vytisknout velikost písma Chcete vedieť driftovať? Nemusíte, toto BMW M235 to zvládne aj bez vás

Mníchovská automobilka predstavila na veľtrhu CES prototyp, ktorý dokáže automaticky ísť riadeným pretáčivým šmykom.

Výrobcovia áut vzali tohtoročný veľtrh spotrebnej elektroniky CES za pačesy. Audi sa v Las Vegas pýši laserovými svetlami, Toyota priviezla koncept vodíkového hybridu, Ford vystavuje C-MAX poháňaný (zatiaľ skôr teoreticky) solárnymi panelmi na streche... Expozícia BMW spolu so sprievodnými prezentáciami sa sústredí na projekt ConnectedDrive vrátane systémov autonómnej jazdy.

Systém BMW ActiveAssist by mal dokázať bezpečne ovládať auto aj v hraničných situáciách, ako je prudký vyhýbací manéver alebo nečakaný šmyk. Systém využíva už existujúci hardvér vrátane elektrického posilňovača riadenia a snímačov elektronického stabilizačného systému.

Automobilka demonštruje jeho potenciál oficiálnym videom, v ktorom účinkuje prototyp malého kupé BMW M235.

A pretože vyhýbací manéver nie je dosť sexi, naučili bavorskí inžinieri auto rovno aj driftovať. Počítač dokáže kontrolovať uhol vybočenia zadku a trajektóriu šmyku prinajmenšom rovnako dobre ako veľmi skúsený vodič.

Samozrejme sa ponúka celý rad znepokojujúcich úvah o zmysluplnosti takej funkcie, BMW však argumentuje presvedčivo: riadený pretáčavý šmyk je manéver extrémne náročný na rýchlosť a presnosť reakcií, preto sa výborne hodí na predvedenie a testovanie možností systému automnomnej jazdy. 

Automobilka plánuje začať jazdné skúšky systému BMW ActiveAssist v bežnej prevádzke už na budúci rok. Do roku 2020 by chcela mať na trhu "vysoko autonómne" modely, ktoré si poradia napríklad s dopravným obmedzením na diaľnici.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY