrať z niekoľkých režimov jazdy, kedy sa zmení odozva na plynový pedál, upraví sa svetlá výška auta a nastavenie tlmičov.

Kapacita akumulátorov údajne vystačí minimálne na dojazd 320 kilometrov, čo znie veľmi sľubne. Chevrolet taktiež zdôrazňuje cenovú dostupnosť. Bolt nemá byť exkluzivitou, ale relatívne lacným automobilom. Zatiaľ vyzerá ako také lacnejšie BMW i3, no štartovacia cena ani tak nebude ľudová. Ako hranicu si automobilka stanovila 30 000 dolárov.

Bolt EV Concept dostal rad moderných materiálov. Vo výpočte nájdeme hliník, horčík a samozrejme tiež karbón. Interiér má byť priestranný a rovnako ako v BMW i3 sa do neho zmestia len štyri osoby. Vo výbave potom nájdeme veľa "vychytávok". Ako príklad môžeme uviesť možnosť používať smartfón namiesto kľúča, prípadne bude k dispozícii systém autonómneho parkovania, kedy z auta vystúpite a ono samo zaparkuje. Potom si ho len privoláte späť.

Kedy presne sa objaví sériová podoba tohto konceptu, to Chevrolet vo svojich materiáloch neuvádza.

bolt_01.jpgbolt_02.jpgbolt_03.jpgbolt_04.jpgbolt_06.jpgbolt_07.jpgbolt_08.jpgbolt_09.jpgbolt_10.jpgbolt_11.jpgbolt_12.jpgbolt_13.jpgbolt_14.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY