vytisknout velikost písma Chcete vedieť driftovať? Nemusíte, toto BMW M235 to zvládne aj bez vás

Mníchovská automobilka predstavila na veľtrhu CES prototyp, ktorý dokáže automaticky ísť riadeným pretáčivým šmykom.

Výrobcovia áut vzali tohtoročný veľtrh spotrebnej elektroniky CES za pačesy. Audi sa v Las Vegas pýši laserovými svetlami, Toyota priviezla koncept vodíkového hybridu, Ford vystavuje C-MAX poháňaný (zatiaľ skôr teoreticky) solárnymi panelmi na streche... Expozícia BMW spolu so sprievodnými prezentáciami sa sústredí na projekt ConnectedDrive vrátane systémov autonómnej jazdy.

Systém BMW ActiveAssist by mal dokázať bezpečne ovládať auto aj v hraničných situáciách, ako je prudký vyhýbací manéver alebo nečakaný šmyk. Systém využíva už existujúci hardvér vrátane elektrického posilňovača riadenia a snímačov elektronického stabilizačného systému.

Automobilka demonštruje jeho potenciál oficiálnym videom, v ktorom účinkuje prototyp malého kupé BMW M235.

A pretože vyhýbací manéver nie je dosť sexi, naučili bavorskí inžinieri auto rovno aj driftovať. Počítač dokáže kontrolovať uhol vybočenia zadku a trajektóriu šmyku prinajmenšom rovnako dobre ako veľmi skúsený vodič.

Samozrejme sa ponúka celý rad znepokojujúcich úvah o zmysluplnosti takej funkcie, BMW však argumentuje presvedčivo: riadený pretáčavý šmyk je manéver extrémne náročný na rýchlosť a presnosť reakcií, preto sa výborne hodí na predvedenie a testovanie možností systému automnomnej jazdy. 

Automobilka plánuje začať jazdné skúšky systému BMW ActiveAssist v bežnej prevádzke už na budúci rok. Do roku 2020 by chcela mať na trhu "vysoko autonómne" modely, ktoré si poradia napríklad s dopravným obmedzením na diaľnici.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY