vytisknout velikost písma Chcete vedieť driftovať? Nemusíte, toto BMW M235 to zvládne aj bez vás

Mníchovská automobilka predstavila na veľtrhu CES prototyp, ktorý dokáže automaticky ísť riadeným pretáčivým šmykom.

Výrobcovia áut vzali tohtoročný veľtrh spotrebnej elektroniky CES za pačesy. Audi sa v Las Vegas pýši laserovými svetlami, Toyota priviezla koncept vodíkového hybridu, Ford vystavuje C-MAX poháňaný (zatiaľ skôr teoreticky) solárnymi panelmi na streche... Expozícia BMW spolu so sprievodnými prezentáciami sa sústredí na projekt ConnectedDrive vrátane systémov autonómnej jazdy.

Systém BMW ActiveAssist by mal dokázať bezpečne ovládať auto aj v hraničných situáciách, ako je prudký vyhýbací manéver alebo nečakaný šmyk. Systém využíva už existujúci hardvér vrátane elektrického posilňovača riadenia a snímačov elektronického stabilizačného systému.

Automobilka demonštruje jeho potenciál oficiálnym videom, v ktorom účinkuje prototyp malého kupé BMW M235.

A pretože vyhýbací manéver nie je dosť sexi, naučili bavorskí inžinieri auto rovno aj driftovať. Počítač dokáže kontrolovať uhol vybočenia zadku a trajektóriu šmyku prinajmenšom rovnako dobre ako veľmi skúsený vodič.

Samozrejme sa ponúka celý rad znepokojujúcich úvah o zmysluplnosti takej funkcie, BMW však argumentuje presvedčivo: riadený pretáčavý šmyk je manéver extrémne náročný na rýchlosť a presnosť reakcií, preto sa výborne hodí na predvedenie a testovanie možností systému automnomnej jazdy. 

Automobilka plánuje začať jazdné skúšky systému BMW ActiveAssist v bežnej prevádzke už na budúci rok. Do roku 2020 by chcela mať na trhu "vysoko autonómne" modely, ktoré si poradia napríklad s dopravným obmedzením na diaľnici.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY