vytisknout velikost písma Chery pripravuje svoju vlajkovú loď, ponesie meno Arrizo 9

Po sérii nevydarených investícií sa čínska automobilka Chery opäť stavia na nohy a mieri do sfér, ktoré jej zatiaľ zostávali neznáme.

Podľa predajných výsledkov za minulý rok je štátna automobilka Chery siedmym najväčším producentom osobných automobilov v Číne. Čo sa jej ale na rozdiel od ostatných čínskych značiek naozaj darí, to je export, v súčasnosti ide každý štvrtý automobil Chery na vývoz. Prvý automobil Chery vyrobila v roku 1999 a v dnešnej dobe spolupracuje s radom zahraničných firiem. Nesie napríklad polovičné podiely v spoločnostiach Chery - Jaguar Land Rover a Chery - Israel Corporation (Qoros).

Arrizo 9.jpgChery Arrizo 7 1.jpgChery Arrizo 7 2.jpg
Prvé kresby vlajkovej lode Arrizo 9, vpravo už predstavený menší sedan Arrizo 7

Automobilka Chery sa v uplynulých mesiacoch popálila s investíciami do zavedenia dvoch podriadených značiek, ktoré si ale čínski zákazníci neobľúbili. Teraz už ale hľadí opäť vpred. Až pred niekoľkými týždňami predstavila sedan Arrizo 7, ktorý má cenou a rozmermi mieriť zhruba na aktuálny Chevrolet Cruze. Teraz vám ale môžeme ukázať aj prvé skice pripravovanej vlajkovej lodi Arrizo 9, ktorá by sa mala začať vyrábať v priebehu roka 2015.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY